Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Bipa BTTB - reaktywacja Idź do strony 1, 2, 3  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Bipa BTTB - reaktywacja
PostWysłany: Nie 17:36, 25 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





Na marginesie dyskusji o wyższości taboru Tilliga nad BTTB, chciałem zaprezentować przykład przebudowy starego taboru i dostosowania go do nowych standardów.
Zakres prac to:
1. zabudowa kinematyki krótkiego sprzęgu i związana z nią przebudowa zawieszenia pierwszego wózka
2. przebudowa skrajnej części wagonu do wariantu prosty dach wraz z likwidacją wcięcia u dołu wagonu, w którym poruszała się płytka z wychylnymi zderzakami (wyjątkowo paskudny pomysł BTTB).
Wszystkie istotne prace zostały już wykonane. Wagon czeka na ostateczne malowanie (oliwkowo-brązowe) i oznakowanie kalkomaniami (mam nadzieję, że jeszcze w tym tygodniu).





Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:35, 25 Gru 2005
bartekdj
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





hmm narazie zdrapales lakier i co zamierzasz z tego zrobic Question bo jestem ciekaw


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:40, 25 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





bartekdj napisał:
hmm narazie zdrapales lakier i co zamierzasz z tego zrobic Question bo jestem ciekaw


hm, nie bardzo rozumiem, zdrapany lakier? Ja nie wiedzę tam jakieś zdrapanego lakiery a "jedynie" całkowicei przerobioną część czołową, i to chyba nawet już cześciowo malowaną...
Mi sie podoba, tylko dla mnie to akurat zawsze największe wyzwanie to było malowanie, zwłaszcza dużych gładkich powierzchni... No i napisy... ale tu akurat zdaje sie pomóc moga przygotowywane dla Bipy kalki (jest to w którymś z wątków). Czekam na efekt końcowy, bo na razie to ładnie wygląda.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:17, 25 Gru 2005
bartekdj
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Ty to malowales?? hmm takie bipy widzę stojące i gnijace na uboczu kolei ale tak szczerze mówiac, jesli Ty to malowałes to wyglada to na ciekawy okaz...

Czekam na dalsze fotki Twojej pracy i to co z tego wyjdzie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:30, 25 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





bartekdj napisał:
Ty to malowales?? [...]

Jeżeli kiedyś pracowałeś nad jakimś modelem (w co wąpię), to powinieneś wiedzieć, że ocena jakości uzyskanej nawierzchni (a tutaj nadlewane i szpachlowane były: dach, pas po płytce ze zderzakami i miejsce klejenia fototrawionej ściany szczytowej) jest najskuteczniejsza po pomalowaniu - potem szpachlujesz i szlifujesz miejsca wyróżniające się i tak do skutku. Ten wagon był już cienko malowany dwa razy. Teraz czeka na finalne, oliwkowo-brązowe malowanie, o czym napisałem na samym początku. Szkoda, że nie przeczytałeś, zanim zabrałeś głos. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:45, 25 Gru 2005
bartekdj
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





nie pracowalem nad żadnym modelem.......wiec dużo rzeczy nie wiem! Skierowalem swoj wzrok na zdjecie wagonów nie doczytalem ale juz nadrobilem zaleglosci i nie denerwuj sie tak, nie wypada troche cierpliwosci na nowych modelarzach co zaczynaja siedziec w tym! w każdym razie pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:50, 25 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





To fakt, ze ruchoma płytka w tych wagonach była nienajlepszym rozwiązaniem. Z resztą nie do końca wiem po co tam była bo w jakiś specjalny sposób nie zwiększała mozliwości wychyłu sprzęgu. No ale nie zmienia to faktu, że był to sredni pomysł, co przyznał chyba sam Tillig, likwodując ją w nowszych edycjach wagonów DBv.
Co do szlifowania to prawda, czasami nawet juz mam dość, bo wydaje sie, że wszystko będzie już dobrze a po pomalowaniu wszystkie niedociągnięcia wychodzą na wierzch... no ale lepiej jeszcze trochę podszlifować niż zorientować sie za poźno...
Mnie interesyje sposób wypełniania ubytków (zwłaszcza obejmujących tak duże objetości jak przy scianie czołowej). Nie miałem doświadczeń z wypełnianiem tak duzych ubytków dlatego pytam. Szpachla, jakakolwiek raczej mi tu odpada (przy większej warstwie popękałaby), może warstwy tworzywa sztucznego albo najzwyklej w świecie cosik dwuskładnikowego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:10, 25 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





DBv napisał:
[...] albo najzwyklej w świecie cosik dwuskładnikowego?

Właśnie. Dach zalewałem żywicą epoksydową typu "spływającego" (nazwy handlowe to: Distal, Epoxy-Dragon), bo wylewałem w przyklejoną do dachu formę i zależało mi na jej dobrym wypełnieniu (wlewałem od strony ściany szczytowej, którą przykleiłem po nadlaniu dachu), a doł szpachlowałem Poxipolem metalicznym na formę przyklejoną od zewnątrz pudła (po uprzednim napiłowaniu skosa do wewnątrz w celu zwiększenia płaszczyzny klejenia). A co do tej płytki, to spełnia ona swoje zadanie, gdy wagon ma jeździć po "tramwajowych" łukach r=286 - zapewnia dodatkowy wychył wózka poza obrys wagonu. Ja zakładam, że mój tabor będzie jeździć po torowiskach sTTandardowych, więc takim bajerom "serdecznie dziękuję".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:37, 25 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Witek M. napisał:

Właśnie. Dach zalewałem żywicą epoksydową typu "spływającego" (nazwy handlowe to: Distal, Epoxy-Dragon), bo wylewałem w przyklejoną do dachu formę i zależało mi na jej dobrym wypełnieniu (wlewałem od strony ściany szczytowej, którą przykleiłem po nadlaniu dachu)...

To mam już jasność, ale jeszcze tylko o ta formę dopytam, z czego zrobiona i ewentualnie czym pokryta, żeby klej nie chwycił? Tzn. z tego co doświadczyłem, nie wszystkie powierzchnie są "chętnie" przez tego typu substancje łączone, stąd też przy zastosowaniu odpowiedniego materiału na forme konieczność zabezpieczenia przed sklejeniem być może juz nie wystepowała (trochę zakręciłem, ale mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi...).

Witek M. napisał:

A co do tej płytki, to spełnia ona swoje zadanie, gdy wagon ma jeździć po "tramwajowych" łukach r=286 - zapewnia dodatkowy wychył wózka poza obrys wagonu. Ja zakładam, że mój tabor będzie jeździć po torowiskach sTTandardowych, więc takim bajerom "serdecznie dziękuję".

No własnie też zawsze o tym byłem przekonany...
Zastrzegam jednak, że było to dawno, dawno temu, kiedy zachlapać coś klejem sie zdarzyło a torów innych niż standardowe nie było...
Raz coś tam mi sie w piętrusie popsuło i po prostu przy klejeniu skleiła mi sie ta płytka z podwoziem. Ruchomy był więc jedynie sam sprzęg i o dziwo przez łuki toto przejeżdzało... (z trudem to fakt, ale jednak...). Nie żebym zaraz taką metode polecał ale dało mi to do myślenia czy faktycznie jest to rozwiązanie konieczne... A więc czy ta płytka faktycznie była taka potrzebna...?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:04, 25 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





DBv napisał:
[...] o formę dopytam, z czego zrobiona i ewentualnie czym pokryta, żeby klej nie chwycił?

Silikonowa forma "zdjęta" została z odcinka dachu pomiędzy "skosem" a pierwszymi wywietrznikami. Silikon jest sam w sobie tłusty, więc problemów z przyleganiem nie ma.

DBv napisał:
No własnie też zawsze o tym byłem przekonany... [...]

Ciekawe. Mam gdzieś kilka zwrotnic 286/22,5 st - złożę do kupy tą bipę i zobaczę czy przejdzie przez kombinację lewa-prawa-lewa-prawa. Jeżeli tak, to faktycznie idea pomysłu z tą płytką jest zastanawiająca. Chociaż wydaje mi się, że się "wysypie" z racji zaparcia się wózka o nadlaną z dołu krawędź pudła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:16, 25 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Skoro kolega ma duże doświadczenie w waloryzowaniu modeli to z penością efekty pracy zobaczymy na kolejnych fotkach. Ja mam pytanie będzie to oliwkowa bipa czy "jajecznica", a może żółto niebieska?. Jeżeli ta ostatnia warto zwrócić uwagę na dwuczłony z pojedynczym oknem remontowane w bygoskiej Pesie i tu uwaga z boku (pozostałość po trzech oknach). Co do wychylnego wózka zgadzam się z Wami - zdecydowanie psuje wygląd, Tillig dopieścił ten elemet.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:24, 25 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





maciej_kolej napisał:
Skoro kolega ma duże doświadczenie w waloryzowaniu modeli

W waloryzowaniu w sensie postarzania to niewielkie... Ale będę testował. Efekty postaram się zaprezentować. Obiecuję. Chociaż jestem zwolennikiem minimalnej ingerencji w stosunku do stanu fabrycznego. Kolej nie musi być zabiedzona i usyfina (za przeproszeniem).

maciej_kolej napisał:
[...] Tillig dopieścił ten elemet [...]

Cenę można porównać. Między Allegro a Modelmanią. Porażająca różnica. 25:300. A i tak dostajesz od Tilliga DRa a nie PKPa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:42, 25 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Co od tych sklejonych wózków. To nie jeździło mi rewelacyjnie, ale jako tako, cudów nie było... To w ogóle jest dla mnie dziwna sprawa. De facto każdy wózek składa sie z dwóch części. Jest podwozie, do którego montowano płytkę, ponizej dopiero właściwy wózek. Zwracam uwagę, że sam wózek ma możliwość ruchu względem płytki. Wydaje mi sie że zachowanie możliwości ruchu samej płytki podyktowane było raczej chęcią odpowiedniego ustawienia (względem sprzęgniętego pojazdu) zderzaków i wychyłu samego sprzęgu. Tak czy inaczej skomplikowali to niepotrzebnie.

Witek M. napisał:

Cenę można porównać. Między Allegro a Modelmanią. Porażająca różnica. 25:300. A i tak dostajesz od Tilliga DRa a nie PKPa.


To fakt. W nowoprodukowanych DB13 Tillig dokonał w sumie kosmetycznych zmian. Za to cena poszła w góre i jest porównywalna z nowymi konstrukcjami modeli wagonów. Zdaje sie jednak, że trochę sie na tym przejechał, bo zainteresowanie nowymi wersjami nie jest porażające...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:44, 25 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





maciej_kolej napisał:
[...] będzie to oliwkowa bipa czy "jajecznica", a może żółto niebieska [...]

Oliwkowo-brązowa. Najklasyczniejsza. Very Happy Lata 85-90 tj. przełom IV/V epoki. Z resztą na użytek kolorowych Bip trzebaby użyć kolorowych oznaczeń, a ja mam zamówione kalki biało-kremowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:50, 25 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





DBv napisał:
Tak czy inaczej skomplikowali to niepotrzebnie.

A ja zostawiłem sam wózek. Przy łukach o promieniach kolejowych, a nie tramwajowych wygląda, że będzie OK.
PS. Osie naturalnie wymienię na metalowe, kadmowane.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Bipa BTTB - reaktywacja
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 3  
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin