DBv |
Moderator |
|
|
Dołączył: 02 Lis 2005 |
Posty: 510 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Wien Hernals |
|
|
|
|
|
|
TATRA:
DOKŁADNA NAZWA MODELU
Samochód ciężarowy TATRA T148 S1
ILOŚĆ OSI
3
DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU
AP-Modely (Ales Pavlas), Havirov – Republika Czeska
FORMA
Zestaw do samodzielnego montażu
TECHNOLOGIA/MATERIAŁ
Odlew żywiczny, w tym jedna część odlana z materiału przezroczystego.
CHARAKTER PRODUKCJI
Model krótkoseryjny
NUMER KATALOGOWY MODELU
32 00
EPOKA
III
ELEMENTY SPECYFICZNE
Brak
DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU
Model oferowany jest w jednej wersji. Produkt oferowany jest jako zestaw do samodzielnego montażu stąd tez pozostawia modelarzowi pewną swobodę wyboru co od ostatecznego wyglądu pojazdu.
W oparciu o omawiany zestaw małoseryjni producenci oferują model gotowy, wykonany w charakterystycznym pomarańczowym malowaniu.
WNĘTRZE
Model nie posiada odwzorowania wnętrza. Ze względu na specyficzną metodę produkcji samodzielne wykonanie jego elementów jest niemożliwe.
ELEMENTY RUCHOME
Producent nie przewiduje wykonania ruchomych elementów w modelu.
UWAGI
ORYGINAŁ
W 1961 roku do produkcji wszedł nowy model ciężarówki Tatra, przeznaczony do przewozu ciężkich ładunków, również w trudnych warunkach terenowych. Typ T138, bo o nim mowa posiadał imponująca jak na owe czasy ładowność do 12 ton oraz ciekawie rozwiązane zawieszenie. Napędzany był silnikiem o pojemności 11.800cm3, który osiągał prawie 178KM przy 2000obr/min, a moc przekazywana była na wszystkie trzy osie. Od 1970 roku do produkcji trafił model T148, który różnił się od poprzednika mocniejszym silnikiem. Tatra T148 napędzana była motorem T 2-928, który osiągał moc 209 KM przy 2000obr/min. Model T148 produkowany był do 1982 roku, a łączna liczba wyprodukowanych egzemplarzy osiągnęła wartość 11.3647 sztuk.
Ciężarówki Tatra T148 oferowane były w różnych wersjach zabudowy. Najpopularniejsze to chyba wersje T148 S1 i T148 S3 (S jak sklepać – wywrotka). Występowały także różne wersje skrzyniowe (także z dźwigiem załadunkowym), czy też przeznaczone do wywozu drewna. Nieco mniej popularne poza granicami samej Czechosłowacji były pojazdy przeznaczone do przewozu paliw płynnych, chemikaliów czy też strażackie.
MODEL
Elementy modelu zapakowano w niewielki foliowy woreczek. Do zestawu dołączona krótką instrukcję montażu poszczególnych części. Niestety w trakcie montażu instrukcja ta na niewiele się przydaje. Jest mało czytelna, nie wyjaśnia nic ponad to czego można domyśleć się samemu. Większość części przed sklejeniem należy dokładnie spasować i ustalić ich wzajemne położenie. W porównaniu do innych oferowanych przez tego producenta pojazdów, ten opracowany został chyba najlepiej. Kabina został wykonana dokładnie, nie zapomniano nawet o charakterystycznym napisie TATRA. Model składa się z niewielu części co sprzyja prawidłowemu montażowi. Po złożeniu model wiernie oddaje bryłę pojazdu, większych zastrzeżeń mieć nie można również co do zgodności modelu z wymiarami oryginału. Oczywiście zaznaczyć tu należy, że wiele zależy od samego modelarza, od tego czy poszczególne części umieści w prawidłowych miejscach.
Biorąc pod uwagę, że omawiany zestaw montażowy oferowany jest w umiarkowanej cenie, stanowić on może ciekawe uzupełnienie pojazdów na makiecie. Tym bardziej, że wybór modeli pojazdów drogowych jest w TT dość ograniczony. Jest on oferowany od stosunkowo niedawna, pozostaje więc jedynie czekać na kolejne wersje z różną zabudową.
Foto modelu znajdziesz tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz na stronie producenta:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|