Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Szynobus 171 Idź do strony Poprzedni  1, 2
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 23:32, 13 Sty 2006
z_Gdyni
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





WojTTek napisał:
Byłoby tam o oświetleniu w tym modelu, i o tych wynalazkach (przeróbkach) kol. Z_gdyni.
Co Question Dobra myśl Question

Mała modernizacja LVT mająca na celu poprawę własności jezdych modelu - na podstawie wiadomości od Pawła Wróblewskiego.
Zamontowałem baterię kondensatorów elektrolitycznych w modelu LVT BTTB. Jak wszyscy wiemy model ten ma podwozie w zasadzie od startowych setów, więc tylko dwuosiowe co prowadzi czasem do szarpania podczas jazdy. Można jednak poprawić własności jezdne i jednocześnie uzyskać efekt płynnego hamowania. Robimy to tak:
- w sklepie z elementami elektronicznymi zakupujemy 4 kondensatory elektrolityczne 1500 uF na napięcie 16V. Dobrze jest zakupić wielkościowo jak najmniejsze kondensatory. Udało mi się kupić kondensatory o średnicy ok 6mm i długości ok 15mm. Idealnie się mieszczą w modelu.
- łączymy po dwa DODATNIMI biegunami - oznaczone na kondensatorze znaczkiem (+)
- zdejmujemy obudowę jednostki napędowej
- ujemne bieguny lutujemy do wyprowadzeń dostarczających prąd do silnika. W modelu są widoczne takie 'wąsiki' gdzie można je doskonale przylutować
- sprawdzamy jakość połączeń oraz rozmieszczenie elementów
- zakładamy obudoę i model na tory.
- delektujemy się płynną jazdą modelu oraz płynnym hamowaniem na stacji Smile
Przepraszam za jakość zdjęcia ale widać na nim rozmieszczenie elementów
[link widoczny dla zalogowanych]
Te modyfikacje można zrobić we wszystkich modelach lokomotyw gdzie można wstawić kondensatory. Te o pojemności 1500 uF są troche dłuższe niż o pojemnośći 1000 uF. W zależności od ilości miejsca używamy odpowiednich. Im więcej uda się zmieścić w modelu tym lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:53, 14 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Czyli mamy sposób na dość prostą modernizację staruszka. No cóż trzeba spisać produkty, lutownica w łapę i do roboty! Dzięki "Z-Gdyni" Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:40, 14 Sty 2006
et22
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





A nie uszkodzą się przy zmianie polaryzacji i jeździe do tyłu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:52, 14 Sty 2006
z_Gdyni
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Właśnie zaznaczyłem, że kondensatory muszą być połączone razem dodatnimi biegunami. I wtedy nic się nie dzieje z nimi mimo zmiany kierunku jazdy. Przetestowane to już jest i spawdza się bez zarzutu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:00, 14 Sty 2006
marjas
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Luboń City





No to niedługo moje LVT wyjedzie na trasę Very Happy Teraz zasila tylko bocznice.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:03, 14 Sty 2006
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Planujesz modernizacje tych szynków Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:30, 14 Sty 2006
z_Gdyni
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Polecam bo warto. Robi się zupełnie inny model pod względem własności jezdnych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:30, 15 Sty 2006
marjas
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Luboń City





z_Gdyni napisał:
Polecam bo warto. Robi się zupełnie inny model pod względem własności jezdnych.


Zobaczymy jak zrobię Very Happy Może BR 56 jeszcze tak zrobie, bo też się trochę tnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:39, 22 Sty 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





et22 napisał:
A nie uszkodzą się przy zmianie polaryzacji i jeździe do tyłu?

Kondensatory elektrolityczne to są elementy, które należy polaryzować prawidłowo -> tzn (+) do (+) ...i (-) do (-). W innym przypadku działają nieprawidłowo, grzeją się, w skrajnym przypadku mogą wybuchnąć !!
Wiem, bo podłączyłem do żaróweczek w Y-ku, zapomniałem że to elektrolity pojechałem do tyłu - efekt wytopiony dach wagonu.


Sposób połączenia dwóch elektrolitów szeregowo, tzn. jeden za drugim, (+) do (+) przetwarza dwa elementy polaryzowane w jeden "unipolarny" czyli bez znaczenia jak go spolaryzujemy. Przy okazji wypadkowa pojemność spada o połowę (gdy są identyczne).
Dzięki takiemu połączeniu set 2 elektrolitów może być podłączony równolegle do silniczka/żarówek zarówno przy jeździe do przodu jak i do tyłu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Szynobus 171
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin