Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Ludmiły BTTB na złom... ! Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 19:17, 03 Mar 2006
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Wski piszesz że SU45 jest ciężko wykonać...
ale przecież SU46 ma tylko inne pudło (chyba łatwiejsze do wykonania) oraz inne "skrzynie" pomiędzy wózkami...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:25, 03 Mar 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





T_Domagalski napisał:
Piottrw napisał:
Ewentualne problemy z kardanami mogą powstawać przy przy jeździe na ostrych łukach. Wystarczy podłożyć podkładkę między kardan, a przekładnię (tą pod ciężarkiem podwozia). Ważne jest też prawidłowe ułożenie kardana

Mam dwie 130-tki i obie jeżdża jakoś ciężko. Problemy z Kardanami opanowałem - w jednej lokomotywie musiałem przedłużyć wał wózka (pisałem o tym na gdzieś na forum), a w drugiej musiałem je wymienic na nowe - wykonałem jako metalowe. Ale oporów wewnątrz wózków nie pokonałem. Może gdyby te tulejki dystansowe były teflonowe a nie chamskie plastikowe, to może by to lepiej wyglądało. A z czego są one u Was zrobione?

Zgodzę się z Tomaszem - 130-ki niestety słyną z ciężkiej jazdy jakby gdzieś brakowało smarowania a to wina układu napędowego. Silnik strasznie się przez to grzeje. Na przestrzeni 5 lat dość częstej eksploatacji z lekkim taborem wymieniałem silnik dwa razy w końcu dwa dni temu "pooszła". Po za tym jest źle wyskalowana.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:34, 03 Mar 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





T_Domagalski napisał:
Mam dwie 130-tki i obie jeżdża jakoś ciężko. Problemy z Kardanami opanowałem (...) Ale oporów wewnątrz wózków nie pokonałem. Może gdyby te tulejki dystansowe były teflonowe a nie chamskie plastikowe, to może by to lepiej wyglądało. A z czego są one u Was zrobione?

Kiedy zostaly wyprodukowane te lokomotywy? To dosc istotna sprawa. Wbrew pozorom data produkcji ma znaczacy wplyw na jakosc pracy.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:59, 04 Mar 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Moja 130 pochodziła z połowy lat 80-tych ubiegłego wieku Very Happy Dodam też że byłem drugim właścicielem, poprzedni dbał o lokomotywy. Całkiem możliwe że wpływ na jakość miała partia produkcyjna. Wiadomo że pod koniec działałnosci BTTB próbowało nadrabiać techniczne zaległości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:33, 04 Mar 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:
Moja 130 pochodziła z połowy lat 80-tych ubiegłego wieku Very Happy Dodam też że byłem drugim właścicielem, poprzedni dbał o lokomotywy. Całkiem możliwe że wpływ na jakość miała partia produkcyjna. Wiadomo że pod koniec działałnosci BTTB próbowało nadrabiać techniczne zaległości.

...A z drugiej strony zaczeli stosowac kiepskiej jakosci tworzywo do odlewow.
Moja BR130 jest z 1984 roku. I jestem jej pierwszym uzytkownikiem.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:50, 05 Mar 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





1984 - nieźle ma swoje lata, a jak się sprawuję?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:53, 05 Mar 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:
1984 - nieźle ma swoje lata, a jak się sprawuję?

Od poczatku az do dzisiaj bez zadnych problemow.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:44, 05 Mar 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Pozostaje jeszcze kwestia długości (skalowania) 130-ki BTTB mają długość 158,5 mm a Roco 174 mm. BTTB są koszmarnie grube i za którtkie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:53, 05 Mar 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





Swoją drogą ciekawe dlaczego BTTB zrobiło model tak żle zeskalowany?
pewnie gdyby zrobili ją dłuższą to mieli by problem z napędem przez wały kardana? ale dzęki Roco mamy nareście pełnowartościową ludmiłe Smile
Pozdro ModelarzeTT Darek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:16, 05 Mar 2006
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





modelarzeTT napisał:
Swoją drogą ciekawe dlaczego BTTB zrobiło model tak żle zeskalowany?


Bo w ramach oszczędności opracowali jednakowe podwozie dla "ludmiły" i "nohaba"... ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:02, 05 Mar 2006
T_Domagalski
Moderator

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





oelka napisał:
T_Domagalski napisał:
Mam dwie 130-tki i obie jeżdża jakoś ciężko....
Kiedy zostaly wyprodukowane te lokomotywy? To dosc istotna sprawa. Wbrew pozorom data produkcji ma znaczacy wplyw na jakosc pracy.

Jedna jest bardzo stara - gdzies z lat 1980-84. Natomiast druga... hmm, tu więcej by powiedział Artur Shwartz, który był wcześniejszym jej włascicielem. Laughing

A jesli chodzi o króty długości, to te pewnie wynikały z konieczności przechodzenia przez ostre łuki BTTB r=286mm oraz z tego, aby możliwe było zmieszczenie składu złożonego z Ludmiły i paru wagonów na karykaturalnie krótkich stacyjkach, które montowało się z "blaszek".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:33, 05 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





dokładnie. Y zostały skrócone i lokomotywy też. Tak działano w latach 80 - tych. Poza tym rzeczysiście chodziło o ciasne łuki i krótkie perony. Na standardowej planszy można było wpiąć Ludmiłę i 3 Y lub 5- 6 wagonów towarowych. Przy normalnych długościach - została by loka i półtora wagonika. Nie mówiąc już nic o szerokości tuneli firmowych, które były robione na łukach...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:48, 05 Mar 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





Myślę jednak, że bezpośrednią przyczyną skrócenia modelu było jednak to, że BTTB poszło na skróty i tak jak powiedział KrzyszTTof opracowało Ludmiłę na podwoziu NOHABA (z wszystkimi konsekwencjami takiego rozwiązania) Przeniesienie napędu przez wały kardana pod pudłem loka przy dłuższym modelu prawdopodobnie uniemożliwiło by przechodzenie przez łuki o r=286 mm Nawet tak skrócony model miał problemy w łukach co było dość mocno słychać.
W BR118 BTTB też chyba były z tym problemy bo też jest krótsza


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:15, 05 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Wspólne podwozia w Zeuke/BTTB to normalka.

BR 81/ BR 92 i V 36 miały to samo podwozie. V 36 jednak miało ciut inną górę bebechy identyko.

BR 56/ BR 86

BR 107/ BR 110

BR 242/ BR 211 E 12 E 42 identyczne podwozie i bardzo podobne w E 499

BR 130/Nohab

BR 118 / BR 221

BR 23 / BR 35 - przez jakiś czas robione równolegle

BR 119 / BR 250

Wychodzi na to, że jedyną samotną konstrukcją była mała T 334

Zresztą Tillig działa bardzo podobnie. Praktycznie ten sam układ napędowy w większości spalinówek (221, 218, 4 osiowa 118) i 6 osi - 118 /119/Nohab. Gagarin ma całkiem inny układ.

Ale w Tilligu to zaleta, bo każda lokomotywa jest prawidłowo wyskalowana na szerokość i długość, a układ napędowy jest sprawdzony i bardzo przyzwoity.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:33, 05 Mar 2006
Bartek
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa





Nieoszukujmy się BTTB budowało jedną ramę dla wielu loków z jednej a jak istotnej sprawy- koszty. Myśląc (tak jak oni) lepiej produkować jedną sprawdzoną, po najmniejszych kosztach ramę niż wymyślać inne i tylko komplikować sobie życie. Taki jeden produkt leciał taśmowo w tysiącach. No bo kto by się wtedy przejmował Bobiną jeżdżącą 240km/h w skali czy zakrótkimi Ludmiłami ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ludmiły BTTB na złom... !
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin