Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> V36 po tuningu :) Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 19:48, 04 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Powiem tak, część danych opieram na modelach, ale kiedyś widziałem program w SAT1 o obozach koncentracyjnych które "pracowały" na rzecz zakładów BUNA, filmy pokolorowano dzięki czemu utkwił mi ten obrazek. Ciężarówki i cysterny były niebieskie z dużym czerwonym napisem BUNA, być może tak jak mówisz częśc taboru malowano na czarno. Dlatego kierując się niemieckim porządkiem mniemam że lokomotywy spalinowe też mogły być niebieskie ale to oczywiście tylko sugestie.
PS ładnie o nas piszą
http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.php?t=307


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:13, 04 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Ja do końca nie wiem, ale zwróc uwage ze tilligowskie BUNY były czarne: zarówno te z III epoki jak i 4-osiowe, z IV epoki (z reszta stanowiące wytwór wyobraźni konstruktorów Tilliga). Co do lokomotyw to nie wiem, ale na pewno od tego "porzadku" były wyjątki. Być może z reszta nie byly to wyjatki tylko tak to wygladalo rowniez na innych lokomotywach tych zakładów.
Najlepszy przykład to V180 (tak, jezdziło kilka takich "kolosów" jako lokomotywy zakładowe!). Schemat malowania identyczny jak na DR, tyle ze na czole lokomotywy w miejscu tablicy z numerem, wymalowano numer czarną farbą, a z boku na białym pasie naniesiono informacje o tym ze to lokomotywy zakładów BUNA (duża czarna czcionka). Te lokomotywy jeżdziły wiec w malowaniu niewiele różniącym sie od seryjnego.
Wyszedł nawet ich model w Tilligu ale jako seria limitowana.

Co ciekawe później te same loki przejął KEG i malowane były na seledynowo-żółto-biały kolor.

PS
To faktycznie miłe, aczkolwiek nie myślałem ze moja wrodzona upierdliwośc może zostać doceniona SmileSmile (a czesto to własnie ona stanowi bodziec napisania postu). No i przede wszystkim z ta ortografią różnie też bywa...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:25, 04 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Hmmm moze inaczej - moja sugestia z malowaniem zakładowym to okres II Wony Światowej, tak wynikało z filmów archiwalnych, ale podkreślam to sugestie. Zreszta przed chwilą w temacie BR119 napisałem że powinieneś stworzyć temat poswięcony malowaniu to dużo ułatwi. Większosć moich obserwacji kolei DR pochodzi z okresu 1978-1989 a zatem mogę się mylić, kiedyś nie było dostępu do dokumentacji a dziś.....
Zgodze się że po wojnie diesle zakłądowe posiadały malowanie kolei DR, DBv napisz o tym, naprawdę warto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:10, 05 Gru 2005
poke
Gość

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa





Witam wszystkich.
Jestem stałym czytelnikiem waszego forum ale nigdy nie starałem się zabrać głosu.
Teraz niestety postanowiłem rozwiać pewne wątpliwości dotyczące niebieskiego V36.
Powiem wam skąd pochodzi i dlaczego ma takie malowanie.
Jest to egzemplarz jeżdżący w klubie miłośników starych lokomotyw w miejscowości Bad Nauheim. Podaję linka do strony aby rozwiać wasze wąttpliwości [link widoczny dla zalogowanych] Swoją drogą to Panie ArturzeSwider skomentowanie tej przebudowanej V36 słowami że nadaje się do puszczania w kółko na dywanie jest nie na miejscu,nie każdy ma tyle kasy co Pan aby stać go było na Tilliga. Powiem tylko że w kraju w którym mieszkałem przez ostatnie 15 lat kazde dziecko które chce mieć kolejkę ma prawie zawsze Tilliga, a przebudowywanych (choćby tak jak ten na allegro) widziałem niewiele. Jeżeli uważa Pan że prawie nic w nim nie jest przerobione to chciałbym zobaczyć coś w Pańskim wykonaniu-zrobione a nie kupione za grubą kasę.
Pozdrawiam wszystkich.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:57, 05 Gru 2005
Trojan
Młodszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skarżysko-Kamienna





Zgadzam się z tobą, nie sztuką jest kupić sobie modele za grubą kase i chwalić sie na prawo i lewo jaki to super mam tabor, sam uważam że wykonanie czegoś samemu ( nawet jeśli to nie jest zbyt ładne ) daje dużo większą satysfakcje niż patrzenie sie i chuchanie na modele w gablocie.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:27, 06 Gru 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
Witam wszystkich.


Witam Cię na forum. Miło, że zawitałeś do nas. Very Happy

Cytat:
Jestem stałym czytelnikiem waszego forum ale nigdy nie starałem się zabrać głosu.


Szkoda... Jeśli masz coś do "powiedzenia" na forum to serdecznie zapraszamy.

Cytat:
Swoją drogą to Panie ArturzeSwider skomentowanie tej przebudowanej V36 słowami że nadaje się do puszczania w kółko na dywanie jest nie na miejscu


Myślę, że każdy ma prawo do "oceny" zaprezentowanych rzeczy na forum zgodnie z własnymi odczuciami.

Cytat:
nie każdy ma tyle kasy co Pan aby stać go było na Tilliga.


Skąd taki wniosek, że mam TYLE kasy, kolego Poke?

Cytat:
Jeżeli uważa Pan że prawie nic w nim nie jest przerobione to chciałbym zobaczyć coś w Pańskim wykonaniu


Bardzo proszę:

http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.php?t=171

http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.php?t=61

Jeśli chodzi, o zaawansowanie prac to wszystko jest w toku. Nie długo nowe zdjęcia.

W sprawie oceny taboru, myślę, że mogę sobie pozwolić na wytknięcie pewnych "niedociągnięć" gdyż znam się na nim dość dobrze. A "niedociągnięcia" na Twoim modelu są niestety widoczne. Zresztą zostały skrętnie opisanie przez forumowiczów.

Cytat:
a nie kupione za grubą kasę...


Czy Ty masz z tym jakiś problem? Nie wiem czy Ci żal, że ktoś ma a Ty nie? Wiesz, ja na te modele musiałem naprawdę ciężko się napracować!!! Nie biorę kasy od rodziców, nie martw się... Sam sobie zarabiam na swoje hobby... ciężką pracą! Evil or Very Mad

Cytat:
nie sztuką jest kupić sobie modele za grubą kase i chwalić sie na prawo i lewo jaki to super mam tabor,


Następny... Confused

Gdzie według Ciebie "chwalę się na prawo i lewo" taborem? Jeżeli mi coś zarzucasz to proszę, o przykłady, Gdzie? Kiedy? Tylko mi nie mów, że te 2 zdjęcia w galeri to chwalenie się na prawo i lewo... Laughing

Zresztą wiele innych osób na forum ma więcej taboru i więcej zdjęć w galerii i jakoś oni się nie chwaląQuestion? Panowie, więcej obiektywizmu proszę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 2:00, 06 Gru 2005
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Na prawo i lewo to ja się chwalę taborem a nie Artur. Zacznę się też i makietą chwalić, jak się będzie czym chwalić, bo na razie to jest koszmar na niej, ale się wyłania wszystko powoli Smile

A co do tabotu? Za 70 peelenów za które zeszła ta loka wolałbym se kupić wagonik Tilliga. Serio i bez żartów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:21, 06 Gru 2005
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





Za przebudową starego taboru podpisuje się obiema rękami, ale sęk leży w tym ze mało beciorów nadaje się do przebudowy pod względem mechaniki. Najczęstszą wadą w tych że lokach jest przełożenie, jeżdżą po prostu za szybko. I tak na przykład br 130, nohab itp. potrzebują bardzo mocne silniki ( na allegro za 5zł) gdyż sam mechanizm loka powoduje duże opory. Natomiast dużo lepiej wyglądają tutaj parowozy. Polecam, o czym już była mowa br56 , br81, 92. zadawalają się one zwykłym silniczkiem z CD-romu a (około 3zl na allegro) instalacja jego jest żenująco prosta. Ale dlaczego ja w moich lokach powymieniałem silniki, ano dlatego ze straszliwie hałasują, są bardzo niestabilne ( po krótkim okresie pracy silnik zwalnia o 40%) a co za tym idzie wybieg jest beznadziejny.
A właśnie proszę popatrzyć jaki jest silnik w 130
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:14, 06 Gru 2005
poke
Gość

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nysa





Myślę, że Arturze zjadła cię rutyna i ambicje skoro odpowiadasz nie na moje posty.
Nigdy nie powiedziałem że chwalisz się taborem na prawo i lewo.
A co do twoich przeróbek to chciałbym zobaczyć coś zrobionego przez ciebie z taboru a nie skrzynkę od makiety lub parowozownię.
Widząc twoją skrzynię mam większe zaufanie do ciebie jako stolarza niż modelarza. Swoją drogą znalazłem ciekawy twój tekst: "Zatem proszę, o krytykę oraz o porady "co by tu jeszcze poprawić" gdyż zamierzam krótko po Waszych ocenach, zamawiać skrzynki u stolarza". Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:23, 06 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Widzę, że jako konserwatysta musze wkroczyć. Panie Poke spokojnie, Artur zbiera modele z tego co wiem, od lat, a w tej chwili da się zauwazyć zdecydowane przejście kolegi, a w zasadzie "podróżowanie" wyłącznie Tillig'em. Nie jest chyba złą rzeczą wymieniać tabor na lepszy?

A co do własnoręcznie wykonanch modeli - cóż ja też się w to bawię i chyba większość z nas ma w swoich kolekcjach samoróbki a to że ich na forum nie ma o niczym nie świadczy.

Kolejna sprawa dotycząca niebieskiego diesla - każdy ma swoje zdanie i już. Z pewnością czytałeś moje posty i DBv - prawie zawsze dyskutujemy na granicy totalnego sporu ale zawsze z tego wyciągamy wnioski po to by odkryć prawdę dla innych, pogłębić wiedzę,a nie kłócić się - nikt z nas sam niczego nie odkrywa tylko dowiaduję się z książek, internetu, oczywiście po za tym co widział np. w NRD na własne oczy. Dlatego fajnie że dałeś tego linka - sprawa jest jasna, ale na zielone światło semafora nie prowokuj.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:44, 06 Gru 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
co do twoich przeróbek to chciałbym zobaczyć coś zrobionego przez ciebie z taboru a nie skrzynkę od makiety lub parowozownię


Pokazałem Ci to, nad czym obecnie pracuję. Aktualnie nie zajmuję się przeróbkami taboru.

Cytat:
Widząc twoją skrzynię mam większe zaufanie do ciebie jako stolarza niż modelarza.


Dzięki za miłe słowo. Wink

Z dalszymi "ocenami" musisz poczekać na następne fotki. Ciekawe co w tedy powiesz... że jestem dobrym "ogrodnikiem", "budowlańcem", "malarzem"?

Cytat:
Swoją drogą znalazłem ciekawy Twój tekst: "Zatem proszę, o krytykę oraz o porady "co by tu jeszcze poprawić" gdyż zamierzam krótko po Waszych ocenach, zamawiać skrzynki u stolarza".


No tak... ale dalej już chyba nie doczytałeś, bo jest tam napisane w następnym poście, takie zdanie: "I tym sposobem zakańczam planowanie i poprawianie układu torowego i biorę się za ROBIENIE skrzyń."

Więc nie rozumiem... o co Ci chodzi? Że mam lepsze skrzynie od Ciebie, czy co? Bo sam już nie wiem... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:50, 06 Gru 2005
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





Cytat:
Do puszczania w kółko na dywanie w sam raz.


Jako ze kolejki BTTB były projektowne własnie w tym celu (ale jak juz to na stole Table Train) to sie wszystko zgadza. Ale w tym przypadku widzimy loko własnoręcznie przerobione, i w końcu chyba nie takie złe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:47, 06 Gru 2005
Trojan
Młodszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 25 Paź 2005
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skarżysko-Kamienna





Witam!
Przepraszam panie ArturzeSwider ale mówiąc o tym chwaleniu na prawo i lewo miałem na myśli ogół tych którzy mają coś lepszego, może nie akurat Pana.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:07, 06 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Wracamy do V36 - ok, koncepcja koloru niebieskiego zaczerpnięta z towarzystwa kolejowego rodem z Niemiec określa ściśle epokę lokomotywy. Pytanie czy jest sens kolekcjonować tak malowany tabor? Wszystko zależy jak zwykle od upodobań. A może to dewastacja taboru, może w poprzednim wcieleniu (malowaniu) model był lepszy? Metoda pędzla z tak gruba powłoką to może raczej smarowanie niż malowanie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:17, 06 Gru 2005
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Kiedy V36 była produkowana w realu. Wiem tylko że w czasie wojny chyba...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
V36 po tuningu :)
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin