Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Porady i techniki modelarskie -> Szuter %$#^@ jego mać... czyli problem z techniką Idź do strony Poprzedni  1, 2
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Sob 19:42, 07 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Moje określenie uogólniało sprawę, nie chcę się tu bawić w lekcję chemii, po zatym moje hobby to i kolej mała i ta duża. Faktem wikol łatwiej usunąć niż "klej do styropianu". Ja bym dał pałę producetom. A ty miki (?) jaki klej stosujesz do podsypek?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:03, 07 Sty 2006
miki
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków





A mnie chodziło głównie o to by ludziom w głowach nie mącić (niektórzy młodzi są i jeszcze by im zostało Wink )
Bez wdawania się w szczegóły, teorie klejenia i polimeryzacji.....tylko wikol a raczej któryś z "klejów typu wikol" wybrany experymentalnie. Taki, który daje bezbarwną spoinę, bo są i takie badziewia, które dają białawą a wręcz białą. w dodatku poniżej temperatury ok 10 st Celsjusza wszystkie dadzą białą jak mleko.
Ja robię tak - na ułożony tor nakładam mnóstwo wikolu fabrycznej gęstości, starając się nie upaprać szyn i podkłądów ale i nie przejmując się zbytnio tym faktem. I tu obalimy mit, że wikol ciężko się usuwa - usuwa się łatwo ale właściwym narzędziem i WE WŁAŚCIWEJ CHWILI. W momencie gdy już wiąże, ale jeszcze nie w całej objętości (pomińmy przyczyny) - czyli wytwarza na powierzchni "błonę" bierzemy w rękę mikroszlifierkę z dobrą, mosiężną(koniecznie mosiężną) szczoteczką obrotową i jedziemy po podkładach, szynach itp. Usuwa się w tempie 100 m/min. Potem gdy klej się skurczy trochę dokładniej wlewamy między podkłady rzadszy *, sypiemy szuter i po chwili zsypujemy nadmiar. To co zostało, jest mniej lub bardziej związane kleje, czekamy więc na odpowiedni moment - gdy jest nie do końca zaschnięty i powtarzamy cyrk z mikroszlifierką. Problem jest z głowy, ale jeżeli damy wikolowi zaschnąć, rysy na podkładach i seryjnie niszczone szczoteczki gwarantowane. Potem już tylko uzupełnić wybłyszczenia w malowaniu szyn/ewentualnie malowaćm jak nie malowane. Ja robie tym drugim sposobem Pactrą

* tu dobrze sprawdza się zestaw duża strzykawka+gadżet zwany sondą do żywienia przez nos. To cienka, ale nie za cienka, elastyczna rurka, być może do nabycia w aptekach (ja ogołociłem szpital przy okazji urodzin córy). Rzadki wikol leje się z tego idealnie a i rura wymiarowo świetnie pasuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:18, 07 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Słuszna uwaga - użycie farby Pactra (szybko schnie i jest farbą "wodną") stosowałem ją do szyn i podtorza, obok Pactry uzywam też pigmentu emulsyjnego brązowego. Na torze ma takie same własności jest większy i tańszy. Ale są czasami miejsca tzw. precyzyjnego malowania, jak zwrotnice gdzie pzostaje Pactra. Very Happy
W końcu ktos opisał czarno na białym jak użyć mleko wikolowe - może jakies fotki? Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:52, 07 Sty 2006
miki
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków





szykuje mi się grubsza robótka - coś koło 7 metrów szlaku, może wtedy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:15, 13 Sty 2006
K4ULTRA
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 12 Sty 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małęczyn





No tak o torowisku już wiemy sporo a jak zrobić to przy rozjazdach i napędach podmakietowych?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:49, 13 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





K4ULTRA napisał:
No tak o torowisku już wiemy sporo a jak zrobić to przy rozjazdach i napędach podmakietowych?

No jest to kłopotliwe, ale może któryś z naszych speców zrobi dokładne zdjęcia i nam opowie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:32, 14 Sty 2006
miki
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pruszków





K4ULTRA napisał:
No tak o torowisku już wiemy sporo a jak zrobić to przy rozjazdach

tak samo
K4ULTRA napisał:
i napędach podmakietowych?

obsypanie tłuczniem takiego napędu chyba można sobie darować.... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Szuter %$#^@ jego mać... czyli problem z techniką
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Porady i techniki modelarskie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin