DBv |
Moderator |
|
|
Dołączył: 02 Lis 2005 |
Posty: 510 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Wien Hernals |
|
|
 |
 |
 |
|
ČSD Clm 4
Model 211002 v.1
ORYGINAŁ
W Czechosłowacji, już w okresie przedwojennym, dość powszechnie wykorzystywano do obsługi mniejszych potoków pasażerskich lekkie wagony motorowe. Podobnie jak to ma miejsce dzisiaj, często wagonom motorowym towarzyszyły wagony doczepne. Taki właśnie rodzaj taboru reprezentuje wagon Clm 4. Wagon doczepny (pripojny vuz) Clm 4 był konstrukcją dwuosiową, o rozstawie osi 4,8 metra. Pojazd miał długość prawie 11 metrów (przy wysokości nieco ponad 3 metry) i przystosowany był do prędkości do 60 km/h. Produkowany był w latach 1932 do 1934 początkowo przez zakłady w Studence, później również przez innych wytwórców (m.in. Ringhoffer), otrzymując zakres numeracji od 4-6026 do 4-6130. Po likwidacji na kolejach CSD pod koniec lat 50-tych klasy trzeciej, wagony przemianowane zostały na serię Blm. Prezentowana wersja wagonu przedstawia schemat malowania stosowany w początkowym okresie eksploatacji: pudło pojazdu ciemnozielone, dach jasnoszary.
MONTAŻ MODELU
A. Podwozie (1 - 12)
Wycinamy cz.2 do której doklejamy odpowiednio uformowaną cz.1. Cz.1 obklejamy z boków cz.3, a z przodu i z tyłu cz.4. W zewnętrznej części czołowej doklejamy zderzaki wykonane z cz.5, cz.6, cz.7 oraz w.III. Do boków wewnętrznej strony cz.1 doklejamy w zaznaczonych miejscach cz.8, które uzupełniamy cz.9 i cz.10. Uzupełnienie stanowią również elementy hamulców, które należy wkleić w zaznaczone miejsca (cz.11 i cz.12)
B. Pudło wagonu (13 - 24)
Pudło pojazdu należy zmontować z cz.13 i cz.14. Cz.13 należy uzupełnić o imitacje wywietrzników nad oknami (cz.15 i cz16), drzwi (cz.17) oraz cz. 18. Należy również wkleić cz.19. Ściany czołowe należy natomiast uzupełnić o cz.20 a nastepnie cz.21 i cz.22. Całość uzupełnia wklejenie dachu cz.23 i uzupełnienie go o imitacje komina w.V oraz dołączenie do ramy pojazdu stopni wejściowych cz.24. Na ścianie czołowej należy jeszcze umieścić części w.II (w zaznaczonym miejscu) oraz części w.I (ponad drzwiami ściany czołowej).
C. Wnętrze (25 - 30 )
Istnieje możliwość wykonania wnętrza pojazdu. W tym celu należy odpowiednio wcześniej wyciąć otwory okienne, uzupełnić je przezroczystą folią oraz pomalować wewnętrzne strony ścian wagonu. Oczywiście należy również zamontować dołączone elementy odwzorowujące wnętrze pojazdu. Podłogę stanowi cz.25. Należy uzupełnić ją o ścianki działowe cz.26, a otwory na zestawy kołowe należy zakryć cz.27. W zaznaczonych miejscach należy wkleić cztery cz.28, które stanowić będą element do którego mocowane będą niektóre siedzenia podwójne cz.29. Pozostałe siedziska cz.30 należy przykleić do ściany czołowej wagonu oraz do ścianek działowych (siedzenia pojedyncze). Pozostałą parę siedzeń podwójnych cz.29 naklejamy na cz.27 w większym przedziale pasażerskim. Całość uzupełnia wklejenie piecyka w.VI.
D. Koła (31 - 33)
Koła pojazdu sklejamy z cz.31, cz.32 (obręcz) i cz.33. W cz.31 i cz.33 wykonujemy w zaznaczonych miejscach otwory, a nastepnie łączymy przy użyciu przygotowanych osi (w.IV). Po zmontowaniu zestawów kołowych montujemy je do podwozia.
PLIK PDF ŚCIĄGNIESZ TUTAJ:
[link widoczny dla zalogowanych]
wielkość pliku ok. 0,8MB
UWAGA
Niniejszy model podlega prawom autorskim. Wykorzystanie komercyjne bez zgody autora jest zabronione.
ATTENTION
This Model is under copyright by the author. You are not allowed to use this model for commercial purposes in any form without explicit permission by the author.
ACHTUNG
Das Modell unterliegt den Allgemein geltenden Copyrights. Der kommerzielle Gebrauch dieses Modells ohne Einverständnis des Urhebers ist nicht gestattet. |
|