Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> BR101 ma jednak silnik 3-polowy... :(( Tillig potwierdza... Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
BR101 ma jednak silnik 3-polowy... :(( Tillig potwierdza...
PostWysłany: Czw 14:43, 01 Gru 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

W związku z coraz bardziej bzdurnymi informacjami (oraz kłótniami na forach) na temat zamontowanych rodzajów silników w Lokomotywie elektrycznej BR 101 rodukcji Tilliga, pojawiających się w światku TT, postanowiłem napisać list do Tillliga z pytaniem: "Jak to jest z tą BR 101?"

W odpowiedzi otrzymałem taki oto krótki list:

Halo,

Iin den Modellen BR 101 Art.nr. 02300, 02306 und 01408 sind 3polige Motoren montiert.

Mit freundlichen Grüßen

TILLIG Modellbahnen
GmbH & Co. KG

Holger


Natomiast nie wiem co z lokomotywami BR 101 Art.-Nr.02305 i 02307, gdyż Tillig pominął je w odpowiedzi. Muszę zapytać jeszcze raz.

I co Wy na to kochani... ? Mi kopara opadła na ziemię i potoczyła się pod szafę... Crying or Very sad

Jednak 3 polowe... i to nie ważne czy to ten model "droższy" czy tańszy"... ehhh... Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:22, 01 Gru 2005
BR101 112-1
Moderator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Ale to pokazuje, że 3 polowe to jednak nie są takie złe! Moja BR101 nie jeździ gorzej niż BR225 a to wersja nr. 02306


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:33, 01 Gru 2005
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





i jaki motorek ma 101 o numerze 201305 i dlaczego była tak cholernie droga?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:12, 01 Gru 2005
BR101 112-1
Moderator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





charakterek napisał:
i jaki motorek ma 101 o numerze 201305 i dlaczego była tak cholernie droga?


A która to?Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:23, 01 Gru 2005
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





A nie wiem... Sprzedawali w Niemczech w pomarańczowych pudełkach. Taki numer se miała.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:36, 01 Gru 2005
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Dobra potraktujcie mnie jak idiotę (a może po prostu normalnie jak zwykle Laughing ). Trochę poczytałem w googlach ale do końca nie potrafiłbym wytłumaczyć lajkonikowi. Ja nie elektronik i gubię się - na czym polega ta polowość, co to daje, z czym to się je. Czy budowa takiego silniczka diametralnie różni się od dawnych konstrukcji? W dalszym ciągu szczotki i ich zużycie czy inne rozwiązanie?

Jak dla mnie 101 porusza sie cudnie ale tłumaczone to było 5polowym silnikiem którego nie ma Smile. Po ostatnich zakupach zielona BR01 jeździ równie dobrze ale nie odzywałem się, że to to samo co 101 ponieważ gdzieś wyczytałem ze BR01 ma silnik 3polowy i nie chciałem wyjść na ignoranta. Ja już pisałem na innym forum, najlepiej poruszającym sie lokiem jest dla mnie BR110. Po prostu powaliła mnie motoryka tego modelu.
Jaki więc zatem jest tam silniczek?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:01, 01 Gru 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
Dobra potraktujcie mnie jak idiotę (a może po prostu normalnie jak zwykle Laughing )


Eee Arek, bez przesady, tu nikt Cię w ten sposób nie traktuje. Każdy ma prawo do zadania pytania, jeśli czegoś nie wiem. Po to to nasze forum. Very Happy

Cytat:
gdzieś wyczytałem ze BR01 ma silnik 3polowy


To prawda, Karol rozkręcał loka i też mówił, o tym. DBv też potwierdzał.

Cytat:
najlepiej poruszającym sie lokiem jest dla mnie BR110. Po prostu powaliła mnie motoryka tego modelu.
Jaki więc zatem jest tam silniczek?


Też mnie to ciekawi, bo konstrukcja nie jest nowa ale jak mówisz jeździ pięknie. Very Happy

Co do różnic między 3 i 5 polowymi silnikami - też z chęcią posłucham czyjegoś wykładu. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:37, 01 Gru 2005
jarkott
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 17 Wrz 2005
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sopot





Nieco o silnikach stosowanych w modelach można znaleźć tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:39, 07 Gru 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
nie wiem co z lokomotywami BR 101 Art.-Nr.02305 i 02307, gdyż Tillig pominął je w odpowiedzi. Muszę zapytać jeszcze raz.


No i już wszystko jasne...

Nie mam dobrych wieści dla posiadaczy tych maszynek bo on również posiadają silniki 3 polowe... Confused

P.S. Pozdrawiam przy okazji tego tematu "życzliwego" donosiciela... On wie dlaczego. Nie ładnie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:21, 02 Sty 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





jarkott napisał:
Nieco o silnikach stosowanych w modelach można znaleźć tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]

Stronka b.fajna, ale nadal brak RÓŻNICY pomiędzy 3 a 5-cio polowymi.....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:32, 02 Sty 2006
TomekW
Zawiadowca

 
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Jak nie jak tak Razz


Cytat:

Klasyczny silnik z magnesem sztabkowym (silnik trójpolowy - przypis TW)
Silnik klasyczny

Najprostszy i najstarszy typ silnika spotykany w modelach. Składa się z magnesu wzbudzającego, usytuowanego pomiędzy nabiegunnikami wirnika trójbiegunowego, w którego szczelinach znajdują się uzwojenia, oraz wału obrotowego i komutatora przełączającego kierunek prądu. Silnik ten wykonywany jest najczęściej bez obudowy. Spotykany jest w modelach starszych lub niższej klasy (Mechano, Roco, Rivarossi).

Efektywny silnik z magnesem sztabkowym (silniki pięcio i więcej polowe - przypis TW)
Silnik nowoczesny

Nowoczesna wersja klasycznego silnika. Posiada wirnik pięcio- lub siedmiobiegunowy. Szczeliny wirnika są zmniejszone do niezbędnego minimum i przebiegają skośnie w stosunku do osi wału. Takie rozwiązania powodują bardziej płynne działanie silnika, rozruch przy niższych napięciach i poprawiają możliwość pracy na niskich obrotach. Wysokoefektywne silniki możemy spotkać w modelach Trixa.silniki pięcio i więcej polowe oferują stabilniejszą pracę dzięki zwiększeniu liczby pól (biegunów) wirnika. Działa to na stabilność (równość) pracy tak jak zwiększenie cylindrów w silniku samochodu.
Dodatkowo nowoczesne silniki mają zmniejszone szczeliny pomiędzy biegunami jak i między wirnikiem a magnesami co poprawia wydajność silnika.

////edytował WojTTek = dodałem zdania które TomekW dodał w następnym poście\\\\


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:43, 02 Sty 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





TomekW napisał:
Jak nie jak tak
...z magnesem sztabkowym (silnik trójpolowy...
...z magnesem sztabkowym (silniki pięcio i więcej polowe...

Nowoczesne silniki, to chyba nie są wirniki z magnesem sztabkowym ale z magnesem pierścieniowym.
Bo jeśli TYLKO chodzi o ilość uzwojeń .....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:38, 02 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Nowa BR110 ma silnik pięciopolowy.
Osobiscie jej nie posiadam ale informacja raczej z pewnego źróła - test zamiesczony w jednym z numerów MEB (1/2002).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:44, 02 Sty 2006
BR101 112-1
Moderator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





BR110 czy 101??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:48, 02 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





BR110, czy ogólnie V100 DR, a wspominam o niej dlatego, że pytanie o silnik w tym modelu pojawiło się powyżej:

Cobrix napisał:
Ja już pisałem na innym forum, najlepiej poruszającym sie lokiem jest dla mnie BR110. Po prostu powaliła mnie motoryka tego modelu.
Jaki więc zatem jest tam silniczek?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BR101 ma jednak silnik 3-polowy... :(( Tillig potwierdza...
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin