Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Gagarin PKP + !ANKIETA! Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Jaką wersję lokomotywy ST44 kupiłbyś najchętniej
zieloną PKP z pierwszej dostarczonej partii - niezmieniona wersja pudła Tilliga
8%
 8%  [ 3 ]
zieloną PKP z pierwszej dostarczonej partii - usunięty tłumik na dachu (przy WYŻSZEJ CENIE!)
0%
 0%  [ 0 ]
zieloną PKP z pózniejszych partii - z przerobionymi na duze reflektorami (przy WYŻSZEJ CENIE!)
25%
 25%  [ 9 ]
zieloną PKP z późniejszych partii z zółtym przodem - z przerobionymi na duze reflektorami (przy WYŻSZEJ CENIE!)
41%
 41%  [ 15 ]
wersję prywatnego przewoźnika - niezmieniona wersja pudła Tilliga
13%
 13%  [ 5 ]
wersję prywatnego przewoźnika - z przerobionymi na duze reflektorami (przy WYŻSZEJ CENIE!)
11%
 11%  [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 36

PostWysłany: Pią 15:57, 17 Lut 2006
Tomas Rejl
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hradec Kralowe





Mam nowe informacje prosto od producenta. Dzis ma gotowych pierwszych 10 probnych kompetow "wiader". W przypadku, ze pojawia se wiadra, jestem za Gagarina z zoltym czolem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:38, 17 Lut 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





No wersja z duzymi reflektorami to faktycznie byłoby coś dużego... Ale chiałbym zwrócić uwagę na inną komplikację jak może się przy tych wersjach pojawić: oznaczenia na ścianie bocznej. poniżej przyrównanie szkiców bocznych dwóch wersji z naniesionymi wymiarami i lokalizacją odlanych przez Tilliga na pudle tabliczek (kolor zółty). W wersji pierwszej napis dałoby się nadrukować na istniejącą formę (+litery PKP miedzy oknami), ale w drugim przypadku, przy wyraźnie większej czcionce, trzeba by chyba pokombinować inaczej (ewentualnie gagar z duzymi reflektorami oznaczony jako 001, bo zdaje sie formy oznaczeń mu nie zmienili).

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:12, 17 Lut 2006
z_Gdyni
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Co do pudla Tilliga to pewno będzie wiele jeszcze innych problemów. Choćby żaluzja. Gagary były z dwudzielną i trójdzielną. Tłumik - już pojawił się jako problem. W najbliższym czasie powstaną pewno modele spełniające konkretne wzorce. Przymierza się chyba do ST 44 ModArt, Shepard jeszcze będzie dorabiał same przody z wiadrami. Kolega Pamelar też ładnie przerobił swojego. Sądzę, że mając gotowy praktycznie model Tilliga zróbmy wersję z jak najmniejszymi modyfikacjami czyli początkową lub prywatnego przewożnika. Dlaczego? Otóż byłby to model jednostkowy w zasadzie unikalny. A modele spełniające wszelkie założenia czyli wiadra, odpowiednia żaluzja, tłumik lub jego brak można wykonywać indywidualne lub liczyć na wykonanie fabrycznego zgodnego z konkretną wersją modelu. Bo oby pożniej nie było docinek, że modelu z wiadrami i trójdzielna żaluzją i takim tłumikiem nigdy nie było.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:04, 18 Lut 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Jak widać pojawiają się różne koncepcje. Do tej pory na ich temat głosu nie zabierałem, ale w końcu coś jednak napiszę.

Duże a małe
Duże reflektory w ST44 to naprawdę wielce by mnie ucieszyło. Tyle że w praktyce faktycznie wiąże się to z koniecznością pewnych przeróbek. Oczywista jest sprawa dużych reflektorów i konieczność właściwego ukrycia miejsc po usuniętych małych reflektorach. Problem może również dotyczyć bocznych tabliczek odlanych już na pudle przez Tilliga. Jak widać przy takiej wersji problemów pojawia się sporo, a sprawa ich rozwiązania wymaga nieco trudu.
W przypadku wersji z pierwszych serii problem przeróbki świateł odpada. Oczywiście również w tym przypadku wszystko nie będzie idealnie: na bocznej ścianie napis byłby zapewne nadrukowany na odlanej w pudle tabliczce, a na dachu pozostałby tłumik. Ale czy faktycznie jest to kompromis jakiego sympatyk polskiego taboru niebyłby w stanie zaakceptować? Po wielu modelach jakie ukazały się w wielkości TT z opisem kolei polskich to naprawdę niebyłby az tak duży zgrzyt.

Model seryjny, cena i kolekcjoner
Jak podał tu Pan Rejl cena wersji bez dokonanych przeróbek, a wiec lokomotywy z pierwszych partii wyniosłaby około 400zł. Wiadomo, że przy wersji ze zmienionym przodem musiałaby być jeszcze wyższa, trudno mi tu nawet przypuszczać ile mogłaby wynieść. W takiej sytuacji zapewne pojawi się pokusa oraz głosy, mówiąc, że skoro już i tak jest droższy to może jeszcze usunąć te boczne tabliczki, może oznaczenia dodać z części fototrawionych, no a skoro tak to można by i ulepszyć tymi częściami elementy umieszczone na dachu czy przy wózkach. Rozkręciłaby się można powiedzieć pewna spirala skutkująca z jednej strony ulepszeniem modelu, z drugiej wzrostem ceny. W efekcie otrzymamy model znacznie odbiegający od początkowej formy, który trzeba by już określić nie jako model ST 44 od Tilliga, a jako model małoseryjny przygotowany w oparciu o elementy Tilliga. Czy to źle - oczywiście nie! Ale produkt oferowany będzie już dla innego odbiorcy o nieco innych oczekiwaniach.

Dlatego też uważam, że modelem ST44 z Deltaxu powinna być wersja pierwszych serii, przygotowana bez specjalnych przeróbek w oparciu o istniejące pudło Tilliga. Tak wersja byłaby na pewno ciekawa, zainteresowałaby myślę wiele osób w kraju, w Czechach myślę również, nie wspominając o kolekcjonerach z Niemiec, którzy chyba również licznie w Vsesetarch bywają. Adresowana byłaby zwłaszcza do tych którzy gustują w zbieraniu modeli seryjnych w różnych wersjach malowania (bo tu nie da się ukryć, ze czeskie modele krótkoseryjne nie odbiegają od tych wielkoseryjnych produkowanych w Sebnitz). A model ST44 z dużymi światłami i innymi przeróbkami, śmiało może przygotowywać firma ModArt czy inny polski wytwórca, również znajdując nabywców.

No chyba, że da się zrobić ST44 z profesjonalnie przerobionym przodem i napisami na bocznej ścianie, bez dodatkowych bajerów w cenie do powiedzmy około 700zł. Ale czy się da?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:54, 18 Lut 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





Na początek powiem, ze ST44 vel BR 120 nie leży w kręgu moich zainteresowań.
DBv napisał:
... a wiec lokomotywy z pierwszych partii wyniosłaby około 400zł.
....bez dodatkowych bajerów w cenie ... około 700zł.


Tak szczerze mówiąc to cena gra dla mnie zasadniczą rolę. O ile 400 zł jest dla mnie do przyjęcia (choć to 2 x Taurus czy BR 218) o tyle 700 zł za "kaczora" jak "to" ktoś nazwał, na pewno nie dam ! ....choćby nie wiem jakie ładne miał srebrne listewki dookoła ... jak Polonez.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:51, 18 Lut 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Przede wszystkim chciałbym podkreslić, że druga kwota (700zł) jest jedynie moim przypuszczeniem, co do tego ile mógłby kosztowac model po powazniejszych przeróbkach. Jak do tej pory jedyna kwota jaka padła tu ze strony producenta to 400zł za wersje podstawową.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:49, 18 Lut 2006
Tomas Rejl
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hradec Kralowe





Bardzo dobry pomysl ma DBv : My wyprodukujemy z originalnego pudelka Tillig bez zmian i jak najtaniej (400,- zl. jest gora) "Gagarina ST-44 001" (tylko z kompromisyjnym dachem). Zalatwie bardzo jakosciowe pomalowanie w realistycznych barwnikach RAL, super druk tamponowy i czarne wozki. Pracochlona przepracowana werzji "Gagarina" z wiadrami ma w przygotowaniu ModArt. Jest potrzebne popierac tez ModArt w jego aktywytach i nie ma ses robic 2 rownake modele. Lepiej 2 rozne PKP werzje "Gagarka"!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:48, 01 Mar 2006
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





Panowie!
wszystkie zmiany BR120 na ST44-183 (patrz Moje championy) mimo że daleko wykraczały ponad to co zrobiłby każdy producent kosztowały mnie ok 35 godzin czasu i licząc ramki oznaczeń od Piottra - 40 zł. Ponadto przeróbka była b. dobrze opisana dla skali H0 w KMiD
... odwagi!
... powodzenia!
i do roboty !
a -ha : samo wykonanie reflektorów jest bardzo łatwe, trudniej estetycznie zamieścić tam szkło i jego oprawę. żarówki skali z radyjek łączymy szeregowo - mieszczą się w kubłach refl. PKP prawie całkowicie!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:41, 01 Mar 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





wski napisał:
...żarówki skali z radyjek

Może dziś lepiej LEDy zamiast żaróweczek (gabaryty, ciepło) zastosować ?

....wyobrażacie sobie Gagarka z XENONAMI Question
Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:16, 01 Mar 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





ArturSch napisał:
[...] ....wyobraz˙acie sobie Gagarka z XENONAMI Question
Twisted Evil


A sa takowe, LHS ma takie sztuki po NG, bez wiader, z wbudowanymi w ich miejscu oprawami - wygladaja dosc kosmicznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:12, 01 Mar 2006
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





co do LED-ów - tam gdzie jest miejsce , jak tu - zdecydowanie wolę żarówki - świecą barwą ...żarówki a nie halogenu czy jarzeniówki. LED proponuję np. do Taurusa!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:16, 01 Mar 2006
TomekW
Zawiadowca

 
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Co do koloru to masz rację, ale z żarówkami są inne problemy.
Żarówki o wyższym napięciu (DCC) nie są łatwe do dostania, do tego grzeją się niemiłosiernie (już widziałem nadtopioną obudowę w BR 254) - diody LED nie mają tych problemów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:46, 01 Mar 2006
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





oczywiście zgadzam się, za to diody białe najmniejsze, do montażu powierzchniowego lubią się przepalać - wymagają dodatkowej diody prostowniczej, a czasem mimo to są problemy. Już kilka razy wsadzałem je do reflektorów nawet śr. 2 -3 mm efekt świetny, ale często nietrwały.... czy ktoś wie czego im jeszcze do szczęścia potrzeba? Nawet przepalały się w szeregu na moim peronie mimo zasilania przez mostek Gretza i z kondensatorami 4700 uF


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:06, 01 Mar 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





wski napisał:
diody białe najmniejsze, do montażu powierzchniowego lubią się przepalać

Ciekawe ! Jeśli dobierzemy prawidłowo rezystor, by prąd płynący przez LEDa miał dla niego typową wartość (np 10-20 mA) to podzespół półprzewodnikowy ma wielokrotnie dłuższą żywotność niż żaróweczka.

wski napisał:
wymagają dodatkowej diody prostowniczej

rozumiem, że chodzi o diodę, połączoną z LEDem zaporowo, mającą zabezpieczyć złącze półprzewodnikowe LEDa przed szpilkami odwrotnego napięcia, jakie się pojawiają podczas zaniku napięcia na elementach indukcyjnych (SEM - efekt cewki zapłonowej) podczas pracy silniczków.

wski napisał:
a czasem mimo to są problemy. Już kilka razy wsadzałem je do reflektorów nawet śr. 2 -3 mm efekt świetny, ale często nietrwały....

Nie udało mi się jeszcze uszkodzić LEDA (niezależnie od koloru) jeśli się spełni powyższe kryteria.

wski napisał:
Nawet przepalały się w szeregu na moim peronie mimo zasilania przez mostek Gretza i z kondensatorami 4700 uF

Nie bardzo rozumiem, co tu do rzeczy ma Gretz czy elektrolit ? Może łączysz LEDY do źródła zasilania bez rezystora (może chwilowe zwarcie) i dlatego je "odpalasz" ?

Napięcie na przewodzącym LEDzie wynosi od 1,5 V (czerwona) do ok 4 V (białe/niebieskie). Reszta MUSI być wytracona na rezystorze wtrąconym w szereg z LEDem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:18, 02 Mar 2006
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





hej, oczywiście, że było do 10mA i 3V na każdej, a mimo to szlag je trafiał (i mnie też!), a Np. na TRAKO w TKt48 z białymi diodami stało się to samo po ok godzinie jeżdżenia, znajomy elektropnik zaczął podejrzewać, że cała partia musiała być felerna. Problem nie występował np. z białymi "jasnoświecącymi" lub większych rozmiarów - o dł. 2,2 mm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gagarin PKP + !ANKIETA!
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin