Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Tillig - zapowiedzi na 2006 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Sob 22:55, 28 Sty 2006
et22
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Co do poczty PKP - znalazłem takie coś:

[link widoczny dla zalogowanych]

i wózek:

[link widoczny dla zalogowanych]

można przy duuuuużej odrobinie dobrych chęci uznać że jest podobny do tegorocznej nowości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:52, 28 Sty 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





DBv napisał:
Trochę gorzej wygląda to w wagonach, ale tu również Tillig trochę nadrabia zaległości (m-wageny).

Wagony z DB produkuja tez inni, szczegolnie Kruger/TT-model: silberlingi, wagony z rodziny "Z": Avmz207, Bpmz291.2 w roznych malowaniach DB z okresu epok IV/V.

I jeszcze jedna uwaga, natury ogolniejszej. Modelarstwo to sztuka kompromisu. Niezawsze jest mozliwe wyprodukownie wiernego modelu pojazdu trakcyjnego czy lokomotywy. Ale tez kazdy kompromis musi miec swoje granice. Model musi jak najwierniej przypominac oryginal. Jezeli go nie przypomina pod zadnym wzgledem trudno go nazwac modelem. Umieszczenie ozneczenia PKP, to jeszcze nie wszystko, przynajmniej nie dla mnie.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:43, 29 Sty 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





Charakterek napisał:
Przed Tkt 3

Byle z wysokim numerem, powyżej 20. Bo model Tilliga to wersja wojenna BR86 z lat 1941-43.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:42, 29 Sty 2006
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Takie spolszczanie na siłę. Miło, że nas doceniają ale nowe malowanie i napis PKP to chyba troszke mało. Żeby chociaż jedna prawdziwie polska loko sie pojawiła - to jest moje marzenie. Wiem, była już o tym dyskusja, że rynek mały itp. My nie mamy wyboru, kupujemy niemieckie loki myślę, że sporo klientów za granicą kupiłoby też polską lokomotywę.

I znowu nowe sprzęgi Sad. Ciekawe czy kompatybilne. Ze skanów niezawiele można się dopatrzeć, a niemieckiego nie znam. Na czym polega ich rozłączalność. W KKS raczej cieżko coś między wagony wcisnąć żeby je rozczepić. Rozłączalne - to chyba powinno oznaczać, że rozczepiacze elektromagnetyczne powinny zadziałać. Standardowe sprzęgi raczej kiepsko się na nich rozczepiały.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:58, 29 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





oelka napisał:
Wagony z DB produkuja tez inni, szczegolnie Kruger/TT-model: silberlingi, wagony z rodziny "Z": Avmz207, Bpmz291.2 w roznych malowaniach DB z okresu epok IV/V.


Oczywiście to się zgadza, tyle, że niestety to nie tacy producenci jak TT Model moga coś w tej materii zmienić. Zinteresowanie wielkością TT sympatyków DB może się zwiększyć, jeżeli otrzymają dość spójną, obejmującą lokomotywy, wagony osobowe i towarowe, oferte. Póki co chyba tylko Tillig jest w stanie to zrealizować, co wydaje się, konsekwentnie czyni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:49, 29 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Cobrix napisał:
I znowu nowe sprzęgi Sad. Ciekawe czy kompatybilne. Ze skanów niezawiele można się dopatrzeć, a niemieckiego nie znam. Na czym polega ich rozłączalność. W KKS raczej cieżko coś między wagony wcisnąć żeby je rozczepić. Rozłączalne - to chyba powinno oznaczać, że rozczepiacze elektromagnetyczne powinny zadziałać. Standardowe sprzęgi raczej kiepsko się na nich rozczepiały.


To tyle co mi udało się odszyfrować z tych robaczków na skanie:

Nowy system sprzęgów TT
-innowacyjny
-niezawodny
-optycznie poprawny

Nowy przyszłościowy standard sprzęgów

Nowy sprzęg TILLIGA oferuje:

-filigranową, dyskretną w wyglądzie formę sprzęgu

-odporne na wyboczenia połączenie pojazdów, a poprzez to zapewnienie efektu krótkiego sprzęgu w pojazdach wyposażonych w KKS

-odporność na nieoczekiwane rozprzęganie

-automatyczne sprzęganie przy pchaniu pojazdów na odcinku prostym

-zdalne rozsprzęganie przy użyciu toru rozsprzęgającego

-ręczne rozsprzęganie przy użyciu rozsprzęgacza ręcznego


Jako pierwszy, ukaże się wariant przeznaczony do pojazdów z gniazdem zgodnym z NEM358. Nowoprodukowane modele będą stopniowo wyposażane w nowy typ sprzęgu. Kolejne wersje, przystosowane do różnych sposobów mocowania występujących w modelach TT, będą również przygotowane.

08840 Sprzęg TT przystosowany do gniazda NEM, opakowanie 8 sztuk
08841 Sprzęg TT przystosowany do gniazda NEM, opakowanie 56 sztuk.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:54, 29 Sty 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





i wymieniam Smile
Przecież to widać - od spodu naciska się tego pypcia i unosi sie blokada od góry. A rodzaj?
- Rokal
- Stare Zeuke
- BTTB/Tillig
i nowe krótkie rozłączne i nierozłączne

A teraz te hiciory, czyli 6 rodzajów przez 6 lat. a teraz w użyciu jest 2 rodzaje - bo te sztywne nierozłączne to pomyłka. To niewiele w H0 w chwili obecnej jest ok 10 rodzajów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:26, 29 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Tyle, ze w HO ta różnorodnośc wynika z monogości producentów. A tu cały czas mowa o tym samym Tilligu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:37, 29 Sty 2006
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





Najwyzszy czas by sie jakies normalne sprzegi pokazaly, bo te co są obecenie są do d..y


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:52, 29 Sty 2006
bs0
Maszynista

 
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kartuzy





te co są mogą być, tylko że jak tamte okażą się lepsze, to wymieniać wszystkie sprzęgi nie jest tanio.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:26, 29 Sty 2006
T_Domagalski
Moderator

 
Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Karol napisał:
Najwyzszy czas by sie jakies normalne sprzegi pokazaly, bo te co są obecenie są do d..y

Święte słowa. te plastikowo-blaszane "cuda" potrafią się w najmniej oczekiwanym momencie rozłaczyć, w dodatku bardzo nienaturalnie sprężynują przy próbie zaczepienia "na zderzenie". Dlatego ja w dalszym ciągu używam tych najstarszych, całkowicie metalowych BTTB. Sa duże i niezgrabne, ale pewne w działaniu.

Nowe sprzęgi Tilliga wyglądają wreszcie na porządne, przynajmniej w teorii.
Będzie to połaczenie zalet sprzęgów sztywnych z rozłączymi. I mogą być naprawdę dobrym rozwiazaniem, jeśli oczywiście da się je zaadoptowac równiez do starych wagonów. Bo jeśli nie - to kicha, bo np. ja nie wyrzucę swojej kolekcji taboru tylko dlatego, że ten nie posiada gniazd NEM.

A tak BTW, prywatnie uważam, ze wprowadzenie przez Tilliga gniazda NEM wpłynęło bardzo niekorzystnie na walory modelarskie i wygląd modeli. Spójrzcie na te dwa zdjęcia (oba by Charakterek):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Te dwie "kostki" gniazda NEM, umocowane na grubych "łapach" do podwozia wyglądają wg mnie okropnie nienaturalnie! Stara wersja sprzęgów znajdowała się przynajmniej w miejscu, gdzie znajduje sie sprzęg w oryginale i go "udawała", natomiast nowa jest tworem całkowicie sztucznym.

Równie wielką "krzywdą" wyrządzoną przez Tilliga modelom jest zabudowa KKS w postaci wielkich skrzyń, umieszczonych pomiędzy kołami wagonów, głównie dwuosiowych. Te skrzynki KKS są niestety widoczne, gdy ogladamy tabor z perspektywy ludzika TT (wyeksponowany np. na modułach). No i modele z tak wykonaną KKS są po prostu zdyskwalifikowane jako bazy do poważnej waloryzacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:52, 31 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Trochę zmienię temat. Właśnie przeglądałem nowości Tilliga HO na lokshopie i co ciekawe widać w tym prospekcie, że producent podąża śladami Maerklina/Trixa. To co jest w ofercie TT w odniesieniu np do modeli polskich, jest i w HO (inna rzecz, że zapowiedzi lokomotyw obejmują 3 modele, wszystkie (!) w wersji polskich przewoźników).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:55, 31 Sty 2006
et22
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Ale w H0 ta cysterna muzealna jest zrobiona na znacznie bliższym orginałowi modelu. Szkoda, bo przecież w TT też jest podobna, i chyba była by lepsza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:06, 01 Lut 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





et22 napisał:
Ale w H0 ta cysterna muzealna jest zrobiona na znacznie bliższym orginałowi modelu. Szkoda, bo przecież w TT też jest podobna, i chyba była by lepsza.


To prawda, ale chyba tylko dla tego, że konstrukcji, takiej jak w TT nie mieli w HO...
Ciekawe, może 4os otwarty się w wersji PKP pojawi, tak jak miało to miejsce jeszcze u Schsaenmod.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Tillig - zapowiedzi na 2006
PostWysłany: Sob 18:45, 04 Lut 2006
ArturSch
Administrator

 
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 584
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia





Charakterek napisał:
Serio - zobaczcie sami: [link widoczny dla zalogowanych]

Jakby ktoś jeszcze nie widział, to Nowości Tilliga w broszurce, są na stronie Lokshop'a :
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tillig - zapowiedzi na 2006
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin