Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor w skali 1:1 -> SKM Warszawa - ktoś coś rozumie ? Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
SKM Warszawa - ktoś coś rozumie ?
PostWysłany: Czw 16:30, 03 Lis 2005
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Czy ktoś potrafiłby wytłumaczyć mi czy wogóle działa takie cóś jak SKM W-wa Question Jeśli tak to jaki mają tabor, czy użytkują ezt 14WE, jakie trasy obsługują i jakiś link na strone z informacjami o SKM Wa-wa.
Ps. Jakie trasy obsługują Koleje Mazowieckie Question Dostali już szynobusy Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SKM
PostWysłany: Sob 9:11, 05 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Tak sie składa że miszkałem w Warszawie i znam węzeł kolejowy dość dobrze. W Stolicy nie ma określenia SKM. Istnieje natomiast bliźniacza w stosunku do SKM na Wybrzeżu siec kolejowa na osi wscho - zachód z odnogami zachodnimi i wschodnimi. Kolej ta to wynik ewolucji jeszcze z przed II Wojny Swiatowej. Wybudowano wtedy linię tzw średnicowa pod ulicami miasta. Do jej obsługi skierowano Warszawskie Koleje Dojazdowe. Węzeł oczywiście zelektryfikowano. Dziś WKD oddzieliło się od struktur PKP tak jak SKM. Tabor to zestawy Pafawagu EN54 które mają swoje lata i sa poddawane modernizacji. Obecnie trwają spory o zakup nowych wagonów produkcji Pesa Bydgoszcz. Na liniach PKP role SKM (Mazowieckie Przewozy Regionalne) spełniają tradycyjne "tyku tuku" serii EW które sukcesywnie sa remontowane i modernizowane. Generalnie główne potoki pasażerskie sa obsługiwane na wspomnianej linii wschód - zachód. WKD obsługuję linię Mińsk Mazowiecki - W-wa Ochota.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: SKM Warszawa - ktoś coś rozumie ?
PostWysłany: Nie 21:34, 06 Lis 2005
piotr kowalewski
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot





Witam!

WojTTek napisał:
Czy ktoś potrafiłby wytłumaczyć mi czy wogóle działa takie cóś jak SKM W-wa ? Jeśli tak to jaki mają tabor, czy użytkują ezt 14WE, jakie trasy obsługują i jakiś link na strone z informacjami o SKM Wa-wa.

SKM Warszawa działa. Obecnie prowadzi przewozy na trasie Warszawa Falenica - Warszawa Wschodnia/Zachodnia. Użytkują 14WE-01 i 02, docelowo mają mieć 6 jednostek (o ile dobrze pamiętam). Adres WWW SKM W-wa: [link widoczny dla zalogowanych]. Na początku, kiedy SKM W-wa miała tylko 14WE-01, jeździła również EN57-1107 z SKM Trójmiasto, obecnie (podobno) służy jako rezerwa (podobno do końca roku), gdyby któryś z 14WE miał problemy techniczne.

Cytat:
Ps. Jakie trasy obsługują Koleje Mazowieckie ? Dostali już szynobusy Question

Proponuje sprawdzic na stronach KM: [link widoczny dla zalogowanych].

Pozdrawiam
Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SKM W-wa
PostWysłany: Pon 10:04, 07 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Nie chcę się spierać ale uzywanie nazwy SKM w przypadku W-wy jest niewłaściwe - Koleje Mazowieckie stworzyły KM (Kolej Miejska), dlatego jest ta drobna różnica bo i SKM i KM wchodża w struktury PKP jako wydzielone spółki. Ale to drobna dygresja bo i Szybka Kolej Miejska na wybrzeżu i Kolej Miejska w stolicy niewiele się różni - wcale nie jest szybka i tabor jest ten sam z małymi wyjątkami. Możemy jako miłośnicy ciezyć się tylko tym że mamy dwa ciekawe systemy kolejowe w aglomeracjach wzorem Berlina czy Hamburga (choc to stwierdzenie na wyrost!).
Dodac należy że KM w W-wie obsługuje znacznie większe obszary pozamiejskie Błonie, Jaktorów, Milanówek, Celestynów, Legionowo, Wołomin, Siedlce itd. Może nalezałoby użyć nazwy kolej podmiejska.
Już za nieboszczki komuny w W-wie kursowały tzw wahadła znane z dużych miast. W Solicy kursowało wahadełko W-wa Wsch - W-wa Zach. i to mogło być zalążkiem kolei miejskiej. Obecnie do dziś takie wahadełka kursują, Pesa nadal walczy o modernizacje "tytku,tyku" dl awarszawy. Z tego co ustaliłem maja to być zupełnie nowe pudła montowane na starych ostojach. Kilka zmian czeka równiez silniki trakcyjne - ale to przyszłość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:59, 07 Lis 2005
Edward
Starszy Młotkowy

 
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Elbląg





Dotychczas bardzo mi się podobała idea i rozwiązania SKM,
ale jak byłem w Berlinie to teraz wydaje mi się że SKM jeździ
wolno i nieczęsto. Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:35, 07 Lis 2005
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Dziękuję za obsssszzzzerne objaśnienia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: SKM W-wa
PostWysłany: Śro 22:36, 23 Lis 2005
ArJu
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Warszawa





maciej_kolej napisał:
Nie chcę się spierać ale uzywanie nazwy SKM w przypadku W-wy jest niewłaściwe - Koleje Mazowieckie stworzyły KM (Kolej Miejska), dlatego jest ta drobna różnica bo i SKM i KM wchodża w struktury PKP jako wydzielone spółki. Ale to drobna dygresja bo i Szybka Kolej Miejska na wybrzeżu i Kolej Miejska w stolicy niewiele się różni - wcale nie jest szybka i tabor jest ten sam z małymi wyjątkami. Możemy jako miłośnicy ciezyć się tylko tym że mamy dwa ciekawe systemy kolejowe w aglomeracjach wzorem Berlina czy Hamburga (choc to stwierdzenie na wyrost!).
Dodac należy że KM w W-wie obsługuje znacznie większe obszary pozamiejskie Błonie, Jaktorów, Milanówek, Celestynów, Legionowo, Wołomin, Siedlce itd. Może nalezałoby użyć nazwy kolej podmiejska.
Już za nieboszczki komuny w W-wie kursowały tzw wahadła znane z dużych miast. W Solicy kursowało wahadełko W-wa Wsch - W-wa Zach. i to mogło być zalążkiem kolei miejskiej. Obecnie do dziś takie wahadełka kursują, Pesa nadal walczy o modernizacje "tytku,tyku" dl awarszawy. Z tego co ustaliłem maja to być zupełnie nowe pudła montowane na starych ostojach. Kilka zmian czeka równiez silniki trakcyjne - ale to przyszłość.

Z całym szacunkiem, ale może nie spieraj się tylko skorzystaj z informacji podanych przez innych, np. Piotra Kowalewskiego (patrz jeden post wyżej). Piotr podał link, pod którym znaleźć można sporo informacji nt. SKM.
A co do SKM to ogólnie raczej kicha. Podobno w tej chwili w tunelu średnicowym jest miejsce na jedną parę pociągów (oprócz pociągów grupy PKP) na godzinę. Dodatkowo SKM kończy bieg w Falenicy (a nie w Otwocku) na wschodzie oraz Wwie Zachodniej (a nie w Pruszkowie) na zachodzie. Z powodu powyższego SKM jest po prostu mniej atrakcyjna. Słyszałem też o pomysłach, że SKM miałaby obsługiwać odcinek Wwa Wschodnia - Wwa Zachodnia, a pociągi KM kończyłyby bieg na w/w stacjach. Tak więc dla przykładu jadąc z Otwocka do centrum należałoby się przesiąść na Wwie Wsch. z KM do SKM. Obecnie, korzystając z KM, można pokonać tę trasę bez przesiadki.
Niewątpiwie atrakcyjność SKM podnosi możliwość korzystania na podstawie ważnego biletu komunikacji miejskiej, ale i tak tylko do końca b.r.
O tym czy inauguracja SKM podczas kampanii wyborczej była przypadkiem nie będę się wypowiadał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: SKM W-wa
PostWysłany: Śro 23:23, 23 Lis 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:
Nie chcę się spierać ale uzywanie nazwy SKM w przypadku W-wy jest niewłaściwe - Koleje Mazowieckie stworzyły KM (Kolej Miejska), dlatego jest ta drobna różnica bo i SKM i KM wchodża w struktury PKP jako wydzielone spółki.

Nie ma takiego tworu jak Kolej Miejska. Sa tylko Koleje Mazowieckie, jako spolka samorzadu Mazowsza i Przewozow Regionalnych. I KM jest powiazany z grupa PKP tylko, przez 49% udzial PR-PKP w KM. Dlatego jako takie KM nie wchodza w sklad grupy PKP.
Natomiast SKM-Warszawa to przewoznik powolany przez wladze Warszawy, a dokladnie udzialowcami sa: Metro Warszzawskie i Tramwaje Warszawskie. Z PKP nie ma nic wspolnego.
Cytat:
Ale to drobna dygresja bo i Szybka Kolej Miejska na wybrzeżu i Kolej Miejska w stolicy niewiele się różni - wcale nie jest szybka i tabor jest ten sam z małymi wyjątkami.

Roznia sie znacznie SKM Gdansk jest w grupie PKP, a SKM Warszawa jest przewoznikiem prywatnym, albo jak kto woli samorzadowym. A jesli chodzi o tabor to jedyny czasowo wspolny element to wypozyczony do Warszawy EN57-1107 z SKM Gdansk. Reszta toboru SKM Warszawa to nowe EZT, ktore tylko teoretyczie sa zbudowane na bazie EN57, czyli 14WE.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: SKM W-wa
PostWysłany: Śro 23:53, 23 Lis 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





ArJu napisał:
A co do SKM to ogólnie raczej kicha. Podobno w tej chwili w tunelu średnicowym jest miejsce na jedną parę pociągów (oprócz pociągów grupy PKP) na godzinę.

Przepustowosc tunelu srednicowego w grupie podmiejskiej w jednym kierunku, to jeden pociag na 5 minut. Jesli przeprowadzony zostalby remont torow, wowczas mozna by ten odstep zmniejszyc o 1 minute. Aby jeszcze zagescic ruch pociagow trzeba przebudowac (zagescic) SBL.
Cytat:
Dodatkowo SKM kończy bieg w Falenicy (a nie w Otwocku) na wschodzie oraz Wwie Zachodniej (a nie w Pruszkowie) na zachodzie. Z powodu powyższego SKM jest po prostu mniej atrakcyjna.

Trasa SKM wynika z faktu, ze jest to spolka miejska, a Warszawa nie bedzie finansowac przejazdow poza granice miasta. Do tego musialy by sie dolozyc gminy i powiaty podwarszawskie. Pociagi mogly by konczyc bieg w Ursusie, gdyby nie to, ze jest to tylko przystanek, bez mozliwosci zmiany czola. Natomiast we Wlochach, gdzie jest stacja, zmiana czola wymuszala by odjazd na podstawie rozkazu pisemnego, na co sie nie zgodzi PLK. Podobny problem dotyczy Rembertowa (gdzie rozwazano puszczenie pociagow SKM), niestety po modernizacji w ramach przebudowy linii E20, nie da sie tam bezproblemowo zmienic czola pociagu i toru. (A kiedys byly pociagi do Rembertowa..)
Cytat:
Słyszałem też o pomysłach, że SKM miałaby obsługiwać odcinek Wwa Wschodnia - Wwa Zachodnia, a pociągi KM kończyłyby bieg na w/w stacjach. Tak więc dla przykładu jadąc z Otwocka do centrum należałoby się przesiąść na Wwie Wsch. z KM do SKM. Obecnie, korzystając z KM, można pokonać tę trasę bez przesiadki.

To sa pomysly panow z zespolu doradcow "Tor" wyglaszanych glownie w celach samoreklamy. Nikt z SKM nie zamierza tego realizowac.
Cytat:
Niewątpiwie atrakcyjność SKM podnosi możliwość korzystania na podstawie ważnego biletu komunikacji miejskiej, ale i tak tylko do końca b.r.

SKM mozna podrozowac az do odwolania bez jakiego kolwiek biletu. Przejazdy sa darmowe. W przyszlosci pociagami SKM bedzie sie podrozowalo tak samo jak komunikacja miejska, kasujac te same bilety w kasownikach umieszczonych w pociagach.
Natomiast na podstawie waznej karty miejskiej (bilety 30. i 90. dniowe), oraz dodatkowego bezplatnego biletu wydawanego w kasach KM mozna podrozowac pociagami KM miedzy Ursusem, a Warszawa Wschodnia.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: SKM W-wa
PostWysłany: Czw 0:12, 24 Lis 2005
ArJu
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Warszawa





oelka napisał:

SKM mozna podrozowac az do odwolania bez jakiego kolwiek biletu. Przejazdy sa darmowe. W przyszlosci pociagami SKM bedzie sie podrozowalo tak samo jak komunikacja miejska, kasujac te same bilety w kasownikach umieszczonych w pociagach.
Natomiast na podstawie waznej karty miejskiej (bilety 30. i 90. dniowe), oraz dodatkowego bezplatnego biletu wydawanego w kasach KM mozna podrozowac pociagami KM miedzy Ursusem, a Warszawa Wschodnia.
Krzysztof

Ok. Sorrki, bo faktycznie pomyliłem dopust korzystania z darmowych przejazdów KM na podstawie karty miejskiej z darmowymi przejazdami SKM. W tej kwestii jest, jak napisał oelka.
Co do podróżowania za darmo SKM to odwołanie najwyraźniej już nastąpiło zgodnie z informacją
[link widoczny dla zalogowanych] ("Informujemy, że w ramach promocji, do dnia 11 XII 2005r. przejazdy naszymi pociągami są bezpłatne.").


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: SKM W-wa
PostWysłany: Czw 0:40, 24 Lis 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





ArJu napisał:
Co do podróżowania za darmo SKM to odwołanie najwyraźniej już nastąpiło zgodnie z informacją
[link widoczny dla zalogowanych] ("Informujemy, że w ramach promocji, do dnia 11 XII 2005r. przejazdy naszymi pociągami są bezpłatne.").

Ta informacja wisi na stronie SKM od samego poczatku, ale tak naprawde ostateczna decyzja nie zostala jeszcze podjeta - informacje o kursowaniu SKM powieszone dwa tygodnie pozniej na przystankach juz nie precyzuja tej daty. Na to wplyw bedzie mialo m. in. wdrozenie calego systemu informacji pokladowej, co dotychczas jeszcze nie doszlo do skutku. Trudno tez powiedziec, jak w tym wszystkim beda sie zachowywac kasowniki z Mery w Bloniu. Sprawa jest o tyle zawila, ze system musi byc caly czas sterowalny nie tylko dla mechanika, ale tez dla Zarzadu Transportu Miejskiego.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:11, 24 Lis 2005
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Oelko bardzo proszę nie nazywać Trójmiejskiej SKM-ki SKM GDAŃSK bo czegoś takiego nie ma. Jest tylko SKM Trójmiasto a szopa i biura są w Gdyni więc nie wiem skąd ci sie wziął Gdańsk Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:19, 25 Lis 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





WojTTek napisał:
Oelko bardzo proszę nie nazywać Trójmiejskiej SKM-ki SKM GDAŃSK bo czegoś takiego nie ma. Jest tylko SKM Trójmiasto a szopa i biura są w Gdyni więc nie wiem skąd ci sie wziął Gdańsk Question

Masz racje. Ale w ten sposob trojmiejski SKM bywa nazywany przez samych kolejarzy, fakt, ze tych urzedujacych w centrali na Szczesliwickiej w Warszawie.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 2:13, 25 Lis 2005
miki
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków





teraz moje 0.03 PLN
primo - kiedyś wyliczyłem, że w godzinach szczytu tunelem średnicowym jedzie 11 pociągów na godzinę, czyli SKM będzie miało max 1 - ten 12 i sprawdziło się
secundo - podejrzewam KM o wyłudzanie dotacji od samorządu za pomocą np. planowego - niespodziewanego - odwoływania pociągów oraz puszczania w godzinach szczytu zamiast np. 3 - jednego, z wytłumaczeniem, że "opóźniony". Który opóźniony - nie wiadomo, ludożerka i tak zadowolona, że coś przyjechało
tertio - pytanie do red. Oelki - czy dalej zapowiada się, że 1 kwietnia 2006 stacja Siemiatycze awansuje do roli końcowej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 2:35, 25 Lis 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





miki napisał:
teraz moje 0.03 PLN
primo - kiedyś wyliczyłem, że w godzinach szczytu tunelem średnicowym jedzie 11 pociągów na godzinę, czyli SKM będzie miało max 1 - ten 12 i sprawdziło się

Ciekawiej bedzie od nowego rozkladu, gdzie pociagow SKM bedzie troche wiecej. A jeszcze ciekawiej w przyszlym roku, gdy SKM bedzie mial juz pelne prawa do partycypowaniu w rozkladzie jazdy. O ile bedzie istnial samodzielnie.
W kazdym razie PLK jest chetne isc na reke i SKM, i KM, poniewaz... obie spolki placa na czas za wykorzystanie infrastruktury.
Cytat:
secundo - podejrzewam KM o wyłudzanie dotacji od samorządu za pomocą np. planowego - niespodziewanego - odwoływania pociągów oraz puszczania w godzinach szczytu zamiast np. 3 - jednego, z wytłumaczeniem, że "opóźniony". Który opóźniony - nie wiadomo, ludożerka i tak zadowolona, że coś przyjechało

To pachnie spiskiem Wink A powaznie to od lat w WWK jest permanentny brak EZT, czego efektem bywa brak rezerwy.
Cytat:
tertio - pytanie do red. Oelki - czy dalej zapowiada się, że 1 kwietnia 2006 stacja Siemiatycze awansuje do roli końcowej?

Sam bym chcial wiedziec. To sie moze wyjasnic dopiero w lutym, gdy beda opracowywane poprawki do rozkladu. Na razie chyba pozostaje tak jak jest. Duzo moze zalezec od polityki kadrowej w grupie PKP. A rozne plotki o zmianach kraza...

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
SKM Warszawa - ktoś coś rozumie ?
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor w skali 1:1
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin