Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> TT-Club PL -> Czesi już znają swój Work-shop-lok 2006 Idź do strony Poprzedni  1, 2
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 21:02, 10 Lut 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





WItam!
Osobiście chciałbym wyrazić satysfakcję, że na naszym forum udzielaja sie koledzy z Republiki Czeskiej.
Infrmacje o możliwości powstania polskiej wersji M62 sa jak dla mnie niezmiernie interesujące. Zwłaszcza, że model zainteresowanie taką wersją tej lokomotywy było już tu na forum po części wyrażane (np wątek: http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.php?t=359&postdays=0&postorder=asc&start=0). Z polską wersją wiążą sie jednak pewne problemy. Pierwsze egzemplarze mialy małe reflektory (tak jak w formie tilliga), ale nie miały jeszcze tłumika na dachu (który z kolei jest odtworozny w modelu tilliga). Późniejsze wersje miały już tłumiki, ale za to zmianie uległy reflektory, z tych małych na typowo polskie "garnkowate". Tak więc w gre wchodza dwa rozwiązania: usunięce imitacji tłumika na dachu (chyba jest to nierealne), ale przerobienie reflektórw. Te które sa obecnie trzeba by usunąć i zaszpachlować, a z przodu wykonac otwory, tak aby można było wmontować imitacje polskich reflektorów (watek m.in tu: http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.php?t=495).
Oczywiście pozostaje jeszcze opcja kompromisowa, czyli dotychczasowe pudło bez zmian w malowaniu zielonym. Tłumik na dachu trzeba by wtedy jakoś przeboleć.
No i ewentualnie wersje współczesne prywatnych przewozników (CTL, LotosKolej itp), którzy korzystają często z lokomotyw exDR lub exCSD/CD (te lokomotyw odpowiadają formie modelu firmy Tillig). Ale nie wiem jak wygladałoby w przypadku takich wersji zainteresowanie polskich modelarzy
Tak czy inaczej mnie taka inicjatywa powstania polskiej wersji M62 zainteresowała, myślę, ze zainteresownych takich projektem byłoby więcej osób.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:13, 10 Lut 2006
Tomas Rejl
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hradec Kralowe





Witam,
mamy czas na rozwiazanie tego tematu - polskiego"Gagarina" tylko do 20.2. 2006. Potem otrzymamy z zakladu wypraski karoserii i bede w przygotowaniu pomalowanie i druk tamponowy. W przypadku, źe jest moźliwy kompromis, to by bylo idealne i myśle,źe nie ma problemu zrobić seriu 30-50 sztuk. Zdjecia mam w magazynu Koleje dawniej i dzis. Seria by byla przygotowana na WORK-SHOP, który bede 6.5.2006. W przypadku, źe bede zainteresowanie, prosze o spólpracu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:36, 10 Lut 2006
bs0
Maszynista

 
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kartuzy





uu takiego gagarina to i ja bym chętnie kupił, jednak pieniądzie się skończyły (teraz wszystko idzie na BR218)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:37, 10 Lut 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Ja osobiście optowałbym za wersją zieloną PKP, nawet z tym tłumikiem. Nie wiem jak do tego odniosą się pozostali. Tu parę zdjęć prywatnych polskich M62:

CTLRail
[link widoczny dla zalogowanych]

Lotos Kolej
[link widoczny dla zalogowanych]

PCC Szczakowa
[link widoczny dla zalogowanych]

Rail Polska (tu akurat z innymi reflektorami, ale z małymi też jest, nie udało mi sie znaleźć zdjęcia)
[link widoczny dla zalogowanych]

Ja mimo wszystko optowałbym za wersja zieloną, poza tym te współczesne mają czesto dość skomplikowane malowanie, nie wiem jak wykonanie tego na modelu wyglądało by w praktyce.

Koledzy, co wy na propozycje Pana Tomasa Rejla?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:14, 10 Lut 2006
bs0
Maszynista

 
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kartuzy





no po za PKP to jeszcze CTL albo Lotos, ale inne już nie podobywują mi się


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:54, 10 Lut 2006
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
Witam,
jestem Tomas Rejl z firmy DELTAX CZ, która organizuje juź nlat k. Miasta Hradec Kralowe spótkania fanów kolejki TT i w ciagu kaźdegoroku mamy modely specialne CD lub CSD i WORK - SHOP.


Witam Cię serdecznie Tomas na naszym największym polskim Forum TT.

Dzięki za informacje! Very Happy

Cytat:
Propagujemy Tillig Club PL na naszych stronach [link widoczny dla zalogowanych] i nie jest problem zalatwić na TT-WEEKEND teź 30 - 50 Gagarinów w zielonym pomalowaniu PKP. Bylo by zainteresowanie?


Pewnie, że tak! Ja sam wziął bym ze 2 sztuki.

Cytat:
Od Tilliga otrzymamy wypraski, z malymi reflektorami i bez tlumika. Jest teź moźliwe u polskich producentów kupić te brakujace typowo polskie cześci i w ciagu WORK-SHOPu kompletować.


Jeżeli by sie to udało to było by extra! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:27, 11 Lut 2006
Tomas Rejl
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hradec Kralowe





Juź robimy coź konkretnego-dziś mamy spótkanie z DBw i pogadamy troche o moźliwośćiach i pomalowaniu "Gagarina" PKP. U nas jest duźo fanów, którzy kupuja tabor PKP, bo jest to tabor nam bardzo blizki i widać go na naszych dworcach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:59, 16 Lut 2006
Tomas Rejl
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hradec Kralowe





W przypadku warunku, ze chcemy dotrzymac dobra cena u ST44 "Gagarina", ktora bede ciekawa dla wiekszoscy TT-fanow (do 400 zlotych), sa 2 kompromisowe mozliwoscy produkcji tego modelu:

1. ST-44 z pierwsziej serii z polowy lat 60-tych.
ST44 001 ciemno zielona, zolta kreska, male reflektory, no kompromisowo
jest inny dach

albo

2. ST-44 w pomalowaniu od 1988 roku - zielony, zolta boczna kreska i zolty
przod lokomotywy. Dach +/- odpowiada, no kompromisem tu sa brakujace
wiadra. Przy cenie do 400zl mysle, ze to nie tak zly kompromis. Wiadra mozna
przypadkowo dorobic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:07, 16 Lut 2006
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Na zielonego Gagarinka to i ja się skuszę. Jakiś czas temu miałem kupować już Tilligowskiego ale wolałbym PKP nawet jeżeli będzie bez wiader Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:25, 16 Lut 2006
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Tomas Rejl napisał:
W przypadku warunku, ze chcemy dotrzymac dobra cena u ST44 "Gagarina", ktora bede ciekawa dla wiekszoscy TT-fanow (do 400 zlotych), sa 2 kompromisowe mozliwoscy produkcji tego modelu:

1. ST-44 z pierwsziej serii z polowy lat 60-tych.
ST44 001 ciemno zielona, zolta kreska, male reflektory, no kompromisowo
jest inny dach

albo

2. ST-44 w pomalowaniu od 1988 roku - zielony, zolta boczna kreska i zolty
przod lokomotywy. Dach +/- odpowiada, no kompromisem tu sa brakujace
wiadra. Przy cenie do 400zl mysle, ze to nie tak zly kompromis. Wiadra mozna
przypadkowo dorobic.


Może po prostu poprosić moderatorów forum aby zrobili ankiete na forum ten temat? I zaraz będziemy za czym jest więszość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gagarin PKP
PostWysłany: Czw 15:27, 16 Lut 2006
michuchu
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz





Jeżeli cena będzie naprawdę na takim poziomie, to i ja byłbym zainteresowany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:37, 16 Lut 2006
z_Gdyni
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Mnie pasuje wariant 1. Rzadko spotykany. Mało przeróbek. Kompromis to dach. Do modelu w takim malowaniu pasują węglarki Es-9W, które były produkowane przez BTTB a teraz ma je w swojej ofercie Pan Grzegorz Molenda - ModArt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:44, 16 Lut 2006
Tomas Rejl
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hradec Kralowe





Piekny opis lokomotywy ST44 001 jest w KMiD 1/2001 i original juz z "wiadrami" stoji w Warszawie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:51, 16 Lut 2006
kolejarz
Konduktor

 
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź





Jak by co to i ja się piszę na sztukę gagarka......


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:54, 16 Lut 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Ankieta o róznych wersjach st44 jest dodana w dziale Tabor

http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.php?t=609

zachęcamy do oddania głosu!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Czesi już znają swój Work-shop-lok 2006
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> TT-Club PL
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin