Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Porady i techniki modelarskie -> Jak i z czego zrobić obrotnicę? Idź do strony Poprzedni  1, 2
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 15:02, 25 Sty 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





ArturSch napisał:
o tyle elektronika jest TRYWIALNA !!

Gorzej, by ten sprzęt do DCC dopasować !


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:46, 25 Sty 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





Myslalem o zastosowaniu do napedu czegos takiego - nabylem to wlasnie z mysla o zbudowaniu kiedys obrotnicy. Kosztowalo 10 zl (kupione przy okazji wizyty na szrocie samochodowym).



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:49, 25 Sty 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





Witek M. napisał:
Myslalem o zastosowaniu do napedu czegos takiego

A co to właściwie jest Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:54, 25 Sty 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





Kolega Bronson montuje coś takiego: [link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych]. Jak widac na 3-cim zdjęciu sterownik jest na Atmel-u.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:57, 25 Sty 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





ArturSch napisał:
A co to w?as´ciwie jest Question

To jest serwo sterujace klapa, ktora przyslania wlot powietrza do chlodnicy od jakiegos vana czy innego transita (nie wiem bo lezaly tylko bebechy). Podobne mechanizmy wykorzystuje sie do zdalnej regulacji polozenia swiatel w zaleznosci od obciazenia samochodu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:04, 25 Sty 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





Witek M. napisał:
To jest serwo sterujace klapa

Świetnie. Bronson podobno użył przekładni od automatu biletowego.

Mamy 2 drogi. Albo każdy sobie znajdzie mechanizm - każdy inny, albo uda nam się znaleźć mechanizm w miarę powtarzalny, by móc zbudować wspólny projekt obrotnicy.
Zainteresowanie mechaniką + elektroniką jest duże, więc warto by sklecić coś w kilku egzemplarzach.
Co Wy na to ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:36, 25 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Zgadzam się z Tobą Artur, idea już jest. Mamy do wyboru napędy z przekładnią ślimakową lub zębatą. Powinniśmy znaleść napęd najtańszy, a równoczesnie zapewniający powolne obroty. Jego wielkość też ma znaczenie. Myślę że powinniśmy zastanowić się nad wielkością obrotnicy - jaki długi tor na niej zastosujemy. W rzeczywistości zdaje się stosowano obrotnice duże mechaniczne i małe ręczne. My powinniśmy uderzyć w dużą jako standart (myślę że wyznacznikiem będzie długość BR52).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:42, 25 Sty 2006
bs0
Maszynista

 
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kartuzy





maciej_kolej napisał:
jaki długi tor na niej zastosujemy. .


flexa Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:43, 25 Sty 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





maciej_kolej napisał:
[...] Mamy do wyboru nape˛dy z przek?adnia˛ s´limakowa˛ lub ze˛bata˛. [...]

Ja bym powiedzial inaczej: mamy do wyboru przekladnie z silnikiem krokowym np. od drukarki i przekladnie z silnikiem pradu stalego z serwa samochodowego. Pierwszy system wymaga sterowania mikroprocesorowego, drugi - nie koniecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:42, 26 Sty 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





* Pierwszy nie wymaga stosowania czujnikow polozenia pomostu przy kazdym torze, drugi system wymaga takiego ukladu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:24, 26 Sty 2006
T_Domagalski
Moderator

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Witek M. napisał:
* Pierwszy nie wymaga stosowania czujnikow polozenia pomostu przy kazdym torze...

Przy każdym - nie, ale w przynajmniej jednym miejscu musi taki czujnik się znaleźć, żeby układ mógłl określic swoje położenie po załączeniu napięcia.
A swoją drogą, czy to nie głupio będzie wyglądać, jak zaraz po właczeniu napięcia obrotnica zacznie "myszkować" w poszukiwaniu punktu odniesienia?
W rzeczywistości obrotnice poruszaja sie tak wolno, że operator jest w stanie "na oko" ustawić ją w odpowiednim położeniu. W przypadku analogowego silnika można sie też bawić w podobny sposób. Wystarczy zrobic przełacznik, umożliwiający obrót na pełnej prędkości a nastepnie precyzyjne "dochodzenie" na np. połowie napięcia na silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:40, 26 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





T_Domagalski napisał:

A swoją drogą, czy to nie głupio będzie wyglądać, jak zaraz po właczeniu napięcia obrotnica zacznie "myszkować" w poszukiwaniu punktu odniesienia?
W rzeczywistości obrotnice poruszaja sie tak wolno, że operator jest w stanie "na oko" ustawić ją w odpowiednim położeniu. W przypadku analogowego silnika można sie też bawić w podobny sposób. Wystarczy zrobic przełacznik, umożliwiający obrót na pełnej prędkości a nastepnie precyzyjne "dochodzenie" na np. połowie napięcia na silniku.

Wszystko zależy od rozwiązania działania czujników. Po włączeniu obrotnica powinna "spoczywać" przed danym czujnikiem i nie "myszkować".
Jeżeli chodzi o ustawienie "na oko" hm można zrobić napęd ręczny (korbka/pokrętło z boku modułu). Odpada elektronika. Widziałem takie rozwiązania na Słowacji. Całkiem zgrabnie zrobione.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jak i z czego zrobić obrotnicę?
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Porady i techniki modelarskie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin