Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor w skali 1:1 -> Nowe tramwaje z Pesy Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nowe tramwaje z Pesy
PostWysłany: Sob 10:13, 25 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Pesa ostro rusza na rynek nie tylko kolejowy ale i miejski. Rok temu rozpoczęto budowę tramwajów niskopodłogowych dla Elbląga a dziś mówi się o dostawie takich samych dla Warszawy. Różnica polega zewnętrznie na szerokości rozstawy toru i ilości członów.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Oferowany tramwaj jest pięcioczłonowym tramwajem niskopodłogowym o długości 31,8 metra, może przewieźć 211 pasażerów, w tym 63 na miejscach siedzących. Wartość kontraktu na dostawę opiewa na kwotę 72 750 tys. PLN netto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:30, 25 Lut 2006
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
Pesa ostro rusza na rynek nie tylko kolejowy ale i miejski.


Ciekawe kiedy zrobią jakiś nowy tabor dla Wrocławia? Nasze tramwaje to koszmar... Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Nowe tramwaje z Pesy
PostWysłany: Sob 17:49, 25 Lut 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:
Pesa ostro rusza na rynek nie tylko kolejowy ale i miejski. Rok temu rozpoczęto budowę tramwajów niskopodłogowych dla Elbląga a dziś mówi się o dostawie takich samych dla Warszawy. Różnica polega zewnętrznie na szerokości rozstawy toru i ilości członów.

PESA wygrala przetarg na wagony dla TW fartem. Prezes UZP zgodzil sie na podpisanie umowy mimo nie roztrzygnietej sprawy protestu FPS. Zreszta PESA podlozyla sie glupimi bykami w ofercie a TW ich poprawianiem. Odsylam do [link widoczny dla zalogowanych] opisu przetargu i do opisu samego wagonu typu [link widoczny dla zalogowanych].
Gdybym ja mial wybierac, wybralbym najdrozszego ULF-a. Jest to bardzo solidnie dopracowana konstrukcja. Ponad 3 lat meczenia prototypu i dwie serie produkcyjne wagonow dla Wiednia.
Podejrzewam ze 120N da w kosc TW nie gorzej niz w swoim czasie 116Na.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:52, 25 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





ArturSwider napisał:
Hi,



Ciekawe kiedy zrobią jakiś nowy tabor dla Wrocławia? Nasze tramwaje to koszmar... Confused

Właśnie oferta warszawska to również oferta dla innych miast posiadających normalnotorowe tramwaje. A co do Wrocławia to faktycznie został w tyle. Gorzów Wlkp, Wrocław, Częstochowa i Szczecin są jedynymi gdzie nie kupuje się normalnotorowych tramwajów. Na wąskim torze jest najgorzej, nowy tabor ma tylko Łódź, Elbląg czeka na 8 sztuk z Pesy. W Grudziądzu nawet nikt nie chce słyszeć o zakupach (idiotyzm), Toruń również nie kwapi się a Bydgoszcz ma szansę bo ma Pesę. Tam będa testowane wagony dla Elbląga. Ostatnie zakupy nowych tramwajów to zachłyśnięcie się zachodnią technologią która jak się okazało wcale nie należy do udanej. W Poznaniu wykrytu pęknięcia w Combino, Kraków pierwsze partie sprowadził serię GT z klimatyzacją która ni jak się ma do polskiego klimatu, Łódź z Cytirunner'ami też ma klopoty - wężykują i wyskakują przy najmniejszej nierówności z toru. Zobaczymy co zbuduje Pesa - ma swoje 5'.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:34, 25 Lut 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:
ArturSwider napisał:
Ciekawe kiedy zrobią jakiś nowy tabor dla Wrocławia? Nasze tramwaje to koszmar... Confused

Właśnie oferta warszawska to również oferta dla innych miast posiadających normalnotorowe tramwaje. A co do Wrocławia to faktycznie został w tyle. Gorzów Wlkp, Wrocław, Częstochowa i Szczecin są jedynymi gdzie nie kupuje się normalnotorowych tramwajów.

Zapomniales o GOPie, gdzie od czasu Citadisow nie pojawilo sie nic nowego i niepredko sie pojawi. A sytuacja jest katastrofalna, tak z infrastruktura, jak i taborem. Gdansk tez poki co nie zamierza zwiekszac ilosci nowego taboru poza to, co kupil w Alstomie/Konstalu w latach 90 (114N, Citadis 100 Gdansk).
Szczecin wlasnie sie przymierza do zakupu odstawionych w Berlinie wagonow KT4Dt. Sa to wagony po modernizacji, ktore BVG nie sa potrzebne. Wroclaw tez ma w planach (rozpisany przetarg) zakup 2 wagonow trojczlonowych. I mozna by sie spodziewac, ze wygra go Protram. Tak jak z modernizacjami stopiatek. Protram wybudwal nawet cos co jest ponoc nowa konstrucja, choc bardzo zblizona do dotychczasowych modernizcji zwanych "kartoflami" w odroznieniu od Alstomowskich bulw krazacych po Warszawie (105N2k/2000). Oferte dla Wroclawia zlozyla tez Skoda ze swoim najnowszym [link widoczny dla zalogowanych].
Cytat:
Ostatnie zakupy nowych tramwajów to zachłyśnięcie się zachodnią technologią która jak się okazało wcale nie należy do udanej. W Poznaniu wykrytu pęknięcia w Combino.

Te pekniecia wykryto we Freiburgu Breisg. Gdzie Combino wyjedzily juz troche kilometrow. W poznanskich nic jeszcze nie peklo, bo nie zdazylo. A pierwszy poznanski wagon juz wrocil z Niemiec po przebudowie konstrukcji. Aktualnie przechodzi proby aby go dopuscic do jazd z pasazerami. Siemens juz sie czegos nauczyl i Combino dla Budapesztu maja byc stalowe, a nie aluminiowe i bez alugripow
Cytat:
Kraków pierwsze partie sprowadził serię GT z klimatyzacją która ni jak się ma do polskiego klimatu.
Jak sie wpisuje byle co w dokumentacje przetargowa... Ale poki co Krakow ma chyba najlepszy technicznie tabor.
Cytat:
Łódź z Cytirunner'ami też ma klopoty - wężykują i wyskakują przy najmniejszej nierówności z toru.
To akurat wina Lodzi, ktora od lat zaniedbuje remonty torowisk, zreszta taboru tez. Ale za to ma pieniadze na Skode Superb dla zarzadu MPK... Podczas gdy w stopiatkach urywaja sie sliniki, a aubusy na miast wypuszcza sie bez okladzin w szczekach hamulcowych.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:40, 25 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





No GOP ma "karliki" czyli coś tam zrobił, ale fakt że jak na taki duży system tramwajowy to kropla w morzu potrzeb. Ja sie tylko obawiam że Pesa popełni taki sam błąd jak z szynobusami - wada wieku dziecięcego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:48, 25 Lut 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:
Ja sie tylko obawiam że Pesa popełni taki sam błąd jak z szynobusami - wada wieku dziecięcego.

Tak samo jak bylo i jest z EN95, choc moze korzystajac z faktu, ze tez mial aparature na =600V wyciagna jakies wnioski.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:49, 25 Lut 2006
TomekW
Zawiadowca

 
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Wady wieku dziecięcego są nie do uniknięcia - co widać m.in. w Poznaniu zarówno na przykładzie Tatr RT6-N1 jak i Citadisów - po tych przykładach (jak i innych np. w Gdańsku) można być pewnym że nie raz i nie dwa będą w Warszawie przeklinać kontrakt z Pesą.

Co do Wrocławia to miasto to przygotowywało wspólny przetarg z Poznaniem i Szczecinem, jednak zarówno Wrocław jak i Szczecin ostatecznie się wycofały - a Poznań wybrał Citadisy.

Obecnie Citadisy mają co raz wyższe uruchomienie, co więcej mówi się że w planowanym przetargu na kolejne 12-14 sztuk Siemens może być wysoko notowany.
Prywatnie uważam że Citadis jest mimo problemów z Alugripami dobrym wyborem, i sprawdza się w Poznaniu - szkoda tylko że miasto nie zamówiło wagonów dwukierunkowych i dwustronnych - co po pierwsze było by przydatne w czasie remontów (obecnie mamy do tego specjalnie zakupione używane niemieckie GT8 i przebudowane na dwukierunkowe dwa składy 105Na), a po drugie w trakcie budowy nowych tras (można je uruchamiać etapowo bez budowy pętli)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:41, 25 Lut 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





TomekW napisał:
Wady wieku dziecięcego są nie do uniknięcia - co widać m.in. w Poznaniu zarówno na przykładzie Tatr RT6-N1 jak i Citadisów - po tych przykładach (jak i innych np. w Gdańsku) można być pewnym że nie raz i nie dwa będą w Warszawie przeklinać kontrakt z Pesą.

Najpierw sie przekonamy co zmajstruje FPS jako 30 wysokopodlogowych wagonow dla TW i jakie z nimi beda problemy. Zreszta Warszawa jest juz przyzwyczajona, w koncu w Warszawie Konstal cwiczyl kolejne modernizacje wagonow 105N-pochodnych. Wykorzystujac do oznaczenia kolejnych odmian niemal caly alfabet.
Cytat:
Co do Wrocławia to miasto to przygotowywało wspólny przetarg z Poznaniem i Szczecinem, jednak zarówno Wrocław jak i Szczecin ostatecznie się wycofały - a Poznań wybrał Citadisy.

To juz dosc odlegla historia...
Cytat:
Obecnie Citadisy mają co raz wyższe uruchomienie, co więcej mówi się że w planowanym przetargu na kolejne 12-14 sztuk Siemens może być wysoko notowany.

Dla tego tez uwazam, ze w Warszawie nalezalo wybrac drogi, ale stosunkowo niezawodny tramwaj produkcji Siemens-ULF.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 8:22, 26 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





oelka napisał:
Dla tego tez uwazam, ze w Warszawie nalezalo wybrac drogi, ale stosunkowo niezawodny tramwaj produkcji Siemens-ULF.

Krzysztof

Trochę trąci to starym hasłem "Cały naród buduje stolicę". Drogi tramwaj; najpierw niech metro skończą i poprawią torowiska na skrzyżowaniach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:25, 26 Lut 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:

Trochę trąci to starym hasłem "Cały naród buduje stolicę".

Mozna tez powiedziec ze stolica buduje caly kraj. Gdyby tzw "janosikowe" pozostalo w Warszawie to by bylo bardzo bogate miasto. Tymczasem pieniadze na zakup tych wagonow tramwajowych daje UE, podczas gdy druga czesc to sa srodki wlasne TW. A nie caly narod. I mysle, ze tyle wystarczy na ten temat. Z doswiadczenia wiem, ze konczy sie to bezsensowna licytacja, ktora czesc Polski jest lepsza lub gorsza i dlaczego.
Cytat:
Drogi tramwaj;

Wole drogi przy zakupie, ale niezawodny tabor. Niz tanie dziadostwo, ktore bedzie sie psuc co chwile i jest bardzo kosztowne w eksploatacji. A poki co jest tylko wirtualnym pomyslem. Jest takie powiedzenie, ze ubogich nie stac na rzeczy tanie.
Cytat:
najpierw niech metro skończą i poprawią torowiska na skrzyżowaniach.

Nie wiem czy wiesz, ze Warszawa ma w tej chwili chyba najlepiej utrzymane tory tramwajowe w Polsce. W ubieglym roku przebudowano spora czesc skrzyzowan, w tym i takie, ktore poprzedni raz wymieniano z 5-10 lat temu.
Budowa metra jest zupelnie innym tematem. Zreszta moim zdaniem budowanie koncowej czesci pierwszej linii metra na Mlociny nie powinno byc najwazniejszym priorytetem dla miasta. Bez tej czesci mozna sie spokojnie obyc, szczegolnie ze opoznia sie budowa mostu Polnocnego.
W przeciwienstwie do tego zakupy taboru tramwajowego sa Warszawie potrzebne. W zasazdzie do natychmiastowego wycofania sa tzw dyktowce, czyli ok 100 wagonow ex105N z lat 1975-76. Sa w duzo gorszym stanie niz najstarsze 13N, z polowy lat 60.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:52, 26 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Ale i tak obecny stan tych torowisk pozostawia wiele do życzenia. Mam na myśli skrzyżowania z ulicami. Niektóre równe, a nie które to istne pola minowe, można tłumik zostawić.
Wracając do Pesy jestem ciekaw jak sprawdzą się te dla Elbląga. Pesa reklamuje je jako 100% niskopodłogowe - tam z torami jest jeszcze gorzej, a wiadomo niska podłoga to niskie zawieszenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:31, 27 Lut 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:
Ale i tak obecny stan tych torowisk pozostawia wiele do życzenia. Mam na myśli skrzyżowania z ulicami. Niektóre równe, a nie które to istne pola minowe, można tłumik zostawić.

W Warszawie? W ktorym dokladnie miejscu? W ciagu ostanich wymieniono juz prawie wszystko co sie dalo wymienic. A szczegolnie rekordowe byly ostanie wakacje.
Chyba ze myslisz o przejazdach kolejowych. Tam rzeczywscie szase sa spore. IZ Warszawa jest podobno najgorszy w Polsce.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:05, 27 Lut 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Jak jadę na Wieżbno to niektóre skrzyżowania dają popalić.
A co do przejazdów kolejowych to nie ma się co dziwić,w centrum ich niema a na peryferiach kto o tym myśli że są dziury?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:17, 27 Lut 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:
Jak jadę na Wieżbno to niektóre skrzyżowania dają popalić.

Ale ktore? Jadac na Wierzno Pulawska, tlumik mozesz zgubic w wielu miejscach, bo jezdnia od 40 lat remontu zadnego nie miala. A przejazdy przez tory sa jeszcze najrowniejszym miejscem na tej ulicy. Bo tory przez ten czas kilka dobrych remontow mialy. A jesli jakis przejazd jest naprawde felerny, to swoimi drogami dotre do TW...

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nowe tramwaje z Pesy
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor w skali 1:1
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin