Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> V200 / BR 120 "Taigatrommel" by Tillig Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Czw 19:59, 01 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Może te głośne pomruki są uzależnione od partii produkcyjnej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:38, 01 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





KrzyszTTof napisał:

Cytat ze strony [link widoczny dla zalogowanych]

"Osoby mające zamiar przerabiać w/w model na ST 44 informuję, że można odkleić boczną ramkę trójdzielnej żaluzji, gdyż nie stanowi ona jednolitego odlewu z pudłem modelu."

I wszystko jasne.


Ja to wiem, że to jest oddzielna część i można ją usunąć, chciałem się jednak dowiedzieć, czy ktoś to juz robił i czy nie okaże sie, ze pod tą osłone nawalili tyle kleju, że same zaluzje całe sa nim zapaćkane. Bo jesli wrzucili pod to kupe rozpuszczajacego tworzywo kleju to w takim przypadku może być problem z usunieciem takiego pasztetu.

A co do buczącego Tilliga, to myśle ze zależy to od tego którą noga wstała w danym dniu Helga, co w Sebnitz przy Promenade1 lokomotywki montuje...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:48, 01 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Z Helgą to zdaje się prawda.

Ok czas na kilka zdjęć oryginału:

Oto lokomotywownia stacji Pankow 1982 rok i na szlaku z miłośnikami w 1992 roku

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Bahnhof Berlin- Lichtenberg

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:13, 01 Gru 2005
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





Dobrałem sie do niego, co nie było takie trudne i znalazlem przyczyne - przy zwiekszeniu obrotów wystepuje mały rezonans miedzy silnikem a matalową obutową. Jako, że dźwiek mi sie podoba więc zostawilem tak jak jest...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:14, 27 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Poszukuję zasobów informacyjnych o 120-ce. Jeżeli macie linki z góry dziękuje. W końcu klaruje się zakup mojego pierwszego Tillig'a, a w grę wchodzi też BR120. Problem polega na tym że potrzebuję lokomotywy osobowej bądź uniwersalnej. Nie wiem czy BR120 była w NRD wykorzystywana wyjątkowo w ruchu osobowym tak jak na PKP, CSD czy MAV. Dlatego Wasze dane są dla mnie cenne. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:11, 28 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





maciej_kolej napisał:
Poszukuję zasobów informacyjnych o 120-ce. Jeżeli macie linki z góry dziękuje. W końcu klaruje się zakup mojego pierwszego Tillig'a, a w grę wchodzi też BR120. Problem polega na tym że potrzebuję lokomotywy osobowej bądź uniwwrsalnej. Nie wiem czy BR120 była w NRD wykorzystywana wyjątkowo w ruchu osobowym tak jak na PKP, CSD czy MAV. Dlatego wasze dane są dla mnie cenne. Very Happy


Jest to, ale ta stronę zdaje sie, że znasz...

[link widoczny dla zalogowanych]

No i oczywiście strona dr-loks, ale cos zdaje sie (chwilowo?) nie działa...

parę starszy zdjęć jest tu, ale ni w ząb nie rozumiem, o co chodzi...

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

(kierowac sie na: Duitsland - materieel)

A jako cieakwostka: BR120 w wielkości 1:

[link widoczny dla zalogowanych]

I to może nie byłoby ciekawe gdyby nie fakt, że jest też i PKP:

[link widoczny dla zalogowanych]

Co do wykorzystania w składach osobowych to pewnie, wyjątkowo tak. Także jako pomoc przy ciężkich składach InterZonenZug, tu odsyłam chociażby do jednego ze zdjęć w SK.
Jeżeli jednak szukasz lokomotywy uniwersalnej to V200 mimo wszystko taką nie była, to głownie lokomotywa do pociągów towarowych. Z rozpatrywanych trzech najbardziej uniwersalną jest V180.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:41, 28 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Serdeczne dzięki, tak pierwsza stronkę przekopałem - te kolejne są dość ciekawe. Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:46, 28 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





I jeszcze jedno, okazuje sie, ze link gdzieś jednak miałem. Dużo zdjęc z NRD (1978-1985). Masa po prostu. Nie wszystkie najlepszej jakości ale w odniesieniu do starszych zdjęć nie tylko jakość się liczy ale sam fakt, że są i przekazują pewną informację o tamtych czasach. Najwięcej chyba parowozów ale BR120 tez znajdziesz (skoro jest i SP45 w Berlinie, to BR120 by nie było... Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:18, 28 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Serdeczne dzięki - zbieram materiały i..........styczeń tuż, tuż.......myślę że w połowie stycznia pójdźie zamówienie na (?)loka


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:37, 28 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





[link widoczny dla zalogowanych]
a jednak złapałem BR120 w ruchu osobowym,
-fotka dzięki Dbv


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:29, 28 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





maciej_kolej napisał:

a jednak złapałem BR120 w ruchu osobowym,
-fotka dzięki Dbv

Moim skromnym zdaniem podziękowania trochę przedwczesne Smile.
Oto moja interpreatacja tego zdjęcia.
Przede wszystkim widac skład StEx, a więc zdjęcie po 1979 roku (czy to Drezno?). StEx to w NRD pociągi wysokiej kategorii, zazwyczaj prowadzone adekwatnymi (czytaj o odpowiedniej mocy i prędkości) pojazdami trakcyjnymi. W praktyce w poczatkowym okresie funkcjonowania były to głównie BR250 i BR132. Na zdjęciu widać BR218 (exE18), która w tym czasie była juz najprawdopodobniej "eksponatem" muzealnym. Wniosek więc taki, ze zdjecie powstało w dzień wolny od pracy. Pociągi StEx kursowały tylko w dni robocze, w dni wolne najczęsciej wykorzystywane były bowiem do jazd specjalnych.
A V200? moim zdaniem porusza sie luzem. Omawiany powyżej skład stanowi jedynie "tło". Z resztą co jak co ale obsługa StEx lokomotywą V200 to chyba jednak coś mało typowego w tym okresie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:00, 28 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Fuuga - faktycznie oglądanie zdjęć na gorąco to jednak zła rzecz hihi. Bęben Tajgi jest luzem ale jaja Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:16, 10 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Wracając do "Bębnów Tajgi" - częstym zarzutem kolekcjonerów są duze prześwity pomiędzy pudłem a wózkami, może propozycja Gutzold'a jest poprawna? Z tego co widzę o prześwitów nie ma. Pozostaje jeszcze kwestia ceny.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:33, 10 Lut 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Ale to co macieju sugerujesz że się mam na Ho przerzucić?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:57, 10 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





DBv napisał:
Ale to co macieju sugerujesz że się mam na Ho przerzucić?

Znalazłem to pod TT Guztold, ale mogłem się mylić (albo oni) w ocenie - opisu że to H0 nie było. Jeżeli tak to nie ma tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
V200 / BR 120 "Taigatrommel" by Tillig
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 4  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin