Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Bipa PKP prod. Prefo Idź do strony Poprzedni  1, 2
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 17:42, 20 Lut 2006
z_Gdyni
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Kolekcjonerski rarytas - w pojęciu, że się szybko formy skończyły i tych z kabiną PKP było mało. Później BTTB produkował tylko z trzema oknami po obu stronach w wersji PKP, CSD, DR. Formę stosowano jak obecnie - jedna forma na wszystko co się da - przykład pocztowe Y- polskie węgierskie, niemieckie - do wyboru do koloru Smile A jak sami wiemy do tego co jezdzi i jezdziło na naszych szlakach to Tilligowskiej nowości czyli pocztowemu Y PKP daleko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:35, 20 Lut 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





Panowie, ale pomyslcie jakie mamy szczescie! Zupelnie przez przypadek, udalo sie Niemcom wyprodukowac przyzwoity model polskiego wagonu. Gdyby mieli ta forme, pewnie do dzis tlukli by zamiast Bipy wyrob Bipopodobny pt. "zespol zmiennokierunkowy PKP"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:19, 20 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





To rozpatrywanie czysto związane z historią produkcji modeli. Tak samo możemy mówić o torach rurowych, wagonach z napisem bananen lub tomamto itd - były bo były Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:39, 20 Lut 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:
Niezły babol, nie sądze że to może być rarytas.

Moze byc dla kolekcjonera modeli czy tez zabawek modelopodobnych, na takiej zasadzie, jak ktos zbiera znaczki, obrazy czy inne przedmioty.
Cytat:
Przecież nigdy w Polsce nie wykorzystywano kabin sterowniczych w wagonach piętrowych.

Wiecej: w Polsce nigdy nie wykorzystywano kabin sterowniczych w skladach wagonowych. Przeprowadzono tylko wstepne proby. I nic wiecej.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:55, 20 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





oelka napisał:

Cytat:
Przecież nigdy w Polsce nie wykorzystywano kabin sterowniczych w wagonach piętrowych.

Wiecej: w Polsce nigdy nie wykorzystywano kabin sterowniczych w skladach wagonowych. Przeprowadzono tylko wstepne proby. I nic wiecej.

Krzysztof

Tak nie do końca, w EZT mamy wagony z kabinami sterowniczymi Very Happy
Jeżeli chodzi o próby - podaj źródełko proszę tej informacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:41, 20 Lut 2006
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





maciej_kolej napisał:
oelka napisał:

Cytat:
Przecież nigdy w Polsce nie wykorzystywano kabin sterowniczych w wagonach piętrowych.

Wiecej: w Polsce nigdy nie wykorzystywano kabin sterowniczych w skladach wagonowych. Przeprowadzono tylko wstepne proby. I nic wiecej.

Krzysztof

Tak nie do końca, w EZT mamy wagony z kabinami sterowniczymi Very Happy
Jeżeli chodzi o próby - podaj źródełko proszę tej informacji.


I to jakie ciekawe były te próby! Zespół wagonowy zmienno kierunkowy z parowozem Tkt48 ! O ile dobrze pamiętam to był skład 11 wagonów 101A (albo 43A) i ostatnik była kabina sterownicza. A porowóz był ustawiony kominem do składu. Był swego czasu artykuł w Świecie Kolei.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:10, 20 Lut 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





KrzyszTTof napisał:
...Był swego czasu artykuł w Świecie Kolei.


...i Kolejach Dawniej i Dziś...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:48, 21 Lut 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:

Tak nie do końca, w EZT mamy wagony z kabinami sterowniczymi Very Happy

Zaznaczylem, ze pisze o skladach wagonowych. W przypadku EZT trudno mowic o czyms takim, skoro nie ma innej mozliwosci sterowania.
Cytat:
Jeżeli chodzi o próby - podaj źródełko proszę tej informacji.

Prosze bardzo: Andrzej Etmanowicz, Parowy trakcyjny zespol zmiennokierunkowy z parowozem TKt48. Koleje dawniej i dzis: 4/2005, 50-53.
Do prob wykorzystano 6 wagonow 43A wyposazonych w kabel do obslugi urzadzen, wagon 43A wyposazony w stanowisko do kierowania, oraz parowoz TKt48-57. Zastosowano obecnie juz nie stosowany system sterowania posredniego. Byly to jedyne proby przeprowadzone na PKP. Rozwazano bowiem jeszcze budowe wagonow sterowniczych (najprawdopodobniej z systemem sterowania bezposredniego) przeznaczonych do wspolpracy z wagonami motorowymi SN61, na podstawie dokumentacji wegierskiej, ale nigdy nie ropoczeto zadnych powazniejszych prac nad tym tematem.
W latach 90. rozwazano ten temat przy okazji modernizacji linii Warszawa-Lodz, ze wzgledu na czolowy charakter stacji Lodz Fabryczna. Do prowadzenia ruchu zamierzano wykorzystac m. in. lokomotywy EU11. Ale lokomotywy trafily do Wloch, a temat po raz kolejny do archiwum.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:33, 21 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Ciekawe rzeczy z tymTKt48 - nie słyszałem. Z tego co mówi Oelka to wszystko zakończyło się w pekapowskim stylu - plany,plany i nic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:41, 21 Lut 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





maciej_kolej napisał:
Ciekawe rzeczy z tymTKt48 - nie s?ysza?em. Z tego co mówi Oelka to wszystko zakon´czy?o sie˛ w pekapowskim stylu - plany,plany i nic.

Mysle, ze wtedy (lata 60.) PKP bylo pod narastajaca presja innych priorytetow - przede wszystkim elektryfikacji. A majac w perspektywie wprowadzenie w ruchu aglomeracyjnym na wszystkich kierunkach EZT dali sobie spokoj z takimi wynalazkami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:45, 21 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





No ale koncepcja wagonów sterownczych właśnie w ruchu aglomeracja - wieś się sprawdza do dziś a te głąby z PKP jak zwykle swoje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bipa PKP prod. Prefo
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin