Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor w skali 1:1 -> Nowe malowanie EP 05 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nowe malowanie EP 05
PostWysłany: Wto 17:03, 13 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Ciekawie zapowiada się zakończenie napraw głównych EP 05 16 i 23. Są to jedyne egzemplarze tej serii które mają pracować na CMK. ZNTK w Gdańsku planują oddanie lokomotyw 23.12.05. Lokomotywy mają ciągnać pociągi IC z prędkością do 160 km/h - czyli standardowo. Największym zaskoczeniem będzie nowe malowanie - kolor pomarańczowy zastąpi czerwony, biały pas umiesczony zostanie poniżej linii okien a jego końce skierowane zostaną w dół do wózków. Kiczowate rozwiązanie to malowane farbą oznaczenia. Obecnie lokomoywy sa przygotowane do malowania oraz trwa montaż nowych przekładni. Wózki sa zdjęte. Mialem wielkie szczęćie spotykając szesnastkę w Krakowie w tym roku. Pomarancze odchodzą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciej_kolej dnia Śro 21:24, 14 Gru 2005, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:19, 13 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





Jednym slowem ciag dalszy zalosnego eksperymentu pseudoartystycznego. Zdaje sie, ze juz tylko rumuny i 9 nie zostaly oszpecone tym idiotycznym malowaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:39, 13 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





No i uchowału się w zieleni SU 45 i 46


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:46, 13 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





46 na pewno nie, gdzies juz widzialem zdjecie, chyba w SK. Moze rzeczywiscie 45 jeszcze nie oszpecili...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:24, 13 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Rany, przecie to jest fatalne, kolejny egzemplarz oszpecą... Ja ciekawy jestem kto im ten schemat wygłówkował, chyba nastoletni syn prezesa... Normalnie takiego kiczu to ja dawno nie widziałem. Ktoś kiedyś pisał o jarmarcznych wąskotorówkach, a to to ja w ogóle nie wiem jak nazwać...
Beznadziejne jakieś pseudo figury geometryczne z logo w środku a na dodatek jeszcze ten czerwony kolor... Skąd oni tą czerwień wytrzasnęli? Ja jeszcze rozumiem, jakby to jasna zieleń była, ok, ale czerwień? Chyba przyjeli założenie, ze po otwarciu rynku przewozów nic po nich nie zostanie i już teraz swój tabor upodabniają do pojazdów konkurencji... No ja może przesadzam bo przeciez EM na kremowo pomalowali, to jeszcze lepiej z resztą, szkoda że nie na śnieżną biel.

A SU46 jest na bank, bo sam widziałem jak w Legnicy na IC oczekiwała (zdaje sie SU 46-011)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:13, 13 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Malowanie czerwone ustaliło 9.12.2995 roku ZNTK - podobno ma to być "styl" Cargo jak EU 07


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:51, 13 Gru 2005
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





ja rozumiem że lokomotywa po potężnej modernizacji otrzyma takie malowanie - trudnotrzeba się z tym pogodzić ale żeby piątki Question No nie...
PS. Macieju na PKP obecnie są exploatowane EP05 a nie EU05 Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:26, 13 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





maciej_kolej napisał:
Malowanie czerwone ustaliło [...] ZNTK


ZNTK to może najwyżej pomalować tak jak sobie wlasciciel zażyczy. Watpie żeby mieli cokolwiek do gadania w tym wzgledzie, jak ma czyjas lokomotywa wygladac. To ewidentnie radosna tworczość jakiegoś oszolomionego daltonisty z zarzadu PKP - pewnie do dzis ma sie za wybitnego, nowatorskiego plastyka. Jak mniemam, wzial za to grube pieniadze. Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:51, 13 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Witek M. napisał:
maciej_kolej napisał:
Malowanie czerwone ustaliło [...] ZNTK

ZNTK to moze najwyzej pomalowac tak jak sobie wlasciciel zazyczy. Watpie zeby mieli cokolwiek do gadania w tym wzgledzie, jak ma czyjas lokomotywa wygladac. To ewidentnie radosna tworczosc jakiego oszolomionego daltonisty z zarzadu PKP - pewnie do dzis ma sie za wybitnego, nowatorskiego plastyka. Jak mniemam, wzial za to grube pieniadze. Twisted Evil


Zgadzam sie. Ja rozumiem, idzie nowe.. Wcale nie upieram sie że lokomotywy PKP mają zawsze być malowane tak jak dotychczas. Ale trzeba było wziąść do tego jakich fachowców a nie taką amatorszczyznę. Jeśliby zrobili to dobrze to ja naprawdę wcale bym sie nie czepiał. Wręcz przeciwnie. Dotychczasowy sposób malownia pojazdów jest stary jak świat a do tego jak dla mnie bardzo "niejednorodny". Nowy mógł stanowić ciekawą alternatywę. Mógł... (miało być.... a wyszło jak zawsze). Szkoda gadać... Co gorsza, takich potworków będzie pewnie coraz wiecej i zagoszcza na dłuzszy czas, bo na to ze ktoś sie opamięta to ja nie liczę.

A może Szanowni koledzy mają jakieś propozycje jak tą nową kolorystyczną szkaradę (schemat malowania) nazwać? Słyszałem o IC (tak napisali Niemcy! o SU46), ale jak dla mnie to jednak dla IC lekka obraza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:08, 13 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





A i jeszcze jedno. Takie "talenta" artystyczne jak ci spece z PKP to i ja posiadam... SmileSmileSmile

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:27, 14 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Decyzja o malowaniu zapadła 09.12. z tym, że projekt malowania opracowały ZNTKiM Gdańsk, gdyż mimo zamówienia przez PKP Cargo one same takiego projektu nie dostarczyły - informacja z pewnego źródła (kolejarskiego).
Faktycznie chodzi o EP 05 a nie o EU05. Poprawię się.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:56, 15 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





maciej_kolej napisał:
Decyzja o malowaniu zapadła 09.12. z tym, że projekt malowania opracowały ZNTKiM Gdańsk, gdyż mimo zamówienia przez PKP Cargo one same takiego projektu nie dostarczyły - informacja z pewnego źródła (kolejarskiego).
Faktycznie chodzi o EP 05 a nie o EU05. Poprawię się.

Nie zmienia to mojej krytycznej opinii nt tego sposobu malowania pojazdów. Pomimo, ze jak piszesz schemat opracowały ZNTiK to i tak uwazam, ze "odpowiedzialność" w zakresie tego kiczu spada wyłącznie na PKP.
Nie znam szczegółów, ale z tego co piszesz to wygląda to trochę tak:
Przyjezdzam do lakiernika z moim samochodem i mówię: Panowie, pomalujcie mi to jakoś inaczej (nie obchodzi mnie jak). Czy tak postępuje właściciel dbający o swoje mienie, a przede wszystkim wizerunek?
Inna rzecz to to, ze oczywiście można popełnić błąd, ale brak umiejętności wycofania sie z błędnej decyzji w odpowiednim czasie to dla mnie po prostu nic innego jak idiotyzm.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:24, 16 Gru 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





DBv napisał:

Nie zmienia to mojej krytycznej opinii nt tego sposobu malowania pojazdów. Pomimo, ze jak piszesz schemat opracowały ZNTiK to i tak uwazam, ze "odpowiedzialność" w zakresie tego kiczu spada wyłącznie na PKP.
Nie znam szczegółów, ale z tego co piszesz to wygląda to trochę tak:
Przyjezdzam do lakiernika z moim samochodem i mówię: Panowie, pomalujcie mi to jakoś inaczej (nie obchodzi mnie jak). Czy tak postępuje właściciel dbający o swoje mienie, a przede wszystkim wizerunek?
Inna rzecz to to, ze oczywiście można popełnić błąd, ale brak umiejętności wycofania sie z błędnej decyzji w odpowiednim czasie to dla mnie po prostu nic innego jak idiotyzm.


Z tym nowym malowaniem jest tak, ze kazda seria posiada inny schemat. Inaczej wyglada to na SU46, inaczej na ET22-2000, jeszcze inaczej na EP07-408, a zupelnie inny wzor zastosowano na jednej z ST44. Roznice sa w rozmiarach, ukladzie wzoru, wielkosci napisow... W sumie kiepski to projekt malowania, jesli nie jest uniwersalny. Odnosze wrazenie, ze ktos probuje nieudolnie kopiowac malowanie DB. Tyle, ze Niemcy nie bawili sie w nadmiar wzorkow i ich malownie pasuje do kazdego pojazdu.
Od kilku lat panuje u nas moda, aby kazdy PKPowski przewoznik wyroznial sie malowaniem. Takie jest podejscie Cargo, PKP-IC. I tak tlumaczy sie w PKP-PR przemalowywanie Bhp na kolorystyke udajaca Bdhpumn, oraz zmiany malowania EZT. (Nawiasem mowiac warto sobie zlowic jednostki EN57 z dawnego warszawskiego ZPR w nowym czerwonym malowaniu "warszawskim" PR, poniewaz za moment wszystkie beda bialo-zielone w malowaniu KM. ) A tymczasem poniewaz brak w tym systematycznosci wiec jest tylko wieksza ilosc malowan u kazdego z przewoznikow. NP. PKP IC ma teraz chyba 5 wzorow kolorystyki wagonow. Cargo ma ok. 10. malowan lokomotyw (nie liczac odmian tego czerwonego). PKP-PR chyba z 9 wzorow malownia EZT i 4 wzory wagonow pietrowych.
Na plus zdecydowanie wyrozniaja sie prywaciarze, oraz Koleje Mazowieckie, systematycznie malujace swoj tabor we wlasne barwy.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:29, 16 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





DBv mówiąc "Inna rzecz to to, ze oczywiście można popełnić błąd, ale brak umiejętności wycofania sie z błędnej decyzji w odpowiednim czasie to dla mnie po prostu nic innego jak idiotyzm" to masz na myśli ZNTK i PKP?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:50, 16 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





maciej_kolej napisał:
DBv mówiąc "Inna rzecz to to, ze oczywiście można popełnić błąd, ale brak umiejętności wycofania sie z błędnej decyzji w odpowiednim czasie to dla mnie po prostu nic innego jak idiotyzm" to masz na myśli ZNTK i PKP?

Jeżeli już to PKP. ZNTiK to ja sie nie dziwie jak nie dostali schematu to zrobili jak uważali czy też jak umieli. Uważam jednak że to co wymyślili nie jest dobre. I tyle . Problemu by nie było gdyby sie w tej sprawie odezwał właściciel (PKP), i powiedzmy dla kolejnych pojazdów które musza otrzymac nową malturę opracował jakieś jednolite, trzymające się sensu zasady. Im najwyrazniej jednak jest wszystko jedno.


Ja już w ogóle nie mam za bardzo ochoty rozpisywać się na ten temat bo to ręce po prostu opadają. Wkurza mnie bo jak by nie było to jest to nasz przewoźnik narodowy, a tu nie dość że ogólnie mizerota jest to jeszcze wszystko kompletnie psuje to „nowe” malowanie. Przeciez to jest po prostu rzenujące. No ale może przyjęto taki założenie, ze nowowprowadzany sposób malowania ma stanowić potwierdzenie powiedzenia: „nowe nie zawsze lepsze” Bo jeśli tak to udało im się w 100%.
Jak już pisałem nie jestem przeciwnikiem nowego sposobu malowania pojazdów, ale to musi być najzwyczajniej w świecie dobrze zrobione.
Aktualnie wprowadzany sposób malowania pojazdów nie spełnia jednak kilku podstawowych warunków. Powinien być:
1. Uniwersalny
O tym już trochę wspomniał Kolega oelka. Taki schemat musi być możliwie prosty, tak aby dało się go bezproblemowo zastosować na każdej lokomotywie (bo o tym ze powinien nawiązywać do malowania wagonów, nie chcę już nawet wspominać). W każdym bądź razie musi być tak przygotowany, aby można go było zastosować zarówno na SM42 jak i na ET22. Celowo nie wspominam tu np. o EP09, bo powiedzmy dla takich pojazdów można by przyjąć odmienne zasady. Tymczasem to co jest teraz proponowane na każdym typie pojazdu wygląda zupełnie inaczej. Nie chodzi tu tylko o kształt poszczególnych barwnych pól (w EU to np. zygzak, w SU trapez) ale również o szerokość niebieskich pasów czy krój liter. Już w ogóle sobie nie wyobrażam jak to będzie wyglądało na SM.
2. Praktyczny
Czyli barwy powinny być tak dobrane i tak rozmieszczone, żeby nawet po dłuższym okresie eksploatacji nie były widoczne w sposób wyraźny zabrudzenia itp. Nie wiem czy duże białe powierzchnie są tu najlepszym pomysłem, zwłaszcza że umieszczone zostały w pobliży żaluzji komór silnika, nie sądzę aby śnieżna biel długo się uchowała. Podobnie jeśli chodzi o EM, w których dla odmiany dominuje kolor kremowy. Oczywiście nie pasuje to w żaden sposób do schematu stosowanego na innych elektrowozach ale może taki nieco odmienny przyjęto dla lok. manewrowych? Ok., jeśli tak to SM42 w kolorze kremowym uchowa się może przez miesiąc nie dłużej. Z resztą, nawet w tych EM, po krótkim czasie eksploatacji zaobserwowałem w okolicach kabiny potężne rdzawe naloty (powstałe może w wyniku pracy pantografu). Tym bardziej kiepsko widzę to w odniesieniu do spalinowych manewrówek.
3. Nieprzypadkowy
To znaczy zastosowane barwy, ewentualnie układy graficzne powinny nawiązywać do pewnej tradycji jaka na danej kolei się pojawiała. Dla DB AG czerwień nie jest przecież przypadkowa. A skąd w Polsce wzięła się ta czerwień? Pojęcia nie mam. Rozumiem zieleń, tak wszakże malowane były pojazdy dotychczas, tak tez onegdaj malowano parowozy, byłoby to wiec jakoś uzasadnione. A tak mamy czerwono-niebiesko-białe potwory sprzęgnięte z żółto niebieskimi Falsami.
A może ta czerwień to od biało-czerwonej flagi państwowej? Może tak sobie wykombinowali. Jak dla mnie to niech lepiej kombinują dalej, bo jak tak dalej pojdzie to dojda do wniosku takiego ze pojazdy powiny byc malowane tak mniej więcej jak wygląda logo "Teraz Polska" (To byłby dopiero odjazd!). Już w tym względzie nic mnie nie zdziwi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nowe malowanie EP 05
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor w skali 1:1
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin