Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> E 42 od Tilliga! - Odsłaniamy rąbka tajemnicy. Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Sob 23:11, 18 Mar 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Ja sobie wcześniej takiego przypadku nie przypominam, aby nowy model, najpierw oferowany był nie przez Tilliga a innego przedsiebiorce. Model był już jakiś czas temu testowany w MEB i figurował jako wyrób Siggiego. Ale ok, treść wypowiedzi zrozumiałem. Tylko dwa wymienione tam fakty mi sie nie zgadzają:
Arrow cena modelu oferowanego wcześniej(tego "ekskluzywnego") wcale nie była specjalnie wyższa
Arrow oferowane teraz wersje specjalnie nie różnią sie od wcześniejszych ("ekskluzywnych") Siggiego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:18, 19 Mar 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





A oto wnętrzności E42 (gablotka Tilliga lipsk 04)

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:39, 19 Mar 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





DBv napisał:
Ja sobie wcześniej takiego przypadku nie przypominam, aby nowy model, najpierw oferowany był nie przez Tilliga a innego przedsiebiorce. Model był już jakiś czas temu testowany w MEB i figurował jako wyrób Siggiego.


Może faktycznie Tillig robił tylko podwozie z napędem i powiedzmy gołą budę a resztę robił Siegemund. Na wystawie w Lipsku w 2004 w gablocie Tilliga było prezentowane podwozie E42 (zdjęcie bracik już wkleił powyżej) natomiast już w styczniu 2005 pojawiła się oferta gotowego modelu na stronie Siggiego za 150 euro. Podejrzewam, że gdyby Tillig robił całość od początku do końca to pochwalił by się już w Lipsku w 2004 r. (chyba, że istniały jakieś dodatkowe uzgodnienia pomiedzy Tilligiem a Siegemundem). Poza tym na stronie Siegemunda jest dostępnych kilka odmian lokomotywy w limitowanych seriach np. w malowaniu szwajcarskim. Nie podejrzewam by to wszystko robił Tillig.
Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:25, 21 Mar 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





Takie pytanie może nie bezpośrednio związane z tematem ale skoro już jesteśmy przy elektrowozach E11/E42 ... . Otóż elektrowozy E42/E11 były określane mianem "holzroller" . Jak to przetłumaczyć ? Holz to drewno, rollen toczyć się, kinderroller to hulajnoga, motorroller to skuter a holzroller? Może wałek do ciasta albo taki drewniany wałek w maglu?
Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:06, 21 Mar 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





modelarzeTT napisał:
Poza tym na stronie Siegemunda jest dostępnych kilka odmian lokomotywy w limitowanych seriach np. w malowaniu szwajcarskim. Nie podejrzewam by to wszystko robił Tillig.


No właśnie, są na stronie. Ale poki co chyba nie w rzeczywistości. Siggi jedyne wersje jakie wypuscił to były te w malowaniu DR, czyli takie, które mogłyby zainteresować większa rzesze osób i które śmiało mógł zrobić Tillig (ze wzgledu na wielkość serii).

modelarzeTT napisał:
Otóż elektrowozy E42/E11 były określane mianem "holzroller" . Jak to przetłumaczyć ? Holz to drewno, rollen toczyć się, kinderroller to hulajnoga, motorroller to skuter a holzroller? Może wałek do ciasta albo taki drewniany wałek w maglu?
Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek


Może trochę wyjaśni treść ze strony

[link widoczny dla zalogowanych]

" Aber warum heißen diese Loks eigentlich Holzroller. Da gibt es verschiedene Erklärungen. Schauen wir aber erst mal aufs Dach. Dort befinden sich auf der rechten und linken Seite je zwei Laufstege aus Holzbrettern die ihr u.a. diesen Namen einbrachte. Der andere Bezug auf ihren Spitznamen kommt durch ihre Robustheit und den Holzradähnlichen Speichenräder."

PS
hulajnoga czy skuter moga być określane rowniez jedynie za pomocą członu -roller. W powiązaniu z powyższą cześćią w dużej mierze wyjaśnia to chyba co oznacza takie określenie tej lokomotywy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:54, 21 Mar 2006
et22
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Chodzi o te podesty na dachu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:14, 21 Mar 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





Hm czyli można to zinterpretować jako "drewniana hulajnoga"? No jeżeli tak to najwyższy czas wymienić hulajnogi BTTB na porządne "drewniane" z Tilliga!
Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:42, 21 Mar 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Ciekawe dlaczego taka nazwa, może te lokomotywy wężykowały
i szarpały taborem podczas przyspieszania?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 2:35, 22 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





nieważne co robiły w oryginale (zresztą są używane do dziś) w modelu Tilliga proszę ja Was są wyśmienite!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:21, 22 Mar 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Charakterek napisał:
nieważne co robiły w oryginale (zresztą są używane do dziś)

Dlaczego nie ważne? Dla mnie jest to także historia kolei DR, staram się każdą lokomotywę poznawać nie tylko w modelu. A że pracują do dziś to świadczy tylko o doskonałej konstrukcji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:13, 22 Mar 2006
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





A moze że były tak wytrzymałe ja drewniana hujanoga.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:19, 22 Mar 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





No właśnie.
Fakt że te wdzięczne lokomotywy (nazywam je Honeker) były koniem roboczym w ruchu towarowym i osobowym. Coś w stylu naszej EU 07.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:24, 22 Mar 2006
Tomas Rejl
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hradec Kralowe





Mam informacje od Pana Hanna Gelferta, szefa produkcji firmy Tillig. E 42 byla robiona cala w firmie Tillig.
Pozdrawiam !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:26, 22 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





ta nazwa to wóz drabiniasty nie hulajnoga

a tu wytłumaczenie:

Dlaczego te lokomotywy sa nazywane 'wozami drabiniastymi'? Jest kilka wyjasnien. Po pierwsze spojrzmy na dach. Znajduja sie tam po prawej i lewej stronie po dwie kladki z desek sluzace do chodzenia i to one m.in. sa przyczynkiem powstania tego przezwiska. Kolejnym pretekstem tej ksywki jest topornosc kol ze szprychami, ktore przypominaja drewniane kola od wozu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:08, 22 Mar 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





A to gnoty drabiniaste - fakycznie kolcek na kołach jak z wozu i te plątaniny na dachu Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
E 42 od Tilliga! - Odsłaniamy rąbka tajemnicy.
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin