Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Makieta -> Plany modelarskie - Stacja Lauscha (Niemcy) Idź do strony Poprzedni  1, 2
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 20:14, 20 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Jak wspomniałem wcześniej klimat zarządu kolejowego pozostawiam Wam.
Pozostaje jeszcze kwestia zastosowania semaforów i tu chyba wszyscy się zgodzą że kształtowe nalepiej oddadzą klimat kolei. Sądze że napędy zwrotnic, małe urządzenia wspomagające można schowac pod okolicznymi wzgórzami, autor proponował układ zamknięty makiet ja proponuje układ otwarty, po za tym mamy powierzchnę pod makietą na wspomniane urządzenia co ułatwi konserwację. Pozostaje jeszcze kwestia dostosowania "wylotu" torów z makiety do modułów TTStandart. A może zastosować jeden tor co ułatwi sprawę przejścia na TT Standar. Być może wkrótce się dowiemy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:13, 21 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Kończymy spotkanie na stacji Lauscha. Ostatnim etapem jest analiza planów i podjęcie decyzji dla tych którzy szukają motywu. Dokonałem szczątkowej analizy dotyczącej budowy tej makiety w wielkości TT
- szerokość makiety 600-700mm
- długość makiety ok 3000mm
- ilość zwrotnic lewych 7
- ilość zwrotnic prawych 5
- dwa rozjazdy "angielskie"
Należy również przewidzieć szyny izolujące i takie powinny zabezpieczyć dwa tory peronowe, przynajmniej jedna bocznicę i lokomoywownię. Na planach pokazano jednostaowiskową szopę dla tendrzaka al emożna zastosowac dwu stanowiskową, tu równiez należy izolwać stanowiska. Taki układ pozwoli zapenić płynny ruch pociągów. Nie rozpisuję się na temat ilości szyn prostych itd gdyz zakładam że budujący sam dokona takich przeliczeń z własnymi modyfikacjami układu torowego.
Całość możemy oczywiście podzielić na trzy segmenty co zdecydowanie ułatwi ewentualny transport. Nie podałem rówenież ilości zwronic i torów dla wariantu "ukrycia taboru", myślę że to sprawa indywidualna.
Już wkrótce w dziale makieta pojawi się kolejna propozycja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:59, 11 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Jak się okazuję temat budowy stacji Lauscha jest nadal aktualny. Nasi zachodni sąsiedzi budują ten wdzięczny temat w wilkości H0 i N, być może pojawi się w TT.
Oto kilka sugestii fotograficznych i niepowtarzalny klimat Turyngii z kolejami DR.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Mapa ukazująca zawijasy torów, ciężko sie dostać do krainy produkującej bombki świateczne i oferujacej spokój i ciszę.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Plany modelarskie - Stacja Lauscha (Niemcy)
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Makieta
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin