Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Moje championy
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Moje championy
PostWysłany: Pią 13:06, 09 Gru 2005
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





Witam,

Przedstawiam swój tegoroczny tabor konkursowy z TRAKO, na początek gagar z opisem przeróbek:

Komentarz do modelu ST44 (lista wykonanych zmian/prac):

Wzorzec - zdjęcie maszyny nr 183 najbardziej odpowiada temu, co pamiętam osobiście z lat 80-tych (linia Kutno - Toruń) pudło w kolorze ciemnej zieleni, jakby wysmarowanej ciemną oliwą, wyraziste linie, tabliczka w kol. mosiądzu, białe i czerwone linie i akcenty na wózku. Dodatkowe zabrudzenia i akcenty; wzór geograficznie bliski - nr 266 z Tarnowskich Gór

Model - materiał do przeróbki; BR120 prod. Tillig, używany, wyjątkowo słabo jeździł na makiecie, stąd większość przeróbek nie dotyczy zmiany wyglądu w zarządach DR i PKP: bardzo niskie zawieszenie zawieszało go na rozjazdach; poprawiłem ozn. Na rysunku z katalogu - 1, dodatkowo, przy próbach przepchnięcia zawieszonego modelu osie z paskiem gumowym, które były skrajne, powodowały wykolejanie wózków; przedłużyłem (dolutowałem) paski blaszki mosiężnej dla zbierania prądu z tych osi i zamieniłem miejscami osie skrajne i środkowe (2) dzięki temu, dodatkowo wydłużył się odcinek toru, z którego model zbiera prąd, co polepszyło jego jazdę na najmniejszych prędkościach, podobnie jak zastosowanie układu kondensatorów elektrolitycznych jako; elektronicznego koła zamachowego; (3), które dało przy napięciu 12Volt wydłużenie wybiegu z zaledwie 30 do około 150 mm. Dodatkowo zbiornik paliwa zyskał na wyglądzie; został wypełniony, na podobieństwo oryginału. Kolejnym problemem ruchowym modelu było to, że z powodu wysoko położonego środka ciężkości, na przechyłkach toru prąd nie był przekazywany z jednej strony wózków; zlikwidowałem blaszki podające prąd, wstawiłem kabelki na bokach wózków, które dodatkowo imitują przewody hamulcowe łączące wózek z pudłem lokomotywy w miejsce fabrycznych plastikowych kikutów (4). Kolejną przeróbką było obniżenie o 1 mm imitacji ostoi pudła (5), przez co nie wygląda ono na zawieszone w powietrzu oraz rozwierciłem pełne atrapy trąbek na dachu (6). Wnętrza kabin zyskały przysłony p- słoneczne, rysunek wnętrza i maszynistę (7).
Oprócz zmian oczywistych na ST44, pragnę zauważyć m.in. dodane poręcze i stopnie na ścianach czołowych, sprzęgi, węże ham, stopnie na wózkach, praktycznie wszystkie napisy na pudle, także najmniejsze (8 ) .
Technika cyfrowa użyta została jedynie do wykonania napisów.

Dodam jeszcze, że model zyskał 94 pkt! Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:44, 10 Gru 2005
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





Czołem Panowie,

Dorzucam opisy kat. B1 (model roku 2005, 94 pkt.) oraz B2 - 89 pkt

[link widoczny dla zalogowanych]

Komentarz do modelu wagonu ogrzewczego:

Założenia

Z racji stałego miejsca takich wagonów w składach pociągów – za lokomotywą oraz wykorzystania modelu na makiecie domowej, o łukach minimalnych r286 mm:
1. model musi być stosunkowo ciężki, aby nie wypadał z torów w jeździe ze składami 50 osi i dłuższych,
2. wykonywanie na nim sygnałów końca pociągu jest niecelowe (jedynie wsporniki),
3. od strony lokomotywy sprzęg standardowy TT, bez brezentu, od strony dalszych wagonów – osłona brezentowa, sprzęg modelowy.
Pozostałe założenia:
4. wzorzec wyglądu (szczegóły wykonania, różne w serii) – zdjęcie z katalogu wagonów osobowych - wag nr 050570 ze st. Szczecin; pierwszy rok eksploatacji – bez znacznych zabrudzeń, oprócz wyjścia z komina oraz eksploatacyjnego wyglądu wózka.
5. Oświetlenie niezbyt intensywne, z kondensatorami zabezpieczającymi płynność (model nie mruga z byle powodu podczas jazdy).
6. Żadnych uproszczeń na pudle modelu, ani w widocznych wnętrzach, także na ścianach czołowych, podwozie – wykonałem elementy widzialne z boku, koła odpowiadają dokładnie średnicy 1000 mm (TT -8,3mm), ramy wózków prod. czeskiej, przerobione na prowadzenie widłowe i odprowadzające prąd do oświetlenia.

Technika cyfrowa użyta została jedynie do wykonania napisów i godła.


Komentarz Do modelu wagonu kl. 2 kolei czechosłowackich

Założenia

1.Wnętrze wykonane według wzoru – wagonów CSD budowanych w tych samych latach (zdjęcia i opisy w zał.) oraz starszych wagonów pruskich o identycznych rozmiarach m.in. przedziałów i okien.
2. Producent usunął jeden z przedziałów i o jego długość skrócił cały wagon - nie korygowałem tego m.in. dlatego, że także dłuższe wagony BTTB są w ten sposób skracane, przez co składy pociągów dobrze prezentują się jako całość – na makiecie domowej o mniejszych niż modelowe łukach.
3.Oświetlenie średnio intensywne ( w oryginale elektryczne).
4. Model jest oglądany w składzie międzynarodowym na terenie Polski, posiada sygnały końca pociągu wg wzoru z ówczesnej instr.. E1 ., mocowanie – wg. wzoru z wagonu CSD, tak samo drabinki na ścianach szczytowych.
5. Wagon wg systemu oznaczeń jest w 19 roku eksploatacji, przez co dach w oryginale biały (!)posiada spore pokłady złuszczonej farby, nieco rdzawych zacieków, także na ścianach bocznych i jest mocno zadymiony sadzą, ślady eksploatacji na wózkach.

Lista wykonanych prac (oprócz standardowego złożenia zestawu do sklejania i malowania):
- korekta wymiarów zestawu do sklejania ( np. ściany boczne – różnica 1,5 mm, dach za długi o 4 mm !, zbyt duże okna drzwiowe)
- malowanie ram okiennych (w zestawie przeźroczyste) oraz ścian wewnętrznych
- wymiana kół iwykonanie odprowadzenia prądu do oświetlenia z kół, które odpowiadają dokładnie średnicy 1000 mm (TT -8,3mm),
- doklejenie klocków hamulcowych z zestawów Tilliga „eilzugwagen” .
- wykonanie wnętrza wg. wzorów z założeń oraz poręczy i drabinek na ścianach szczytowych.
- Oświetlenie z kondensatorami zabezpieczającymi płynność (model nie mruga z byle powodu podczas jazdy) w tym sygnały końca pociągu – świecą w jedną stronę, system kondensatorów powoduje, że gasną dopiero po ok. minucie wagon ustawiony w przeciwną stronę – końcówkami do przodu - sygnały są na tyle małe, że nie będą szczególnie widoczne w środku składu.
- Dodatkowe opisy na ramie wagonu i oznaczenia wg załączonych wzorów.
Technika cyfrowa użyta została jedynie do wykonania napisów.

na koniec A 1: - 91 pkt

OKl 12

[link widoczny dla zalogowanych]

- model zrobiony na bazie ramy i kół (ale opiłowywanych do właściwej średnicy na szlifierce) od BR35, reszta tworzona z mosiądzu i blaszki miedzianej 0,2mm,
silnik hitachi, bardzo płaski i szybki, przekładnia 35:1 z serw modeli lotnicztych to jeszcze trochę za mało! Oświetlenie przód - żółte LED (oryginał - gaz, więc pasują), generator dymu, oświetlenie kabiny - na postój, ze zmianą na silnik.
Model był kończony nad ranem w dniu konkursu i zabrakło trochę czasu, aby go dopieścić - mógłby zawalczyć o pierwsze miejsce wśród A


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:31, 10 Gru 2005
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





Jak moża było więcej fotek tego Gagarka - zaiste jest co oglądać Very Happy
Interseuje mnie strasznie co jest w srodku Mr. Green


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Moje ch
PostWysłany: Sob 13:00, 10 Gru 2005
dobmir
Młodszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzyna Śląska





Gagar pierwsza klasa!!!!!!!!!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:21, 10 Gru 2005
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





w środku, oprócz dodanych kondensatorów, bez zmian - korpus to raczej uniemożliwia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:33, 28 Gru 2005
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





A-ha ! po dokładniejszych testach na które dotąd nie bardzo miałem czas, okkazało się, że zamiana osi w ST44 nie bardzo sprawdziła się w jeździe po ciasnych rozjazdach - przypuszczam, że chodzi o przesuwność boczną osi, jak tylko coś potwierdzę na pewno - wpiszę tutaj, tymczasem nie radzę powielać tego pomysłu,
wski


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:01, 28 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





Bardzo mnie interesuje z czego i jak wykonana jest harminijka w prezentowanym powyzej modelu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:37, 28 Gru 2005
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





- czy chodzi o brezent w Ohxt?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:17, 28 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





Tak. Wyglada super, a wlasnie od dluzszego czasu zastanawiam sie jak cos takiego zrobic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:35, 29 Gru 2005
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





- miękką folię -chyba nawet ze starych pudełek lokomotyw BTTB, głęboko nacinałem rylcem (tu akurat dłutko do drewna), ale tak, aby nie poprzecinać, z obu stron, dodatkowo na końcu pasek blaszki 0,15 mm, szerokości ok 0,5 mm
dość długo dochodziłem do takiego rozwiązania, ale jeśli tylko brezent może być sztywny to pomysły z papierem lub materiałem można sobie darować,


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:27, 01 Mar 2006
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





znalazłem wreszcie czas na sprawdzenie kłopotów na rozjazdach:
problemem nie jest przesuwność, ale fakt że osie z obręczami przyczepnościowymi są o ok. 0,2 mm większe niż zwykłe metalowe, stąd też zdarzało się, że sprzęgi zaczepiały o elementy rozjazdu - wracam do ustawień fabryki i likwiduję dodatkowe blaszki do zbierania prądu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Moje championy
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin