Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Lokomotywa PKP zrobiona przez Tilliga w skali 1:120 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Lokomotywa PKP zrobiona przez Tilliga w skali 1:120
PostWysłany: Nie 21:10, 18 Gru 2005
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Fajnie by było taką mieć, co nie? Dlatego Tillig musi zobaczyć, że u nas jest jakiś rynek na wagony PKP. Święta, gwiazdka a potem po trochę kaski wpadnie - kupujmy to, co mamy. I tylko PKP. Bądźmy szowinistami. A mało tego nie jest (dużo też nie, ale idzie przeżyć)

Osobowe:

[link widoczny dla zalogowanych]

Towarowe:

[link widoczny dla zalogowanych] - od tego możemy zacząć przygodę z Tilligiem - zachęcam do kupna nawet 2 szt.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych] - ten wagon to rewelacja, ma tyle detali, że urywa głowę.

Zatem kupujmy, niech Nas Tillig zobaczy, a może dostaniemy upragnionego Gararka z małymi światłami z numeracją 001 - 003?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Lokomotywa PKP zrobiona przez Tilliga w skali 1:120
PostWysłany: Pon 11:44, 19 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





charakterek napisał:
[...] a moz˙e dostaniemy upragnionego Gararka z ma?ymi s´wiat?ami [...]

A dlaczego z malymi? Ja chce z wiadrami!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:28, 19 Gru 2005
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Co to za problem zrobić dla takiego producenta jak Tillig takich małych syfków w postaci wiaderek Wink
Jeszcze tylko Eaosy które są w jednym z zestawów z zileonym gagarkiem i mamy nasze klimaty Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:56, 19 Gru 2005
TomekW
Zawiadowca

 
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Problem jest taki że dla tych małych "syfków" trzeba zmienić formy, a to jest spory koszt.
Już Gagar w barwach PKP z małymi światłami z numeracją 001 - 003 będzie sporym wydarzeniem, więc oby udało się spełnić choć to marzenie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:57, 19 Gru 2005
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Otóż to. A ja bym się naprawdę mocno cieszył na widok Gagara 001 - 003 ale w naszych barwach. Nawet bez wiader, po prostu byśmy mięli lokomotywkę PKP. Ale po kolei, tu musimy położyć SZCZEGÓLNY nacisk na PKP w TT


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:40, 19 Gru 2005
wojtek
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





yyyy? - tak mniej więcej reaguje osobnik poznający dysonansu poznawczego.
yyyy?- ze niby mam być grzeczny to mi Tillig na zielono pomaluje lokomotywka? mam być grzeczny i kupować te badziewia w V epoce to mi lokomotywka z III epoki askiewie zrobić. Rany julek! NFW! W życiu! Ja powiedziałem kiedy Tillig dostanie moja kasę:
1. gagar z nr 001-004 2.
2. Y-wagen w oliwkowym malowaniu PKP
To realne modele wiec doprawdy nie wiem z czym czekają.

Cytat:
Witek M.
A dlaczego z małymi? Ja chce z wiadrami!

Własnie! Z dużymi ma być!!

BTW: na dobra sprawę nie bardzo ogarniam zamysł Tillig: produkuje modele w zasadzie tylko na nasz rynek [ep.III] -chłodnia, eilzugwagen, oppeln - nie proponuje żadnych loków -choćby BR52 z przyklejonymi tabliczkami lub wspomniana pre-seria gagarina.
Z drugiej strony wcześniejsze wyprodukowanie wagonów gwarantuje zbyt jakiejkolwiek lokomotywy - taka kolej rzeczy obserwujemy w H0 [Roco,Fleischmann, Klein, Piko /oops/]
i tymi refleksjami dziele sie z wami
pzdr
Wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:30, 19 Gru 2005
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





z dużymi owszem, mogą zrobić. Ale zapewnisz zbyt w ilości co najmniej 1000 sztuk? Ludzie to są nowe formy a ich wykonanie idzie w dziesiątki tysięcy Eurosów! Gagar po tylu latach produkcji zaczął zarabiać na siebie dopiero teraz. Ja tam jakbym miał nawet tego z malutkimi światłami, to piałbym z radości. Że wreszcie ktoś zobaczy nas Polaków. Patrzcie, już ST 43 mają zrobić ale w H0 i prywaciarza. Więc może da radę i Gagarka. Z tym, że za takie loki z wiadrami to wiecie ile sobie PKP zażyczyła od Niemców za wykorzystanie dokumentacji i za zgodę na umieszczenie swojego obecnego logo? Pewnie nie wiecie, ale delikatna pazerność naszej PKP to także przeszkoda, którą w przypadku gagara 001 - 003 może i dałoby się ominąć...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:37, 19 Gru 2005
wojtek
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





nie badzmy pewexami - jestem klientem i to jest moj punkt widzenia. koszty produkcji i zbyt to zmartwienie producenta, nie moje. Po drugie cos czuje ze dalszy zbyt dla modeli ktore sa na rynku od jakiegos czasu to nowe, krotkie serie narodowe, jubileuszowe, okolicznosciowe itp, itp. Kto mial kupic gagara DR to juz kupil, wegrzy juz kupili, czesi juz kupili, teraz czas na nas.
Ja nie pisze ze chce go za pol darmo, ja zaplace tyle samo co za niemieckie wersje a nawet 10-20% wiecej. spoko,spoko.
pzdr
wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:33, 19 Gru 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





Przeczytalem to wszystko i powiem tylko, ze jestescie niepoprawnymi optymistami. Na model lokomotywy trzeba sobie zasluzyc. Wink A u nas rynek jest sladowy w porownaniu z Niemcami i Czechami.
Zreszta zapytajcie sie w AMC jak to wyglada i kto co musi...

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:00, 19 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





To prawda, ze nikt tu nic nie musi ( a juz na pewno Tillig), prawdą jest również że w Czechach i Niemczech mamy dla TT zupełnie inny rynek. Na model lokomotywy pewnie trzeba sobie zasłuzyć, ale doprawdy niezrozumiełe sa czasami dla mnie tilligowskie kryteria omawianych zasług oceny. Bo czym to niby zasłuzyli sie Tilligowi w TT mieszkancy Fracji, Holandii czy Luksemburga? TT wszak tam chyba nie bardziej niż S popularna jest, a jednak...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:36, 20 Gru 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

A ja myślę, że jeśli dalej TT będzie się tak rozwijała w naszym pięknym kraju, jak do tej pory (albo jak nasze forum Very Happy ) to mamy dużą szansę na to, że wreszcie Tillig spojrzy na nas łaskawszym okiem. Weźmy chociaż pod uwage rozwój TT-Clubu PL.

oelka napisał:
A u nas rynek jest sladowy w porownaniu z Niemcami i Czechami.


Ale jak widzisz Krzychu, propagujemy Tillisia i dbamy, o rozwój TT. Very Happy

DBv napisał:
Bo czym to niby zasłuzyli sie Tilligowi w TT mieszkancy Fracji, Holandii czy Luksemburga?


Myślę, że nie chodzi tu o zasługi jako takie ale fakt, że poprostu są to kraje zachodnie, bliższe Niemcą niż nasza Polska...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:23, 20 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





ArturSwider napisał:

...Myślę, że nie chodzi tu o zasługi jako takie ale fakt, że poprostu są to kraje zachodnie, bliższe Niemcą niż nasza Polska...


Ja do tego właśnie zmierzałem. W dyskusji pojawiały sie różne argumenty, ale większość z nich dotyczyło aspektów finansowych. Tymczasem wydaje sie że nie jest to jedyny czynnik. Wiadomo że modeli lokomotyw francuskich, holenderskich czy luksemburskich nie kupują obywatele jedynie tych państw. Są to produkty zbywane również na wewnętrznym niemieckim rynku. Dlatego pojawienie sie takich właśnie, wydawać by sie mogło dziwnych w TT zarządów jest dla producenta uzasadnione. Uzasadnione, o ile dla przeciętnego Niemca nazwy tych poszczególnych państw coś mówią. Polska to przez długi czas taka troche jednak czarna dziura byłą. Sąsiad na wschodzie? Czechy! Wydaje mi sie że dużo w tym temacie zaczęło sie dziać w związku z przystąpieniem Polski do UE. Nie chce tu oczywiście zaczynać wątku czy to dla naszego kraju w ogólnym rozrachunku dobrze czy nie, ale zawróccie uwagę, ze, właśnie od tego momentu mamy taki wysyp (również w HO) taboru polskiego. Najwyraźniej pewien wzrost zaintetresowania Polską ma również przełożenie na ofertę modeli. Myślę ze to dobrze wróży na przyszłość i wcześniej czy później model polski sie pojawi.

A skoro już o gagarinie mowa, to tu pytanie do znawców. jak wiadomo swego czasu część ST44 wyjechało do niemieckich prywaciarzy. Część z tych pojazdów nawet w nowym malowaniu przewoźników posiadała charakterystyczne wiadra. Czy popjazdy takie można jeszcze spotkać w Niemczech, czy wróciły już do Polski i teraz można je spotkać u polskich prywaciarzy? Tak czy inaczej przekonstruowanie (z pudłem nie powinno być takich problemów, gorzej ze trzeba by przerobić trochę wnętrze, aby pomieścić zmieniony układ oswietlenia) modelu nie musiałoby oznaczać jedynie wydatków związanych z produkcją lokomotywy o typowo polskim wyglądzie. Mogłby Tillig wypuścić jakieś wersje niemieckie, a przy okazji polską. Wiem, ze napewno była jedna wiaderkowa exST44 w barwach firmy HOYER (czerwono-srebrna). To mogłoby być ciekawe uzupełnienie dotychczasowej oferty prywatnych V200 na rynku niemieckim (PEG, WAB itp).

Obserwując jednak dziwne zachowania niektórych HO producentów wcale nie wykluczone ze pierwszą polską lokomtywą będzie loko w jakimś pseudo-polskim zestawie. Przykładowo T344 pomalowana na zielono, z pomaranczowymi pasami, jako SM25 Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DBv dnia Nie 20:11, 25 Gru 2005, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:18, 20 Gru 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





ArturSwider napisał:
A ja myślę, że jeśli dalej TT będzie się tak rozwijała w naszym pięknym kraju, jak do tej pory (albo jak nasze forum Very Happy ) to mamy dużą szansę na to, że wreszcie Tillig spojrzy na nas łaskawszym okiem. Weźmy chociaż pod uwage rozwój TT-Clubu PL.

Na pewno, choc moi zdaniem nie tylko Tillig musi sie o tym dowiedziec. Rowniez i organizacje takie jak AKTT, bo z nimi wszyscy sie licza na czele z Tilligiem. Niemcy jak na razie, poza nielicznymi wyjatkami, nie maja zielonego pojecia o tym, ze ktos sie w Polsce interesuja wielkoscia TT. Sadze, ze gdyby na imprezie takiej jak Sebnitzer Modelbahn Tage, pokazala sie polska makieta modulowa to Niemcy masowo musieli by sie udawac do hirurgow i dentystow
Cytat:
Ale jak widzisz Krzychu, propagujemy Tillisia i dbamy, o rozwój TT. Very Happy

Trudno bym tego nie zauwazyl Choc ja wole promowac TT jako wielkosc modelarska bez wskazania na konkretnego producenta. Zreszta inaczej mi nawet nie wypada... A pozatym rozmawiam chetnie z kazdym kto wykaze jakies zainteresowanie naszym krajem i modelami polskiego taboru.
Cytat:
DBv napisał:
Bo czym to niby zasłuzyli sie Tilligowi w TT mieszkancy Fracji, Holandii czy Luksemburga?
Myślę, że nie chodzi tu o zasługi jako takie ale fakt, że poprostu są to kraje zachodnie, bliższe Niemcą niż nasza Polska...

Luksemburg byl kiedys jednym z ksiestw niemieckich... Natomiast Francja, Belgia czy Holandia sa swietnie znane Niemcom, ktorzy sa zapalonymi turystami i chetnie jezdza do tych krajow. Jest tez dosc spora wymiana taboru, szczegolnie wagonow miedzy tymi krajami.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:55, 20 Gru 2005
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Myślę podobnie jak Krzysztof (Oelka) bo przecież sąsiedzi Niemiec zapewne mają lepsze układy z Niemcami. Nasz polski TT-CLUB musi pokazać swoje osiągnięcia w dziedzinie modelarstwa w TT. Artur pomyśl o tym Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:15, 20 Gru 2005
TomekW
Zawiadowca

 
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





A'propos prezentacji - wg. Club Aktuell wrześniu (konkretnie 16-17.09.2006) jest Club-Treffen.
Może pojedziemy się sTTandardowo zaprezentować Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Lokomotywa PKP zrobiona przez Tilliga w skali 1:120
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin