Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Moja TT -> Nasz TT-tabor - modelarzeTT Idź do strony 1, 2, 3  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nasz TT-tabor - modelarzeTT
PostWysłany: Czw 20:32, 23 Lut 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





Witamy wszystkich pasjonatów TT-ki.

Na wstępie chcieliśmy zaprezentować Nasze lokomotywy :

1. 96 001; rok 1973; przebieg 31859 km
2. E42 018; rok 1974; przebieg 37366 km
3. 130 007-8; rok 1979; przebieg 29252 km; skreślona 01.06.2000
4. 56 2719; rok 1982; przebieg 22645 km; skreślona 26.04.2000
5. V170 1149 (ex M61 001); rok 1984; przebieg 37383 km
6. 107 001-0; rok 1990; przebieg 19853 km
7. 242 018-2; rok 1990; przebieg 20517 km
8. 92 6582; rok 1991; przebieg 15793 km
9. 86 1615-3; rok 1991; przebieg 15211 km
10. 119 120-4; rok 1991; przebieg 17419 km
11. 81 004; rok 1992; przebieg 12926 km
12. 211 167-2; rok 1992; przebieg 14279 km; odstawiona 01.10.2005
13. T679 2002; rok 1993; przebieg 9792 km; skreślona 01.06.2000
14. E11 187 (ex 211 018-7); rok 1994; przebieg 13425 km
15. 35 1111-0; rok 1994; przebieg 12554 km
16. 118 114-8; rok 1995; przebieg 12892 km; skreślona 01.10.2005
17. 120 200-1; rok 1996; przebieg 13151 km; (pierwszy TILLIG)
18. 221 151-4; rok 1996; przebieg 12464 km
19. EP05-22 (ex E499 035); rok 1996; przebieg 10562 km
20. 130 017-8; rok 1996; przebieg 4753 km; skreślona 01.06.2000
21. Tr6-24 (ex 56 2719); rok 1996; przebieg 10374 km
22. CM32 125; rok 1996; przebieg 7748 km
23. 86 607; rok 1996; przebieg 7937 km
24. V36 021; rok 1996; przebieg 6216 km
25. 143 573-4; rok 1998; przebieg 8254 km
26. 219 164-1; rok 1998; przebieg 8565 km
27. V180 314; rok 1998; przebieg 8020 km
28. 155 142-3; rok 1999; przebieg 5711 km
29. 110 156-7; rok 2000; przebieg 4534 km; odstawiona 01.10.2005
30. 232 683-3; rok 2000; przebieg 5449 km; (pierwsze ROCO)
31. 202 003; rok 2000; przebieg 3610 km
32. 218 290-5; rok 2000; przebieg 4771 km
33. 232 208-9; rok 2001; przebieg 4107 km
34. V100 135; rok 2002; przebieg 2873 km
35. 219 137-7; rok 2002; przebieg 3041 km
36. V200 203; rok 2002; przebieg 2991 km
37. 01 2118-6; rok 2003; przebieg 2743 km
38. 144 021-3; rok 2003; przebieg 2560 km
39. 52 3232; rok 2004; przebieg 1656 km
40. 221 140-7; rok 2005; przebieg 729 km
41. 204 274-5; rok 2005; jeszcze bez przebiegu
42. V180 101; rok 2005; jeszcze bez przebiegu
43. Lokomotywa Spalinowa YM 32
44. Lokomotywa Spalinowa BR 110
45. Lokomotywa Spalinowa BR 110 (żółta)
46. Lokomotywa Spalinowa BR 204 " CARGO "
47. Lokomotywa Spalinowa BR 118
48. Lokomotywa Spalinowa BR 119
49. Lokomotywa Spalinowa BR 120
50. Lokomotywa Spalinowa BR 215 blau/elfenbein
51. Lokomotywa Spalinowa V 300 WISMUT
52. Lokomotywa Spalinowa BR 229 Bahnbau
53. Lokomotywa Spalinowa BR 228
54. Lokomotywa Spalinowa BR 132
55. Lokomotywa Spalinowa MY DSB
56. Lokomotywa Elektryczna E 499 CSD

Zdjęcia i opisy lokomotyw znajdują się na Naszej nowo uruchomionej stronie :

[link widoczny dla zalogowanych]

do której odwiedzenia Wszystkich serdecznie zapraszamy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:47, 23 Lut 2006
bs0
Maszynista

 
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kartuzy





Witam na forum i zapraszam do czynnego udziału !

Występujesz tutaj jako liczba mnoga, mógłbyś podać kto należy do modelarzeTT Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:53, 23 Lut 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





Jest Nas trzech : dwóch braci - Darek , Krzysiek i ja - Michał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:18, 23 Lut 2006
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Ja mam pytanko o te przebiegi.... założyliście liczniki do wszystkich loków czy jak ? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 7:45, 24 Lut 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





Cobrix napisał:
Ja mam pytanko o te przebiegi.... założyliście liczniki do wszystkich loków czy jak ? Wink


Loki jeżdżą wg rozkładu jazdy czyli w danym dniu przejeżdżają ze stacji A do stacji B określoną liczbę kilometrów. Wiadomo, że długość 1 km odwzorowana na makiecie w skali 1:120 to 8.33 m. Pod koniec lat 70-tych nie mieliśmy możliwości na odwzorowanie w mieszkaniu 1 km szlaku o długości 8.33 m dlatego przyjęliśmy, że nasz 1 km modelarski to będzie 4.17 m (dwukrotne skrócenie długości) i tak już zostało. Pociągi jeżdżą po pętlach. Na naszej budowanej obecnie makiecie długość pętli wynosi nieco ponad 8 m dla linii dwutorowych i nieco ponad 12 m dla linii jednotorowej czyli jest to odpowiednio 2 km i 3 km modelarskie. Jeżeli w danym dniu pociąg jedzie np z Katowic do Kluczborka to jest to 120 km czyli musi pokonać odpowiednią liczbę pętli. A potem wystarczy to tylko zapisać (kiedyś w latach 80-tych były to zeszyty w kratkę, teraz wrzuca się to do Excela) I stąd te kilometry. I taka uwaga. Przy takim skróceniu długości czas modelarski musi biec dwa razy szybciej ale to już zupełnie inny temat.
Modelarz KO


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:28, 24 Lut 2006
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





To z tego mi wychodzi ze kółeczka liczycie. Mi tez podobają się symulacje lecz do tego celu stosuje odpowiedni licznik ( była tu o nim mowa http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.php?t=635) czyli czas modelarski jest u mnie 1:1. W mich symulacjach wykorzystuje rozkłady służbowe dla takich lini: Tarnow Muszyna Kraków Tarnow Nowy Sącz Chabowka Warszawa Krakow (CMK)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:10, 24 Lut 2006
Gbbsoft
Moderator

 
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo





A na tym zdjęciu, to co za elektronika po środku... Pochwalcie się...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:25, 24 Lut 2006
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





Robi sie naprawdę ciekawie, własnie co to za elektronika?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:24, 24 Lut 2006
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Witam Was Panowie serdecznie na naszym Forum TT. Very Happy

Ilość i różnorodność taboru faktycznie jest oszałamiająca! Brawo!

Ciekawy pomysł z tym puszczaniem składów zgodnie z rozkładem jazdy.

Napiszcie coś, o samej infrastrukrurze.

Widzę, że użyte przez Was tory to "rurki". Jak się sprawują w połączeniu z elektroniką? Są jakieś problemy z przesyłem prądu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:28, 24 Lut 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





Z tą elektroniką to jest tak: u dołu zdjęcia widać fragment układu torowego posterunku odgałęźnego, który docelowo będzie znajdował się w tunelu czyli będzie niewidoczny. Układ torowy jest dość skomplikowany (jest to skrzyżowanie linii dwutorowej z jednotorową wraz z odgałęzieniem na łącznicę - w sumie 10 rozjazdów) Elektronika, którą widać w środku służy do sterowania tymi rozjazdami. Na pulpicie (którego tutaj nie widać) ustawia się przyciskami drogę przebiegu wskazując z którego toru na który ma przejechać pociąg i resztę robi ta elektronika w środku. Jest to układ sprzed kilku lat zrobiony jeszcze na TTL-ach, najpierw na przerzutnikach zapamiętywane są stany przycisków z pulpitu, na tej podstawie określana jest droga przebiegu i do zatrzasku zapisywana jest informacja, które rozjazdy mają być przełączone. Następnie generator wysyła sekwencję 0.5 sek impulsów, w każdym impulsie przełączany jest kolejny rozjazd (ze względu na duże prądy pobierane przez elektromagnesy nie można przełączyć wszystkich na raz) Rozjazdy przełączane są porzez tranzystory mocy (zasilanie rozjazdów napięciem stałym). Układ miał być zrobiony na układzie mikroprocesorowym rodziny 8031 ale rozleciał się programator Epromów i nie było środków na jego naprawę bądź zakup nowego. I wyszło tak jak wyszło. Po lewej stronie zespół przekaźników do sterowania obwodami torowymi (chodzi o to by pociąg przejeżdżający np. z toru 1 na tor 3 poprzez tor 2 nie blokował ruchu na torze 2, odpowiedni fragment torowiska jest przełączany na inne zasilanie). Po prawej stronie (tam z radiatorami) to zasilacze i taki cyfrowo-analogowy przetwornik mocy do zasilania lokomotyw poprzez port równoległy peceta ale to już inny temat.
Pozdrawiam.
ModelarzeTT - Krzysiek - elektronik 100% amator


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:37, 24 Lut 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





ArturSwider napisał:
Hi,

Witam Was Panowie serdecznie na naszym Forum TT. Very Happy

Ilość i różnorodność taboru faktycznie jest oszałamiająca! Brawo!

Ciekawy pomysł z tym puszczaniem składów zgodnie z rozkładem jazdy.

Napiszcie coś, o samej infrastrukrurze.

Widzę, że użyte przez Was tory to "rurki". Jak się sprawują w połączeniu z elektroniką? Są jakieś problemy z przesyłem prądu?



Chcialbym sprostować ,że widoczne na zdjęciu "rurki" są tylko zastosowane w miejscach gdzie nie będzie ich widać czyli tunele itp. Natomiast tam gdzie tor jest odsłonięty - widoczny czyli stacje i szlaki na otwartych przestrzeniach zastosowane są oczywiście tory modelowe .
A co do współpracy "rurek" z elektroniką to nie mamy z tym najmniejszych problemów...trzeba tylko częściej powtarzać punkty zasilające

modelarzeTT- Michał B.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:54, 24 Lut 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





W uzupełnieniu mojego kolegi:
Makieta będzie miała 5 poziomów i "rurki" tylko na poziomach i w miejscach niewidocznych dla oka. Owszem z rurkami były swego czasu problemy, ale w połowie lat 90-tych wysmarowaliśmy wszystko WD40 (ale się wtedy zrobił "maras" na torach!), potem dużo "pucowania" i problemy się skończyły. Jest tak dobrze, że elektronika wogóle się nie zakłóca.
ModelarzeTT - Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:23, 24 Lut 2006
Gbbsoft
Moderator

 
Dołączył: 15 Lis 2005
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Bemowo





To jeszcze zdjęcie pulpitu poprosimy.... Laughing

Bardzo ciekawe... Co prawda wyszedł wam chyba komputer z tej elektroniki...

A temat połączenia z PC też jest ciekawy, więc może opiszecie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:46, 24 Lut 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





gbbsoft napisał:

A temat połączenia z PC też jest ciekawy, więc może opiszecie...


Tak w kilku słowach bo piszę z pracy (a szef dzisiaj wyjątkowo czujny): zrobiliśmy taki interfejs, który jest podpięty pod port równoległy (kilka zatrzasków, sygnały zapisz, czytaj, dwie magistrale jedna danych i druga sterująca). Karta z przetwornikiem: na wejściu rejestr przesuwny na przerzutnikach D, który chodzi w kółko (ostatni bit przepisywany do pierwszego, taktowany na 4 kHz, sygnał z generatora zewnętrznego). Wyjście na transoptor (chodziło o to by całkowicie odseparować obwody torowe o PC). Po drugiej stronie transoptora filtr i tranzystory mocy. Dana z magistrali danych zapisywana do rejestru przesuwnego, na wyjściu transoptora przebieg prostokątny o współczynniku wypełnienia w zależności od wpisanej danej (od 0 do 100%). Potem tylko wyfiltrować, wzmocnić i na tory. Oprogramowanie pisane pod Delphi (z wykorzystaniem elementów assemblera). Taki był pomysł, sie zrobiło i działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:24, 24 Lut 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





bs0 napisał:
moglibyście w C++ napisać, można by sportować.


C++ nigdy się nie bawiłem. Poza tym od ponad 2 lat nic w temacie nie robiłem. Plany były ambitne. Trochę się pozapominało. A poza tym to też tylko takie samouczenie się (żadnych podstaw w tym kierunku, trochę się w szkole robiło w Basicu, potem Pascal, a teraz trochę brak czasu).
Pozdrawiam.
ModelarzTT - Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nasz TT-tabor - modelarzeTT
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Moja TT
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin