Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Makieta Modułowa -> MakieTTa - ArturSwider - Stacja... Bez Nazwy
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Wto 0:16, 15 Lis 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Jak wiecie, obecnie intensywnie pracuję nad Parowozownią 9 stanowiskową i to ona pochłania dużo mojego wolnego czasu, który niestety dzielę z pracą i obowiązkami Będzie ona stanowić jeden z segmentów mojego modułu stacyjnego. Very Happy

W chwilach relaksu opracowywałem układ torowy na moim module stacyjnym. Z nieocenioną (i dużą) pomocą przyszedł Tadeusz Domagalski za co bardzo dziękuję i chylę czoła. Wink

Klamka zapadła jednomyślnie - stacja osadzona na linii dwutorowej (czyli według mojego starego zamysłu). W skład modułu stacyjnego wchodzić będzie 6 segmentów:

1. Segment szlakowy L - 900X300mm
2. Segment wjazdowy L - 1200X800mm
3. Segment stacyjny - 1200x800mm
4. Segment wjazdowy P - 1200x800mm
5. Segment szlakowy P - 900X300mm
6. Segment Parowozowni - 1000X740mm

Pełna długość - 5900mm! Razz


Segmenty szlakowe stanowią nieodłączną część modułu stacyjnego (z racji posiadanych części rozjazdów "trapezowych") oraz od biedy będą mogły spełniać rolę odrębnych modułów szlakowych. Smile

Szanowni koledy modelarze, wiem że najlepiej jest odwzorować istniejące stację ale ciężko było mi znaleść w realu "małą" stację z parowozownią (może oprócz Wolsztyna). Planując brałem pod uwagę rozmiar pokoju... co było głównym uwarunkowaniem. Confused

Zatem proszę, o krytykę oraz o porady "co by tu jeszcze poprawić" gdyż zamierzam krótko po Waszych ocenach, zamawiać skrzynki u stolarza. Very Happy

Zdjęcia jutro - wtorek 15.11. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ArturSwider dnia Śro 13:16, 16 Lis 2005, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:16, 16 Lis 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Z lekkim, jednodniowym poślizgiem, zamieszczam foteczki układu torowego mojej stacji. Proszę, o opinie i oceny. Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:24, 16 Lis 2005
Jerzyr
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łapy





Czy mnię oczy nie mylą? Czy ma to być dwutorowa magistrala?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:50, 16 Lis 2005
ArJu
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Warszawa





Alo!
Układ faktycznie ciekawy, a przede wszystkim ambitny. Pozostaje tylko życzyć powodzenia i wytrwałości. Mimo że nie mam właściwie żadnego doświadczenia w projektowaniu stacji, pozwolę sobie jednak na małą uwagę lub może raczej pytanie, a mianowicie: jakie jest przeznaczenie dwóch torów (nie licząc bocznicy) na najbliższym planie? Mogę sobie wyobrazić, że do formowania składów. Jednakże w takim wypadku jak wyciągnąć później dłuższy skład z tych torów skoro nie mają właściwie połączenia z torami głównymi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:06, 17 Lis 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
Układ faktycznie ciekawy, a przede wszystkim ambitny. Pozostaje tylko życzyć powodzenia i wytrwałości.


Dziękuję Artur za uznanie. Faktycznie plan ambitny no i na lata... Smile

Cytat:
jakie jest przeznaczenie dwóch torów (nie licząc bocznicy) na najbliższym planie?


Zaplanowałem je jako odstawcze. I tutaj małe wyjaśnienie. Tor wyciągowy (odchodzący za zachód), który jest na planie troszkę "krótkawy" Wink będzie odpowiednio wydłużony aby nie było problemu z "wyciąganiem" długich składów z bocznicy i torów odstawnych.

Cytat:
Jednakże w takim wypadku jak wyciągnąć później dłuższy skład z tych torów skoro nie mają właściwie połączenia z torami głównymi?


Układ został zaprojektowany w oparciu, o pewne wytyczne. Jedna z nich mówi, o zalecanym "odseparowaniu" strefy odstawnej od strefy "ruchu" tzn. aby nie było bezpośredniego wjazdu na tory bocznicowe z głównych. I tak też jest zrobione.

Do "wyciągania" długich składów, służy właśnie ten długi tor "wyciągowy" odchodzący na zachód, zakończony kozłem oporowym. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:20, 17 Lis 2005
ArJu
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Warszawa





ArturSwider napisał:

Tor wyciągowy (odchodzący za zachód), który jest na planie troszkę "krótkawy" Wink będzie odpowiednio wydłużony aby nie było problemu z "wyciąganiem" długich składów z bocznicy i torów odstawnych.

No to niewątpliwie trzeba go będzie wydłużyć, skoro ma spełniać takie zadanie. Dzięki z wyjaśnienia i jeszcze raz powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:02, 17 Lis 2005
TT-maniak
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekary Śl.





Wow o kurde ja moge o czyms takim tylko pomarzyc ja zaledwie bende miał 2 tory stacyjne i obrotnice (w przyszłości). A zresztą zobaczcie sami na mojim temacie o mojej makiecie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:32, 18 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Plan fajny ale te zwrotnice to cię szarpną po kieszeni jak nic. Sporo pracy ale gra warta jest świeczki. Jestem ciekaw efektu końcowego. No i ten wahlarz tam będzie się działo. Sterowanie lokami cyfrowe czy zakładasz jeszcze analogowe?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:17, 26 Lis 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Ufff... ostatnio miałem sporo pracy ale już jestem i jedziemy dalej z modułem szlakowym. Very Happy

Pierw odpowiedzi do pytanek. Smile

Cytat:
niewątpliwie trzeba go będzie wydłużyć


Będzie wydłużony. Opracowałem już delikatną korektę segmentu z tym torem wyciągowym.

Cytat:
Plan fajny ale te zwrotnice to cię szarpną po kieszeni jak nic.


No niestety, pewne nakłady ponieść trzeba... Wink

Cytat:
Sterowanie lokami cyfrowe czy zakładasz jeszcze analogowe?


Narazie analogowe ale docelowo oczywiście DCC. To przyszłość i kiedyś wszyscy rozsądni się przeniosą na DCC. Myślę, że za parę lat nie będzie wyboru. Razz

Wieczorem pokażę Wam zdjecia skrzynki pod moduł szlakowy... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:46, 26 Lis 2005
TT-maniak
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekary Śl.





Zgadzam się z kolegą Maciejem te zwrotki szarpną Cie po kieszeni.
A pytanie mam takie czy Ty masz już wszystkie zwrotki czy nie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:37, 01 Sty 2006
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Szanowni koledzy,

W chwili wolnego "świątecznego" czasu zabrałem się za projektowanie pierwszego segmentu wjazdowego czyli głowicy. Zdecydowałem się na projektowanie przy użyciu pełnowymiarowych rozjazdów 1:1 i odcinków torów typu flex.

Taki krok podyktowany był chęcią otrzymania pełnego obrazu całej głowicy oraz zabezpieczeniem się przed wszystkimi ewentualnymi "przygodami", które mogły by mnie spotkać przy projektowaniu układu torowego jedynie na papierze.

Jak widać na załączonych zdjęciach, taki krok wydaje mi się najwłaściwszy.

Ale po kolei. Pierw przygotowałem sobie kartkę papieru o wymiarach 300X600, zgodną z wymiarami mojego modułu wjazdowego. Potem, za pomocą poodbijanych na ksero rozjazdów, dopasowałem sobie najlepszy układ na tym odcinku. Pokazało mi to jeden problem, że nie zmieszczę na tym odcinku dwóch rozjadów EW3 - szkoda. W związku z tym zdecydowałem się na użycie rozjazdu EW3 dla toru odchodzącego właściwego, a przy torze dodatkowym użyłem rozjacu EW2.

Widok z przodu

[link widoczny dla zalogowanych]

Inne ujęcie

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:57, 01 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Po głębszej analizie myślę że możesz skorzystać z prawdziwej stacji - mała i coś w sobie ma:

http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.php?t=244


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
MakieTTa - ArturSwider - Stacja... Bez Nazwy
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Makieta Modułowa
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin