Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Parowóz BR 01 - wersja zielona - Nowość 2005!!! Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 10:47, 13 Lis 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





karol napisał:
1. Tloki są ciut ładniejsze


Tłoki? Szczerze mówiąc nie wiem o co chodzi dokładnie. Może cylindry? Tak czy inaczej nie ma tu zadnych różnic

karol napisał:
2. poprawione przeniesienie napędu - jest wolniejsza o jakies 30% ale niestety silnik dalej 3 polowy


No dobrze ale czy inne BR01 tego nie mają?

karol napisał:
3. jak chodzi o detale to nie jestem calkiem pewny ale coś tu jest zmienione...


Nie wydaje mi się aby cokolwiek było tu zmieniane w stosunku do poprzednich wersji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:59, 13 Lis 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
może Artur będzie coś wiedział


Generalnie nie miałem porównania wersji zielonej z wersją standartową (czarną). Ale powiem tak: w moim mniemaniu wersja "zielona" BR01 na pewno ma coś ulepszone. Chociażby ze względu na to że została wypuszczona dopiero teraz. Od ilu lat są sprzedawane "czarne" BR01? Od kilku... Więc na pewno coś poprawili...

Jaki sens miało by wypuszczanie nowej wersji bez jakichkolwiek poprawek? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:41, 13 Lis 2005
jarkott
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot





Widzę Panowie pewną różnicę zdań:
Karol pisze, że nowy model BR01 posiada nadal 3-polowy silnik a Artur że 5-cio polowy. To w końcu jaki jest zastosowany, czy ktoś z kolegów rozebrał maszynę i zobaczył?
To samo dotyczy BR101: tutaj należy wspomnieć, że tańsza wersja modelu, nr katalogowy 02306 posiada 3-polowy silnik, a wszystkie pozostałe, droższe modele - 5-cio polowy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:52, 13 Lis 2005
BR101 112-1
Moderator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Gdzie tam 3 polowy, jej cena jest niższa dlatego, że jest dofinansowania przez DB a nie oszczędnoscią na silniku. Sam ma tą a jeździ nie gorzej od 225


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:07, 13 Lis 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





ArturSwider napisał:
Hi,

Generalnie nie miałem porównania wersji zielonej z wersją standartową (czarną). Ale powiem tak: w moim mniemaniu wersja "zielona" BR01 na pewno ma coś ulepszone. Chociażby ze względu na to że została wypuszczona dopiero teraz. Od ilu lat są sprzedawane "czarne" BR01? Od kilku... Więc na pewno coś poprawili...


Pierwsze zapowiedzi modelu tej lokomotywy pojawily sie w polowie lat 80-tych. Od kiedy dokladnie ja produkuja to nie wiem, ale jest juz w katalogu z 1993 roku. Moze jedyną różnicę w stosunku do tych wcześniejszych modeli jeśli chodzi o wygląd stanowi to ze aktualnie mają one czernione zestawy kołowe, ale to zadna rewelacja bo od kilku lat wiekszośc lokomotyw Tilliga takie ma. Ja mam np wersję DR ep IV i ona równiez takie koła ma. Przyrównując ją z z fotografiami zielonej, stwierdzam, że nic nie jest tam zmienione jesli chodzi o wygląd.
Może zmienili coś w napedzie ale najprawdopodobniej poczyniono to juz dawno, dawno temu i zakupiona obecnie 01 niczym pod tym wzgledem od kupionej 2 czy 3 lata temu sie nie rózni.
W ogóle uwazam, ze pewną nieścislościa jest tutaj uzywanie w stosunku do poprzednich wersji ("czarnych") terminu standardowych. Bo niby ta najnowsza zielona jest jakimś modelem specjalnym?, limitowanym?, ekskluzywnym?. Nie jest, a jej wyjątkowość polega głownie na tym ze ma dość orginalny (stosowany najwyżej przez bardzo krótki okres czasu) schemat malowania.

ArturSwider napisał:

Jaki sens miało by wypuszczanie nowej wersji bez jakichkolwiek poprawek? Wink


To nie jest zaden argument. Np V180 pojawiła sie juz dobrych pare lat temu (prawie 10), co rok praktycznie pojawija sie nowe wersje, a przecie nikt nic tam w tej lokomotywie nie zmienia (no moze oprócz tych wspomnianych kół).
Sens wypuszczania nowej wersji polega na tym, że mamy nowy model, w odmiennym malowaniu, który wzbogaca ofertę i byc moze znajdzie nowych nabywców. Przesadą byłoby sądzić, ze każda nowa wersja musi mieć od razu coś tam pozmieniane. Jeżeli faktycznie tak by było to wagony Y byłyby dziś produktem odpowiadającym współczesnym standardom.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:42, 13 Lis 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
Karol pisze, że nowy model BR01 posiada nadal 3-polowy silnik a Artur że 5-cio polowy. To w końcu jaki jest zastosowany, czy ktoś z kolegów rozebrał maszynę i zobaczył?


Karol sprawdził i... 3-polowy. Jednakże zauważył, że właściwości jezdne są super. Potwierdza to zresztą nasz kolega z forum Cobrix, który też od 2 dni jest szczęsliwym posiadaczem tej maszynki.

Dzięki DBv za wyczerpującą odpowiedź na temat BR01. Myśle, że chyba nie jest ważne to czy jest lepsza czy gorsza ale to, że jest. Zresztą Tillig coraz częściej zaskakuje nas jakimiś pięknymi lokami - chwała mu za to. I oby tak dalej. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:54, 20 Lis 2005
ArJu
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Warszawa





ArturSwider napisał:
Hi,

Cytat:
Karol pisze, że nowy model BR01 posiada nadal 3-polowy silnik a Artur że 5-cio polowy. To w końcu jaki jest zastosowany, czy ktoś z kolegów rozebrał maszynę i zobaczył?


Karol sprawdził i... 3-polowy. Jednakże zauważył, że właściwości jezdne są super. Potwierdza to zresztą nasz kolega z forum Cobrix, który też od 2 dni jest szczęsliwym posiadaczem tej maszynki.

Dzięki DBv za wyczerpującą odpowiedź na temat BR01. Myśle, że chyba nie jest ważne to czy jest lepsza czy gorsza ale to, że jest. Zresztą Tillig coraz częściej zaskakuje nas jakimiś pięknymi lokami - chwała mu za to. I oby tak dalej. Very Happy

Faktycznie miło, że wprowadzane są nowe, ładne modele, ale dla mnie największą niespodzianką jest zastosowanie w dzisiejszych czasach 3-polowego silnika. Jak firma chce być ceniona, to nie powinna IMHO aż tak oszczędzać. Różnica w cenie pewnie byłaby ok. 5%, którą i tak pokryliby klienci.
To, że model z zewnątrz prezentuje się b. dobrze i ma super właściwości jezdne powinno być regułą. Niepokoją i złoszczą mnie jednak oszczędności w miejscach, których nie widać, a które mają wpływ na jakość modelu. Przedstawiona przeze mnie opinia dotyczy wszystkich nowych modeli wypuszczanych na rynek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Hecht
PostWysłany: Pią 20:00, 02 Gru 2005
wojtek
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cytat:
Zaszło tu jakies nieporozumienie. Hecht to nie to samo co eilzug. W tt nie ma hechtów (no na pewno nie robi ich Tillig). To o czym mowa to tzw eilzugwagen, czyli nieco odmienna konstrukcja.


Fakt, zaszlo male nieporozumienie...

Hechty w wielkosci TT produkuje firma Kroner:

[link widoczny dla zalogowanych]

pozdrawiam
wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Parowóz BR 01 - wersja zielona - Nowość 2005!!!
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin