ArJu |
Starszy Zwrotniczy |
|
|
Dołączył: 06 Lis 2005 |
Posty: 80 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Wrocław/Warszawa |
|
|
|
|
|
|
ArturSch napisał: | [link widoczny dla zalogowanych] Przyjrzyjmy się jak działa lokomotywa analogowa: napięcie z transformatora poprzez szyny trafia do silniczka poprzez elementy przeciwzakłóceniowe: dwa dławiki i kondensator. Oświetlenie czołowe (żaróweczki) podłączone są poprzez diody w taki sposób, że w danej chwili pali się tylko jedna z nich w zależności od kierunku poruszania się lokomotywy.
|
Z transformatora do silniczka? BTTB zasilane było AC? Chyba gdzieś tu przysłowiowa Amba zjadła prostownik.
ArturSch napisał: |
[link widoczny dla zalogowanych]Przerobienie lokomotywy analogowej z grubsza polega na tym, że trzeba wyrzucić elementy przeciwzakłóceniowe i w to miejsce włączyć dekoder
Należy także podłączyć oświetlenie czołowe jeśli lokomotywa je posiada. |
Dekoder należy połączyć w następujący sposób:
a) czerwony i czarny do odbieraków prądu z szyn,
b) pomarańczowy i szary do silnika,
c) biały, żółty i niebieski (niebieski jest wspólny) do oświetlenia.
Dodatkowo np. Lenz w instrukcji instalacji dekodera podaje (tłumaczenie z instrukcji montażu):
1) czerwony przewód łączymy do odbieraka prądu z prawej szyny, patrząc w kierunku jazdy,
2) czarny przewód łączymy do odbieraka prądu z lewej szyny, patrząc w kierunku jazdy,
3) pomarańczowy przewód łączymy do silnika w miejscu, gdzie wcześniej dołączony był odbierak z prawej szyny,
4) szary przewód łączymy do silnika w miejscu, gdzie wcześniej dołączony był odbierak z lewej szyny,
5) biały przewód do zarówki/diody na przodzie lokomotywy,
6) żółty przewód do zarówki/diody z tyłu lokomotywy,
7) niebieski zamyka obwód dla oświetlenia.
Zamiana przewodów w ramach punktów 1) i 2), 3) i 4) nie uszkodzi dekodera ani silnika, ale może spowodować, że trzeba będzie odwrotnie przylutować przewody od oświetlenia.
Elementy przeciwzakłóceniowe - jak napisał ArturSch - do usunięcia.
PS. Może lepiej kontynuować istniejący już wątek. |
|