Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Porady i techniki modelarskie -> Dylemat rozjazdowy Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Dylemat rozjazdowy
PostWysłany: Sob 14:34, 11 Lut 2006
Marcin
Konduktor

 
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń





Rozmawialiśmy kiedyś na forum o rozjazdach do monatżu, itd ale nie zaspokoiłem żądzy wiedzy. Mianowicie chodzi mi o taki szczegół.
Mamy rozjazdy tilliga EW 1, EW 2, EW 3, który z tych trzech wymaga zmiany polaryzacji? Może wszystkie?
A drugi temat: jesli możecie to poproszę o fotografie tych rozjazdów od strony spodniej. Chodzi mi o podłączenia elektryczne w takim rozjeździe.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:18, 11 Lut 2006
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Zmiany polaryzacji wymagaja rozjazdy EW2 i EW3.

EW1 ma plastikowa krzyzownice i nie wymaga.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:14, 11 Lut 2006
T_Domagalski
Moderator

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Cobrix napisał:
Zmiany polaryzacji wymagaja rozjazdy EW2 i EW3.

...a napięcie o określonej polaryzacji dostarcza się do szyn za pośrednictwem tych małych blaszek, które widać na zdjęciach w pobliżu krzyżownicy. Odcinki szyn dziobowych krzyżownicy powinny być odizolowane od dalszych części toru. Natomiast te blaszki, aby nie szpeciły makiety, powinny być zagięte w dół i wpuszczone w otwór wywiercony w płycie makiety.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:35, 12 Lut 2006
Jerzyr
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łapy





T_Domagalski napisał:
...a napięcie o określonej polaryzacji dostarcza się do szyn za pośrednictwem tych małych blaszek, które widać na zdjęciach w pobliżu krzyżownicy.

... a do blaszek podłączamy napięcie z... Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:24, 12 Lut 2006
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Jerzyr napisał:
... a do blaszek podłączamy napięcie z... Question


Z tego samego transformatora, którym zasilasz resztę torów. Najwygodniej zrobić to przez napęd sterujący rozjazdem.

Tak jak podłacząsz "+" do jednej szyny i "-" do drugiej, tak samo "+" i "-" podłączasz odpowiednio do napędu, który posiada przełącznik polaryzacji np. Conrad, Tillig, Hoffmann i który w zależności od przełożenia zmienia polaryzację.
Ważne jest słowo odpowiednio Wink. Zależy to od tego jak podłaczyłeś bieguny do torów. Najlepiej wyprobować to sobie jakąś żarówką z przewodami. Zawsze w jednej szynie musisz mieć "+" a w drugiej "-". Jeżeli masz napięcie w torach to przyłożysz przewody do szyn i żarowka będzie świecić. Wtedy sprawdzasz sobie napięcie na krzyżownicy. Patrzysz jaką pozycję ma rozjad (jak jechałaby loko) i przykładasz przewody do szyny zewnętrznej i do szyny dziobowej krzyżownicy toru pod którym jechałby lok.
Jeżeli podłączyłeś dobrze to żarowka świeci. Jeżeli źle to masz w obu szynach ta samą polaryzację i żarówka nie zaświeci. Zamieniasz przewody doprowadzające prąd z trafo do napędu i już jest ok.

Ważne jest aby odizolować szyny krzyżownicy od reszty bo bedzie zwarcie.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:32, 12 Lut 2006
Jerzyr
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łapy





O taki schemacik mi chodziło. Wielkie dzieki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:48, 12 Lut 2006
Marcin
Konduktor

 
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń





Aha teraz już jestem mądry. Czyli jeśli dobrze myślę w rozjeździe EW1, połaczenia elektryczne szyn są wykonane tak jak w standardzie BTTB?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:39, 12 Lut 2006
kolejarz
Konduktor

 
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź





A i ja się dołączę do tematu...
Mianowicie się zapytam, czy w takim razie zwrotnice IBW (łukowe) potrzebują zmiany polaryzacji?? Czyli czy można zastosować mechanizmy przy zwrotnicowe, czy trzeba tylko i wyłącznie pod makietowe...

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:45, 12 Lut 2006
Marcin
Konduktor

 
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń





A teraz ja zapytam sie tak: a czy ma ona plastikową krzyżownicę czy tory schodzą sie w metalowy dziób? Bo jeśli jest plastik to nie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:11, 13 Lut 2006
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





kolejarz napisał:
czy w takim razie zwrotnice IBW (łukowe) potrzebują zmiany polaryzacji?? Czyli czy można zastosować mechanizmy przy zwrotnicowe, czy trzeba tylko i wyłącznie pod makietowe...


Nie potrzebują. Można stosować nąpędy namakietowe. Po to zresztą są przy nich te plastikowe uchwyty do których przekręcasz napęd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:43, 13 Lut 2006
Marcin
Konduktor

 
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń





Jeśli możecie to trzasnijcie fotkę rozjazdu EW 1 lub IBW od spodu. Z góry dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:49, 26 Lut 2006
fox
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nowy Targ





To ja się dołączę z kolejnym pytaniem. Chodzi mi konkretnie o zwrotnice BW 12 st. dostępne m.in. w Modelmani. Piszą tam, że są na fleksie i można z nich zrobić sobie odpowiednio prawą lub lewą. Czy ktos z nich korzystał? Są jakieś problemy z ich złozeniem i montażem na makiecie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:37, 26 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





A ja mam pytanie z innej beczki, może śmieszne - mam np. rozjazd (nieważne czy do samodzielnego montażu czy gotowy) podłaczam go do sieci torów. Nie mam jeszcze napędu zwrotnicowego i tu pytanie: czy lokomotywa bedzie przejeżdżała po nim bez przeszkód czy nie. Zmianę położenia iglicy dokonam np. za pomocą pensety do czasu zakupu napędu podmakietowego. Z pewnościa niebawem się przekonam ale wolę wiedzieć co mnie czeka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:47, 26 Lut 2006
TomekW
Zawiadowca

 
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





W moich EW3 bez napędu zwrotnice same się przekładają.
Musiałbyś je jakoś blokować (np szpilką) bo inaczej będą wykolejenia


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:06, 26 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





O to właśnie chodzi, choć już zdążyłem to konsultować z innym użytkownikiem - używa EW1 i EW2 ale nie narzekał na taki objaw, może to zależy od rozmiaru, partii produkcyjnej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dylemat rozjazdowy
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Porady i techniki modelarskie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin