Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Nowe oblicze BR56
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nowe oblicze BR56
PostWysłany: Wto 22:20, 22 Lis 2005
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Pewnie może już ktoś kiedyś zajął się tym tematem, ale jeszcze nigdzie nie widziałem efektu takiego przedsięwzięcia więc pokazuję swoje...

Otóż... od kiedy zakupiłem sobie BR52 zacząłem marzyć, aby moja BR56 też miała elegancką budkę maszynisty bez tego fabrycznie okropnie wystającego silnika. W pierwotnym zamierzeniu silnik (jakiś inny, mniejszy) miał powędrować do tendra i przez kardany przekazywać napęd na fabryczny układ. Najpierw zacząłem szukać jakiegoś silnika - wybrałem silniczek od BR89 PIKO. Gdy go dostałem w swoje ręce okazało się, że idealnie mieści się "w kotle"! Uprościło to znacznie przebudowę w porównaniu do pierwotnego projektu i po paru godzinach moja BR56 wyglądała już tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Prawda że zdecydowanie lepiej?! Ponadto z nowym silnikiem lok jeździ lepiej niż z fabrycznym BTTB!

Pewnie ciekawi was jak toto wygląda pod obudową. Proszę bardzo:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Teraz musze zająć się jeszcze kosmetyką i przede wszystkim zagospodarować wewnątrz budkę. Światłowodów do przednich lamp nie ma i nie będzie, bo zostały usunięte celowo (nie podobają mi się te "rury").

Chętnie usłyszę jakieś sugestie, co można by jeszcze poprawić w wyglądzie BR56, ale uprzedzam, że nie odważę się póki co przerabić na Tr6.

Jeszcze nieskromnie dodam, że to pierwsza moja całkowicie udana poważna przeróbka modelu, bo na czym skończyło się "usprawnianie" lokomotywek w dzieciństwie (np. BR110) to wstyd mówić...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:48, 22 Lis 2005
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





No nie ktoś to zrobił w koncu lepiej ode mnie - co to za silnik?
Ja mam w swojej od cd romu na 6V ale z rezystorem. Własnie padł mi uklad napedowy i musze wymienic cale podwozie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:36, 23 Lis 2005
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





karol napisał:
No nie ktoś to zrobił w koncu lepiej ode mnie - co to za silnik?
Ja mam w swojej od cd romu na 6V ale z rezystorem. Własnie padł mi uklad napedowy i mysze wymienic cale podwozie.


Ten silniczek kupiłem w sklepie internetowym "gama hobby", był opisany jako silnik do BR89 PIKO, kosztował nie mało, bo 99 zł. Widziałem go w sprzedaży także w "modelmanii", ale teraz zaglądałem i nie widzę go w sprzedaży ani tu ani tu. Niedobrze, bo na przeróbkę czeka jeszcze jedna BR56 i BR86.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BR56
PostWysłany: Śro 15:02, 23 Lis 2005
dobmir
Młodszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzyna Śląska





Piękna sprawa z tym silnikiem jestem za!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:54, 01 Gru 2005
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





witam, poćwiczę wklejanie zdjęć to pokaże swoje przeróbki. Najbardziej polecam silinczki 13V od CD romów, choć nie wszędzie się mieszczą śr. 24 mm - czasem spiłowywałem na szlifierce obudowy (Hihi!). Pracują już w BR 118, Bułgarze, E94 (+ zmienione przekładnie = rewelacja!) następny w kolejce - staruszek BR 35, jego silnik BTTB nie domaga ze starości, a nie będę jednego G zastępować innym G...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:09, 06 Gru 2005
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





Cytat:
staruszek BR 35, jego silnik BTTB nie domaga ze starości, a nie będę jednego G zastępować innym G...


Oj G.... to jest rzeczywiscie. Ale wydaje mi sie że silniki od cd-romow sa z deka za sladbe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:01, 07 Gru 2005
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





hej, zapewniam, że nie są - a duże wirniki świetnie działają na wolnych obrotach i działają jak koło zamachowe


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:16, 07 Gru 2005
TomekW
Zawiadowca

 
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





karol napisał:
Cytat:
staruszek BR 35, jego silnik BTTB nie domaga ze starości, a nie będę jednego G zastępować innym G...


Oj G.... to jest rzeczywiscie. Ale wydaje mi sie że silniki od cd-romow sa z deka za sladbe.


Silniki od CDRomów można pięknie przerabiać, polecam link (ortodoksi którzy uważają że modele lotnicze to jedno wielkie g. prosze nie wchodzić) [link widoczny dla zalogowanych]
Na tym forum jest cały dział poświęcony przeróbkom CD, dzięki przezwojeniu i wymianie magnesów na neodymowe można uzyskać nawet 500g ciągu statycznego - co oznacza że z BR56 mozna zrobić TGV Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:33, 07 Gru 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
to pierwsza moja całkowicie udana poważna przeróbka modelu


Krzysztof, a nie chciałbyś w wolniej chwili zająć się moją BR56? Very Happy

Przeróbka, którą zrobiłes jest faktycznie extra. Najbardziej podoba mi się wolna kabina maszynisty po usunięciu starego silnika. Razz

Marzy mi się taka... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:16, 08 Gru 2005
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





ArturSwider napisał:
Hi,

Cytat:
to pierwsza moja całkowicie udana poważna przeróbka modelu


Krzysztof, a nie chciałbyś w wolniej chwili zająć się moją BR56? Very Happy

Przeróbka, którą zrobiłes jest faktycznie extra. Najbardziej podoba mi się wolna kabina maszynisty po usunięciu starego silnika. Razz

Marzy mi się taka... Wink


Czemu nie... jedyny problem to taki, że nie widzę aby któryś z internetowych sklepów miał ten silniczek w ofercie A co dopiero go kupowałem w gamahobby a i inni go mieli w sprzedaży. Sam mam jeszcze drugą BR56 a i zapewne BR86 by fajnie wyglądała z pusta kabiną.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:41, 08 Gru 2005
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





Cytat:
Sam mam jeszcze drugą BR56 a i zapewne BR86 by fajnie wyglądała z pusta kabiną.

Tu już nie tyle chodzi o pustą kabine a raczej o motoryke modelu.
(Aha jak ktoś chce to mam troche silnikow od beciorków) Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nowe oblicze BR56
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin