Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Makieta Modułowa -> MakieTTa - Whosho Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Wto 0:32, 22 Lis 2005
Whosho
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Ślaśkie





Czy plan jest fantastyczny to nie wiem - to poprostu takie niezbędne minimium jak na małą stację. Wiem jedno - jest ergonomiczny Wink ławto się manewruje, jest możliwość rozbudowania go na południe, można pociągnąc odgałęziający sie tor na półnosny-wschód. Jest miejsce na rampę do załadunku drewna na której mi zalezy (lubię widok wagonów wyładowanych drewnem), oraz na ewentualny mały magazyn. Słowem to co chaiłęm skondensowane na małej stacji (tak jak w Grabiach). A z drugiej strony układ jest skromny gdyż:
1) nie mam możliwość finansowych na więcej
2) powoli w moim pokoju (3,2 x3,5) zaczynają mieszkać skrzynie i kable a nie ja... (Grabie Stare (2,70mx40cm), łuk 80cm, wjazdowy 30x30cm i nowa stacja (2,70mx 40cm)
Tak wiec kolejny kompromis....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:17, 23 Lis 2005
TT-maniak
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekary Śl.





Chociaż się nie znam ale według mnie plan jest dobry jak na małą stacje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:57, 18 Gru 2005
Whosho
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Ślaśkie





No i ruszyła maszyna...

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:33, 30 Gru 2005
Whosho
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Ślaśkie





C.d.
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:02, 31 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Tak się rodzi kolej modelowa - jak miłość - powoli ale z namiętnoscią


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:48, 07 Sty 2006
Whosho
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Ślaśkie





[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:10, 22 Sty 2006
Whosho
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Ślaśkie





Kolejnych kilka nocnych godzin dało rezultat... fragment (wy)ładowni zorgnizwanej przy zachodnim żeberku. Biała górka biżej torów stanie sie w najbliższej przyszłości wysypanym z wagonu węglem. Z kolei na końcu żeberka (o ile czas dziś jeszcze pozwoli) znajdzie się kozioł oporowy.

No to focimy... Smile

[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:35, 22 Sty 2006
pawrin
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





nieźle whosho, fajnie zrobiona hałda węgla. Ja osobiście zrobłbym tam rampę boczną. Wyglądało by fajnie, ale to twój moduł. Cool Ja już dłubie przy swoim szlakowym, i choć prace nie wychodzą jak narazie poza torowisko, to i tak nie jest źle. Wink Życzę powodzenia w dalszych pracach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:07, 22 Sty 2006
T_Domagalski
Moderator

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Dla osób, które widziały Grabie Stare, powyższe fotki są najlepszym przykładem, dlaczego należy zaczynać od budowy zwykłego modułu szlakowego a nie stacji.
W porównaniu z Grabiami Starymi to niebo a ziemia, jeśli chodzi o realizm! Teraz szkoda roboty, włożonej w poprzednią stację. Dobrze, ze chociaż koszty poniesione przez Grześka na jej budowę nie były zbyt wielkie...

Są jeszcze drobne "ale", ale nie jest ich tak dużo:
Arrow Piasek jest sypany trochę za cienką warstwą. Spod spodu za bardzo przebijają się kształty lepionych gazet,
Arrow Góra wegla powinna być formowana raczej po wykonaniu placu, tym bardziej, że powinien on być brukowany lub z płyt betonowych.
Arrow Kształt pryzmy węgla powinien bardziej przypominać stożki z zaokrąglonymi czubkami, a nie takimi szpicami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:45, 22 Sty 2006
dobmir
Młodszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzyna Śląska





Stacja nabiera rumieńców a co do tego że Grabie Stare były zmarnowane to się niezgadzam bo efekt Grabi wychodzi teraz.Najważniejsze ,ze nauka nieposzła w las a jak to jest chyba wszyscy się przekonali.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:18, 22 Sty 2006
Whosho
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Ślaśkie





Jakis miesiąc temu pojechałem w góry zaczęrpnąć natchnienia na stacjach linii Katowice -Zwardoń: Węgireska Górka, Milówka, Rajcza. Choć w teorii powinno byc inaczej to nie rzuciło mi się w oczy, aby któryś z placów ładunkowych był tam brukowany... Confused Raczej była to goła ziemia - błoto, (zimą śnieg Wink ).
Z cienką warstwą gliny ciągle walczę ale nie zawsze to wychodzi tak, jak bym tego chciał. Jak podładujaąmi się akumulatorki w aparacie to dorzucę do kompletu jeszcze klika ujeć efektu dzisiejszej pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:45, 22 Sty 2006
Whosho
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Siemianowice Ślaśkie





to z dzisiaj Smile jeszcze koziołek na końcu ale to innym razem Smile
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:20, 22 Sty 2006
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





Bardzo ladnie ten węgiel wyszedł, myśle ze troszeczkę tego węgla powinno być też na torach. Co do koloru ziemi na placu ładunkowym proponuje zróżnicować odrobinę kolorystyke ponieważ jest trochę monotonna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:09, 23 Sty 2006
T_Domagalski
Moderator

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Whosho napisał:
Choć w teorii powinno byc inaczej to nie rzuciło mi się w oczy, aby któryś z placów ładunkowych był tam brukowany... Confused Raczej była to goła ziemia - błoto, (zimą śnieg Wink ).

Każdy plac ładunkowy MUSIAŁ BYĆ jakoś utwardzony. Inaczej koła wozów i samochodów dawno przerobiłyby go na jezioro błota po kolana.... Wink Nawet jeśli obecnie nawierzchnia takiego placu jest już w sporej części zniszczona, to zwykle w rzadziej używanych miejscach jej struktura jest nadal czytelna.

Sposób utwardzenia placu mógł byc oczywiście różny i często zależał od jego przeznaczenia. Można znaleźć place składowe (np. do przechowywania surowego drewna) które były budowlami ziemnymi, utwardzonymi jedynie kruszywem kamiennym. Ale już drogi ładunkowe i rampy do bezpośredniego przeładunku wagon <-> samochód były prawie zawsze brukowane ze względu na spory nacisk kół wozów. Na 100% brukowane (a w późniejszych czasach wykładane płytami betonowymi) były też place, na których przewidywano składowanie i przeładunek cenniejszych materiałów sypkich (węgiel, buraki, czysty piasek), aby ten nie uległ wymieszaniu z podłożem.

Jeśli więc ten plac na zdjęciu to ten bliżej planowanego bud. dworca (i, o ile pamiętam - magazynu), to powinien być on raczej brukowany, jako bardziej funkcjonalny. Natomiast plac przy tej drugiej, długiej bocznicy może byc juz bardziej dowolny, choc to też zależy od tego, do czego bedzie on służył.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:49, 23 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





(brukowanie) Po za tym droga do dworca jak i plac na pewno musiały byc brukowane - to były ówczesne standardy. Pasażer miał się czuć wilkomiejsko nawet na wiejskim dworcu w dawnych czasach, w końcu podróżował cudem techniki. Tak samo rampy i place - podłoże pokryte było kostką brukową elegancko spasowaną lub na małych stacjach "kocimi łbami" - brukiem nieregularnie ociosanym. Co do składu węgla dość często stosowano kojce z podkładów kolejowych wzmocnione szynami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MakieTTa - Whosho
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Makieta Modułowa
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin