Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Makieta Modułowa -> STTandard a anglik
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
STTandard a anglik
PostWysłany: Śro 11:54, 04 Sty 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





Czy wobec punktu 2.3.3 sTTandardu nalezy sztywno przyjac, ze stosowanie rozjazdow angielskich o promieniu toru zwrotnego 310mm w modulach wystawowych jest niedopuszczalne? Pamietam, ze problem byl juz poruszany, ale bez jakiejs koncowej konkluzji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: STTandard a anglik
PostWysłany: Śro 12:47, 04 Sty 2006
T_Domagalski
Moderator

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Witek M. napisał:
Czy wobec punktu 2.3.3 sTTandardu nalezy sztywno przyjac, ze stosowanie rozjazdow angielskich o promieniu toru zwrotnego 310mm w modulach wystawowych jest niedopuszczalne?

Pkt 2.3.3 i promień łuku w torach zwrotnych to dwie różne rzeczy. Łuki serwisowe, o których mowa w cytowanym punkcie, to różnego rodzaju pętle nawrotne, trójkaty do obracania lokomotyw, itp. Same rozjazdy są opisane w pkt. 2.7.2. i z zamieszczonych tam wymagan wynika, że Tillig'owski "anglik" może być wykorzystany do budowy układów torowych na modułach, nawet i tych wystawowych.
Inna sprawa, to jego wątpliwy realizm, wynikajacy z kąta zwrotu = 15' i jakość wykonania, o której nie wszyscy się pochlebnie wypowiadają. Dlatego ja osobiście nie polecałbym stosowania "anglika" na modułach wystawowych, a juz tym bardziej w torach głównych stacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: STTandard a anglik
PostWysłany: Śro 23:30, 04 Sty 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





T_Domagalski napisał:
Pkt 2.3.3 i promień łuku w torach zwrotnych to dwie różne rzeczy. [...]

Nie dla wagonu Wink on sie nie zastanawia z ktorym przypadkiem ma do czynienia tylko albo jedzie dalej albo sie "wysypie". Skoro jednak anglik nie jest zakazany to przyjac nalezy, ze w sTTandardzie rmin=310.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: STTandard a anglik
PostWysłany: Pią 9:57, 06 Sty 2006
T_Domagalski
Moderator

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Witek M. napisał:
Nie dla wagonu Wink on sie nie zastanawia z ktorym przypadkiem ma do czynienia tylko albo jedzie dalej albo sie "wysypie". Skoro jednak anglik nie jest zakazany to przyjac nalezy, ze w sTTandardzie rmin=310.

Teoretycznie żaden wagon nie powinien "wysypać się" na rozjeździe, bo każdy tabor z Tilliga czy BTTB jest przystosowany do takich łuków.

Problem tkwi jednak gdzie indziej. Inaczej wyglada przejazd długiego składu po zaledwie lekko "wężykującej" drodze zwrotnicowej, a inaczej wygląda przejazd długiego składu (tak ze 30-40 wagonów, jak na tym zdjęciu: [link widoczny dla zalogowanych] ) przez ostry łuk serwisowy o długości >180' (np. pętla nawrotna). W tym przypadku siły działające pomiędzy wagonami mogą spowodować ściągnięcie i wywrócenie się składu do wnętrza łuku pomimo, że formalnie promien tego łuku będzie poprawny. Dlatego zostało wprowadzone ograniczenie Rmin=600mm dla tego typu łuków.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: STTandard a anglik
PostWysłany: Pią 10:44, 06 Sty 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





T_Domagalski napisał:
Teoretycznie z˙aden wagon nie powinien "wysypac´ sie˛" na rozjez´dzie, bo kaz˙dy tabor z Tilliga czy BTTB jest przystosowany do takich ?uków. [...]
O tego anglika to bylo pytanie pod katem wlasnych modernizacji taboru, a konkretnie stopni wejscowych przy wozku. Przy rmin=600 problemu nie ma, bo wychyly wozka sa minimalne, przy rmin=310 trzeba juz kombinowac.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: STTandard a anglik
PostWysłany: Pią 11:16, 06 Sty 2006
T_Domagalski
Moderator

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Witek M. napisał:
O tego anglika to bylo pytanie pod katem wlasnych modernizacji taboru, a konkretnie stopni wejscowych przy wozku.

To trzeba było od razu zaznaczyć, że chodzi Ci o modernizacje taboru, a nie o zasadnośc zapisów normy. Smile

W świetle tego, co napisałeś moja odpowiedź będzie taka:
Z formalnego punktu widzenia cały sTTandardowy tabor powinien mieć mozliwość przechodzenia przez łuki R=310mm. Jednak praktyka pokazuje coś trochę innego - na cztery budowane obecnie stacje w sTTandardzie, żadna nie posiada łuków mniejszych niż 630mm (najmniejszy występuje chyba u Artura Świdra, który zastosował rozjazdy EW2).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:37, 08 Sty 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





No i teraz mam dopiero dylemat...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:09, 16 Sty 2006
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





Kolego! rób tabor wg swoich potrzeb, a nie corocznych wystaw, bo może się na nich okazać, że Twój tabor wogóle nie wyjedzie z pudełek, bo z jakichś względów niezależnych od Ciebie nie będzie pasował - to się zdarza i tyle. A przy dłuższych składach polecam dociążanie wagonów no i oczywiście wymianę plastikowych kół BTTB- często odbiegają od założeń i na modelowych rozjazdach właśnie mają problemy - na metale. Problemy powodują też różne mocowania sprzegów, co w Tilligu jest już kurde normą.
ROZJAZDY TYKAJ NA SAMYM KOŃCU!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
STTandard a anglik
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Makieta Modułowa
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin