Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor w skali 1:1 -> Wagony DR "REKO"
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wagony DR "REKO"
PostWysłany: Pon 14:43, 31 Paź 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Szukam informacji o wagonach czteroosiowych typu REKO (krótkich) oraz o wersji trzyosiowej REKO kolei DR. Powstało wiele odmian obu wersji wagonów w tym czteroosiowe wagony barowe, restauracyjne oraz łamańce bagaż/2 klasa osobowa. Trójosiowe natomiast występowały jako dwójki, bądź turystyczne oraz bagażowo-pocztowe. Interesuję mnie historia powstania oraz ewentualne namiary na strony niemieckie.
Same modele dopiero po wejściu w produkcję Tilliga zyskały blask oraz różnorodność własciwego malowania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:51, 02 Lis 2005
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Na stronie ArturSch-a masz kataloga tam coś znajdziesz Wink
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wagony REKO
PostWysłany: Śro 16:33, 02 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Fajnie, ale to dane o modelu (numer i wersje). Mi chodzi o prawdziwe wagony a nie o modele. Czekam na dalsze odpowiedzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:33, 02 Lis 2005
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

a o 3 osiowych ani dudu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:23, 06 Lis 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





charakterek napisał:

[link widoczny dla zalogowanych]


To zdaje się nie jest wagon, który można by określić jako Reko DR.

Pisałem już w innym temacie że niestety nie mam na ten temat inforamcji. Ale... Tak coś mi po głowie chodziło i wreszcie sobie przypomniałem. Szukałem kidyś informacji o Doppelstockgliderzugach (nie mylić z Doppelstockzugami, czyli tym co jest w ofercie tt). Znalazłem świetną porcję informacji na jednym z niemieckich forów. Rozumiem jednak że kwestia językowa nie stanowi dużego problemu, z resztą interesując się kolejami DR trzeba się trozchę z tym językiem zapoznać, bo inaczej cięzka sprawa... (sam wiem z doświadczenia Smile ). Było tam coś i o Reko DR.
Ale do rzeczy:

[link widoczny dla zalogowanych]

dalej kierujesz się na: Die reale Bahn (Allgemeines Forum - reale Bahn) na stronę 4. Powinieneś trafić na 2 tematy (podaje to gdyby linki nie działały):

Bauartbeschreibung von DR-Reisezugwagen. Der Klassiker der DR: der Bghw

[link widoczny dla zalogowanych]

Bauartbeschreibung von DR-Reisezugwagen. 2- und 3- achsige Rekowagen.

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie jest to 100 stronnicowa monografia ale informacje naprawdę warte przeczytania, okraszone dodatkowo szkicami i jakimiś tam archiwalnymi zdjęciami. Jezeli jeszcze wcześniej na to nie trafiłeś to warto zajrzeć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:10, 07 Lis 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





taakk.. oczywiście pomyliłem link, to oczywiście jest reko, chodziło o ten wagon:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Reko
PostWysłany: Czw 17:52, 10 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Dziękuję za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Doppelstockgliderzugach
PostWysłany: Czw 21:05, 10 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Cóz to takiego Doppelstockgliderzugach ? Kidyś pisałem do KMiD o wagonach pietrowych w Polsce i trafiłem na coś ciekawego wagonu piętrowego zespolonego na poedynczych osiach (tak jak Talgo) kolei DR - był to tylko rysunek i chyba w swerac prototypu pozostał. Nie było przy tym opisu a zatem nie jestem w stanie ustalic co to było. Z pewnością produkt z Gorlitz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:22, 11 Lis 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Były to jednostki pieciowagonowe, sprzegnięte na stałe. same wagony nie posiadały drzwi wejściowych - wejscie do nich odbywało sie drzwiami umieszczonymi na wózkach. Były przeznaczone do ruchu aglomeracyjnego, ale mozna je było spotkać równiez na trasach dalekobieżnych i co ciekawe produkowano również wersje restauracyjne i bagażowe. Zasadniczo wystepowały dwie generacje tych wagonów.

Równiez odsyłam do opisu Hammerknechta:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pietrusy
PostWysłany: Sob 8:28, 12 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Dzięki to właśnie na te konstrukcje trafiłem i nie mogłem trafic na dalsze ślady. Rozumiem że projekty te zrealizowano? Ciekawa sprawa czemu w modelu nie wykonano żadnej jednostki za wyjątkiem standardowej wersji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:10, 16 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Tak na zakończenie tematu REKO przypomniało mi się że widziałem w Polsce wagon bardzo podobny do serii Baag. Wagon do zeszłego roku stał na stacji Bydgoszcz Główna w charakterze części pociągu sieci trakcyjnej. Był dwuoosiowy a w pudle wykorzystano profile okienne z wagonów czteroosiowych (podobnie jak w REKO) blachy miał za to ryflowane. Sądze że wzorowano się na konstrukcji z NRD - naprawde była to dość dobra kopia. Jak później ustaliłem kilkanaście sztuk wyprodukowano w ZNTK w Ostrowie na potrzeby linii lokalnych na początku 1980 roku, niestety koncepcja upadła i większość skierowano do służby technicznej bądź na koleje piaskowe. Z tego co wiem Kopalnia Maczki Bór korzysta z takiego wagonu podczas imprez komunikacyjnych. To tak na marginesie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:09, 17 Lis 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:
Tak na zakończenie tematu REKO przypomniało mi się że widziałem w Polsce wagon bardzo podobny do serii Baag. Wagon do zeszłego roku stał na stacji Bydgoszcz Główna w charakterze części pociągu sieci trakcyjnej. Był dwuoosiowy a w pudle wykorzystano profile okienne z wagonów czteroosiowych (podobnie jak w REKO) blachy miał za to ryflowane. Sądze że wzorowano się na konstrukcji z NRD - naprawde była to dość dobra kopia. Jak później ustaliłem kilkanaście sztuk wyprodukowano w ZNTK w Ostrowie na potrzeby linii lokalnych na początku 1980 roku, niestety koncepcja upadła i większość skierowano do służby technicznej bądź na koleje piaskowe. Z tego co wiem Kopalnia Maczki Bór korzysta z takiego wagonu podczas imprez komunikacyjnych. To tak na marginesie.

Piszesz zapewne o wagonach typu 93A, choc nie zgadza mi sie producent (ZNTK Opole i rok produkcji - 1976, oraz ilosc - 42 szt.). Byl to polski wagon zaprojektowany jako nowa konstrukcja. Jego wada byly problemy z jednoosiowymi wozkami, co spowodowalo wycofanie calej serii po stosunkowo krotkim okresie uzytkowania.
Natomiast wagonem, ktory powstal jako odwzorowanie czterosiowych niemieckich wagonow REKO i byl w ten sam sposob budowany, byl wagony typu 4AM, wykonane w latach 1961 i 1964 przez ZNTK Ostrow Wlkp, w lacznej ilosci 203 egzemplarzy.
W Polsce byly tez wagony praktycznie identyczne z trzyoosiowymi wagonami REKO, ale poza udkomentowaniem istnienia trzech egzemplarzy w Radomiu, a potem w Lublinie trudno cos wiecej o nich obecnie powiedziec. Z wyjasnieniem historii tych wagonow przyjdzie zapewne poczekac do ukazania sie ksiazki omawiajacej ta tematyke.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:49, 17 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Być może co do roku i ilości sztuk masz rację to sa dane otrzymane z Bydgoszczy, Jęzeli chodzi o ZNTK pomyliłem sie oczywiście chodziłó o Opole.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wagony DR "REKO"
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor w skali 1:1
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin