Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Ludmiły BTTB na złom... ! Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 22:50, 05 Mar 2006
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Charakterek napisał:
Wspólne podwozia w Zeuke/BTTB to normalka.


Wychodzi na to, że jedyną samotną konstrukcją była mała T 334




Oj chyba jeszcze krokodyl (BR254) miał swoje jedyne własne podwozie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:53, 05 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





no fakt, miał, zapomniałem o nim. Ale to tak charakterystyczny lok, że musiał mieć swoje podwozie... Podobnie jak 334


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:41, 05 Mar 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





Charakterek napisał:

BR 23 / BR 35 - przez jakiś czas robione równolegle

BR23 i BR35 to jest ta sama lokomotywa. DR zmienilo w pewnym momencie oznaczenie serii.
maciej_kolej napisał:
Pozostaje jeszcze kwestia długości (skalowania) 130-ki BTTB mają długość 158,5 mm a Roco 174 mm. BTTB są koszmarnie grube i za którtkie.

BR130 DR lub T679.2 CSD, oraz BR131 DR mialy dlugosc calkowita 20620mm, co daje 171,83mm w TT. BR132 miala 20820 mm, czyli 173,5 w TT. Do tego BR130 od BR132 roznily sie tez rozmiarem przednich okien, co jest duzo istotniejsze niz te 20 cm, czyli 1,67mm w TT.
Dlugosc modelu BR130, BTTB dopasowalo do podwozia z modelu Nohaba.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 7:59, 06 Mar 2006
Piottrw
Starszy Młotkowy

 
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków





witam
Przedewszyskim smarować. Jak coś ciężko chodzi wewnątrz wózka rozebrać go na czesci i elementy metalowe ślimaki, osie, wyczyścić (ja leję wd 40) potem wycieram do sucha i po złożeniu nakładam małą ilosć smaru grafitowego (super wycisza). Należy zwrócić uwagę na plastikową ramę wóżka. Gniazda na osie pewnie są już ze starości rozrzerzone ale to nic. Można je delikatnie przewężyć super glue ZACHOWAĆ OSTROŻNOŚĆ !!! POCZĄTKUJĄCYM ODRADZAM. Trzeba jeszcze przesledzić całe przeniesienie napędu od silnika do wóżków. Wazne jest ułożenie osi. Ja tak dobieram żeby skos zębatek był na wszytskich mniejwięcej jedndakowy. Jeżeli coś jest nietak to częsć trzeba wymienić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:09, 06 Mar 2006
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





dorzucę tylko, że najszybciej zużywają się robiąc spore opory plastikowe przekładnie na osiach kół, natomiast z początku byłem zachwycony smarem grafitowym - już nie jestem - tam, gdzie są małe moce a spore opory, jak w modelach BTTB - działa zalepiająco - teraz najczęściej stosuję olejek parafinowy i będę próbować smaru teflonowo - silikonowego AG


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:21, 06 Mar 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Tak własnie czytałem o stosowaniu smaru grafitowego przez kolegów, ale nie chciałem się już spierać. Smar grafitowy zacznijmy od tego nie ma zastosowania w modelarstwie, może być, a w zasadzie jest zabójczy dla przekładni z tworzyw sztucznych - jego strukura ściera tworzywo powoli ale skutecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:31, 06 Mar 2006
Bartek
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa





Ja w swoich modelach używam oleju maszynowego bo smary mogą po pewnym czasie zgęstnieć tworząc czopy, ale to w bardzo zaniedbanych lokach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ludmiły BTTB na złom... !
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin