Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Makieta -> Parowozwnia - czyli dymiąca makieta/moduł Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Parowozwnia - czyli dymiąca makieta/moduł
PostWysłany: Nie 13:36, 25 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Kolejna propozycja budowy makiety bądź modułu w tym przypadku. Prezentowany przykład to dzieło Joahima Sichler'a. Zastosował on koncepcję makiety "solowej" która może w przyszłości stać się modułem. Ta uniwersalność pozwala na zabawę koleją od zaraz i umozliwia łączenie się z modułami szlakowymi. Istnieje równiez wariant dodatkowego modułu - schowka na lokomotywy.

Temat stary jak świat - prowozownia z jej niezbędnymi elementami infrastruktury - zasiekiem węglowym, wieżą wodną, obrotnicą , halą wahlarzową, nastawnia pomocniczą, warsztatami, wieżą piaskową, kanałem oczystkowym i składem MPS (materiały pędne i smary).

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:50, 25 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Uzupełnieniem całości jest jest wykorzystanie skrzynkowej konstrukcji makiety. Wewnątrz ułożono okrąg dwutorowej linii o charakterze magistrali zelektryfikowanej. Jest ona wypełnienim/uzupełnieniem tematu makiety. Magistrala zbudowana ponizej poziomu parowozwni z tunelemi i murami oporowymi przypomina że gdzieś w pobliżu jest ta duża kolej. Pociągi tu pojawiają się jak aktorzy - w pełnym biegu przejeżdżają niczym przez scenę by zniknąć w mrokach portali tunelów.
Najważniejsze jednak jest u góry - wahlarz z 5 stanowiskami i wiatą. Dodatkowo zbudowano dwa tory odstawcze z magazynem części zamiennych. Całość "spina" obrotnica która jest umiejscowiona
w centralnej części makiety. Z tąd tory odchodzą do punktów uzupełniania węgla, smarów, piaskowania i budunku administracji. Pojawia sie również zalążek układu torów prowadzacych na szlak bądź do stacji węzłowej.
Oddzielnie poprowadzono tor obok nastawni do pojedynczej szopy dla lokomotywy pomocniczej.
Wkrótce zamieszczone zostaną kolejne opisy i fotki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:19, 25 Gru 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

No fantastyczny temat Maćku, tym bardziej, że buduję segment o podobnej tematyce. Jeśli masz jeszcze jakieś artykuły i foty na ten temat to będą mi bardzo pomocne. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:38, 25 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Jedziemy dalej - zanim wrzucę fotki jeszcze kilka istotnych uwag: zwróćcie uwage na zieleń o której często dyskuujemy - tu jest jednolita ale to tylko dlatego że to wielkośc N. W naszej skali środka ten numer nie przejdzie choć powinien być oszczędny - w końcu to 1:120. Uwagę również zwraca podtorze - równia torowa bez nasypów, szara podsypka imitująca żużel i popiół.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciej_kolej dnia Śro 9:10, 28 Gru 2005, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:11, 25 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Tak jak obiecałem dorzucam fotki. Oto widok na wspomnianą wyżej magistralę kolejową - czyżby tęskonota za przemysłem kolejowym w pełnym wydaniu? Tak ale w tym wypadku autor wykonał delikatne posunięcie, nie popsuł proporcji makietu ukazującej bądź co bądź zaplecze kolei drugorzędnej. Udało się i oto efekt, na górze parowozwnia a niżej pędzą cieżkie składy do zagłębia przemysłowego gdzieś daleko...

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Wkrótce kolejny materiał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:27, 28 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Na koniec kilka ważnych elemnetów związanych z samą parowozwnią. Obok wahlarza zawsze zlokalizowane są punkty do nawęglania, niekiedy są to duże instalacje, tu prezentuję długi zasiek węglowy obok kanał oczystkowy. Jak widać wykorzystano standardowy produkt Auhagen'a z przedłużeniem zasieku weglowego.

[link widoczny dla zalogowanych]

Ciekawie prezentuję się budynek/bukier z wieżą do piaskowania. Zastosowanu ciekawa sztuczkę - budynek wygląda jak opuszczona nastawnia bądż warsztat wykorzystany na potrzeby wieży do piaskowania w skutek rozbudowy parowozwni. Budowa ma swój urok i wypełnia lukę pomiędzy zadbanymi budynkami zakładu taboru a prowizorkami znanymi z kolei.

[link widoczny dla zalogowanych]

Dodam jeszcze tylko że makieta posiada trzy tory mogące łączyć się z modułami - dwa odchodzące z pod nastawni i trzeci pojedynczy tor szlakowy biegnący obok wieży wodnej.
No cóż może ta instalacja posłuży za wzór bądź będzie inspiracją do budowy naszego miniaturowego świata. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Parowozownia
PostWysłany: Śro 17:32, 28 Gru 2005
Paweł Basiński
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Witam serdecznie!
Ponieważ kiedyś również wspomniałem o tym, że planuje zrealizować coś na kształt dioramy przedstawiającą lokomotywownię ( znowu była burza mózgów z żoną gdzie to pomieścić - z 360 cm zrobiło się 200 cm makiety i się nie mieści - powrót do prac projektowych ) wpadła w moje ręce taka fajna broszurka Fallera "Modellbau leicht gemacht - Das Bahnbetriebswerk " ( co za starszny język ).
Jest w tej broszurce przedstawionych kilkanaście różnych lokomotywowni wraz z otoczeniem - jest tam dosłownie wszystko co potrzeba aby wspomóc realizację budowy własnej lokomotywowni swojego pomysłu, a jeśli komus nie chce się wysilać można zrealizować gotowe projekty - podane są dokładnie wszystkie potrzebne nr katalogowe torów, zabudowy i infrastruktury dla niektórych dioramek. Mają tylko jedna poważna wadę nie ma tam skali TT - są tylko H0 i N, ale materiał przedstawiony w tej broszurce jest naprawdę dla osoby zainteresowanej tematem duży.
W internecie na stronie Fallera są dostępne jakieś przykładowe skany, nr katalogowy 190844
Ewentualnie mogę pare skanów zamieścić w pryszłym tygodniu, tylko nie wiem co powiedzą obrońcy praw własności.
Czekam ewentualnie na opinię na temat stawienia skanów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:13, 28 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Witam Cię Pawle wśród dymiących maszyn.
Tak to jest że 80% projektów i propozycji jeszcze zdominowane są przez dwie wielkości H0 i N. Ale to się zmienia właśnia za sprawą ludzi ze skali środka.
Jeżeli masz jakieś tematy pokrewne czekamy na Twoje opinie i porady są tu ludziska budujący szopy różnej wielkości Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:25, 28 Gru 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Paweł Basiński napisał:
Ewentualnie mogę pare skanów zamieścić w pryszłym tygodniu, tylko nie wiem co powiedzą obrońcy praw własności.


Pawełek, to zrób foteczki i prześlij mi na emali. Ja właśnie buduję takie cudo i potrzeba mi takich "pomocy naukowych". Very Happy

Paweł Basiński napisał:
Jest w tej broszurce przedstawionych kilkanaście różnych lokomotywowni wraz z otoczeniem - jest tam dosłownie wszystko co potrzeba aby wspomóc realizację budowy własnej lokomotywowni swojego pomysłu, a jeśli komus nie chce się wysilać można zrealizować gotowe projekty


Już mi ślinka cieknie... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:31, 28 Gru 2005
Paweł Basiński
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





OK. Postaram się troszkę poskanować - nie obiecuję, że jeszcze w tym roku Very Happy
A jak postępy przy własnej parowozowni?Question Poszło do przodu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:36, 28 Gru 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
OK. Postaram się troszkę poskanować - nie obiecuję, że jeszcze w tym roku


Super, czekam. Very Happy

Cytat:
A jak postępy przy własnej parowozowni?Question Poszło do przodu?


No BA! Very Happy

Parowozownia prawie gotowa. Została kosmetyka.

Teraz na tapecie jest skrzynka pod segment z nią oraz zbieranie funduszy na obrotnicę - 900zł... Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:24, 07 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Może Artur przedstawisz oferty obrotnic i przesównic do TT. Temat zdaje sie być ciekawy. A może są pomysły na wykonanie samemu obrotnicy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:54, 07 Sty 2006
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Marjasa pytajcie o samoróbkę obrotnicy i lokowni on takie cos zrobil Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:09, 10 Sty 2006
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
Może Artur przedstawisz oferty obrotnic i przesównic do TT. Temat zdaje sie być ciekawy.


Temat jest bardzo ciekawy i z pewnością coś wstawię ale dopiero kiedy wróce z delegacji. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:13, 15 Sty 2006
Stephenson
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Witam
Byłem ostatnio na wystawie w Gorltz impreza nosi nazwę Modell+Bahnausstellung Gorlitz 2006 odbywała się 07/08 oraz 14/15 stycznia przedstawiam dwie fotki w temacie. Jakość nienajlepsza zdjęcia robione telefonem

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Parowozwnia - czyli dymiąca makieta/moduł
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Makieta
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin