Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Porady i techniki modelarskie -> Kompatybilność rurek i torów modelowych
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kompatybilność rurek i torów modelowych
PostWysłany: Pią 23:58, 10 Lut 2006
PapciO
Młodszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki/Poznań





Nie znalazlem konkretnej odpowiedzi na meczace mnie pytania (lub podobne) totez zakladam nowy topic.

Otoz przy budowie makiety bede wykorzystywal wlasciwie wylacznie tory typu "U" oraz w calosci tabor BTTB. Tutaj pytania:

1. uklad torow bedzie bardzo zakrecony, gdyz bedzie odwzorowaniem rzeczywistego ukłądu w miescie Suwałki Smile praktycznie calosc bedzie zrobiona w rurkach, ale jeden z dlugich odcinków prostej chce zrobic w modelowych uzywajac przejsciowki "U" na modelowe. I tu pytanie: jak bedzie sie zachowywal tabor BTTB tym odcinku. Zaznaczam iz odcinek bedzie w 100% prosty, bez zakrętów. Czy nie bedzie problemów?

2. czesto slysze o operacji wymiany kól w BTTB na Tilliga, dzieki czemu tabor BTTB dobrze spisuje sie na torach modelowych (chyba dlatego). Czy taka wymiana ma sens w przypadku mojej makiety gdzie 90% beda stanowily rurki? Jak wagony z takimi kolkami zachowuja sie na ciasnych rurkowych zakretach?



Odpada na pewno jedno rozwiazanie: całość w torach modelowych. Zdecydowana wiekszosc bedzie w rurkach, a jedynie ów prosty odcinek byc moze w modelach. Chce sie dowiedziec tym samym czy moge zrobic taki odcinek modelowy czy tez lepiej w calosci zostac przy rurkach... no i jak zrobic z kóleczkami.


Chcialem o cos jeszcze zapytac przy okazji, ale wylecialo mi z glowy... eh Smile Idea


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:06, 11 Lut 2006
TomekW
Zawiadowca

 
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Prosisz się o problemy budując makietę na rurkach. Nowy tabor będzie miał problemy z typowymi dla rurek łukami, szyny będą Ci śniedzieć - co spowoduje że będą przerwy w zasilaniu -> na rurkach możesz zapomnieć o przejściu na DCC w przyszłości.

Oczywiście są odcinki przejściowe rurki-modelowe, więc da się taki układ zrealizować, ale naprawdę przemyśl to.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:18, 11 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Nie wiem co mówić ponieważ temat rurek był walcowany prawie przy każdym temacie w zeszłym roku. Rurki - zdecydowanie nie (to co mówił TomekW). Ja mam jeszcze krótki odcinek i z pewnością będę go modernizował. Ty chcesz zbudować dużą instalację na rurach - nie radzę. Co do przejściówki? Coż na prostej tabor przeleci jak po maśle po to jest ten tor.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Kompatybilność rurek i torów modelowych
PostWysłany: Sob 9:27, 11 Lut 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





PapciO napisał:
jak bedzie sie zachowywal tabor BTTB tym odcinku. Zaznaczam iz odcinek bedzie w 100% prosty, bez zakrętów. Czy nie bedzie problemów?

Żadnych.
Mam w tej chwili pomieszane rurki z modelowymi, np zasilam tory starym 06510 poprzez 2 przejściówki 83132.
I co ? ano nic. Jedynie gdy skład zjeżdża z modelowych na rurki pojawia się stukot kół na łączeniach - co jest dla mnie bardzo miodne.


PapciO napisał:
Czy taka wymiana ma sens w przypadku mojej makiety gdzie 90% beda stanowily rurki? Jak wagony z takimi kolkami zachowuja sie na ciasnych rurkowych zakretach?

Wymiana kół z BTTB na Tilliga ma na celu ZMNIEJSZENIE OPORÓW TOCZENIA, nic więcej !! Przy okazji wagon staje się troszkę cięższy oraz mamy możliwość pobierać prąd do oświetlenia wnętrza jeśli tego wcześniej nie było.
Nie ma żadnej zależności, że kółka BTTB tylko do rurek, a Tilligowe do modelowych. ICE z kółkami Tillig'a, jak ostatnio testowaliśmy, przelatuje przez ciasne rurkowe rozjazdy na pełnej prękości tak samo dobrze jak wagony BTTB śmigają na modelowych !!


TomekW napisał:
na rurkach możesz zapomnieć o przejściu na DCC w przyszłości.

A to czemu !!!!
Jedne i drugie przewodzą. Problem MOŻE się pojawić gdy pozostawisz typowo analogowe elementy przy przejściu na DCC, np przyłączka Tilliga dla analogowego sterowania posiada kondensator blokujący zakłócenia i w przypadku DCC mogą się pojawić problemy - ale to właśnie tor modelowy a nie rurka !!

Wręcz odwrotnie, okazało się że rurki LEPIEJ się sprawdzają przy DCC niż z analog !!
Czemu ? bo straty na łączeniach w analogu już unieruchamiają loka gdy w DCC spoko majestatycznie, na małej prędkości lok po tych "niekontaktach" się toczy.

Jeśli wyeliminujemy straty na łączach - tor rurkowy jest tak smo dobry do analog jak i DCC.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:10, 11 Lut 2006
bs0
Maszynista

 
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kartuzy





dobre czy nie, ale wtedy tory wyglądają jak gazociąg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:20, 11 Lut 2006
et22
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Cytat:
Nowy tabor będzie miał problemy z typowymi dla rurek łukami (...)


Pragnę zauważyć że, rurki występują też w promieniach 330, 556 i 600 mm. Różnica jest w ilości torów na pełne koło - dla 330 potrzeba 16 odcinków (R20), dla pozostałych dwóch promieni po 24 odcinki (odpowiednio R30 i R40).

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:46, 11 Lut 2006
PapciO
Młodszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Suwałki/Poznań





Dziekuje za wypowiedzi.

Czy te koleczka to sa takie tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

Question?

te wygladaja troche jakby byly plastikowe, ale to chyba wrazenie, choc dziwi mnie czarny kolor, skoro chyba metalowych koleczek sie nie maluje fabrycznie. Nie wiem...


Co do torow to sam juz nie wiem. Bo mam mnostwo rurek roznych typów i niektore sa calkiem niezle. Bardzo, bardzo mi szkoda byloby tego w ogole nigdy nie uzyc. Po drugie ceny modeli sa dosc wysokie... no chyba, ze flexów, ktore (chyba ze cos zle zauwazylem) sa kilka razy tansze w przeliczeniu na np 10cm tor...dziwne.

Z tego co czytalem na forum wynika, ze jesli kupilbym flexa np 1000m to moglbym nim zalatwic cały łuk 180 stopni. Jakiej minimalnej szerokosci da sie zrobic taki luk za pomoca flex-ów tak aby wagoniki nie wypadały z szyn?

To bedzie moja pierwsza makieta w zyciu tworzona tylko i wylacznie do zabawy w domu totez poki co nie obowiazuja jakies ustalone z gory wymiary (jak w sTTandardzie), co nie oznacza, ze makiete chce zrobic "na odwal". Po zaplanowaniu przebiegu linii torów dopasuje dopiero wielkosc makiety. Z miejscem nie bedzie problemu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:50, 11 Lut 2006
BR101 112-1
Moderator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





PapciO napisał:
Dziekuje za wypowiedzi.


te wygladaja troche jakby byly plastikowe, ale to chyba wrazenie, choc dziwi mnie czarny kolor, skoro chyba metalowych koleczek sie nie maluje fabrycznie. Nie wiem...



One tak wyglądają ponieważ są pokrywane substancjami, które nie zbierają kurzu itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:19, 11 Lut 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





PapciO napisał:
Czy te koleczka to sa takie tutaj:

To są kółeczka 7,5 mm. Są jeszcze kółka 8 mm i 8,3. Zobacz TU dyskusję o średnicy kółek i wybierz właściwe.
Zajrzyj do Charakterkowego No, mam TT i co dalej? to encyklopedia pt "czym się różni..."


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kompatybilność rurek i torów modelowych
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Porady i techniki modelarskie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin