Whosho |
Młodszy Manewrowy |
|
|
Dołączył: 24 Paź 2005 |
Posty: 100 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Siemianowice Ślaśkie |
|
|
|
|
|
|
A może spróbuj postąpić odwrotnie? Nie buduj najpierw torów i dróg a potem wymyślaj co z tymi fantami dalej zrobić tylko (o ile nie porywasz sie na budowanie rzeczywiście istniejącej stacji) spróbuj najpierw usytuować ją w jakimś kraju (np. Polsce) w konkretnym terenie (równiny góry, wyżyny, pomorze...), ustal czy będzie to stacja w mieście czy raczej gdzieś na uboczu. Dojdź do wniosków odnośnie tego, po co waściwie zbudowano by tam stację. W wypadku, gdy nie zakładasz budowania stacji wybitnie osobowej, to weż również pod uwagę co na terenie, na którym mogła by się znaleźć twoja stacja, mogłoby być produkowane, przywożone, zabierane, ładowane ipt. Generalnie co wożonoby koleją. Potem ustal jak duży ruch odbywał by się w związku z tym...
Wszystko to pozwoli Ci racjonalnie spojrzec na twój projekt i nie popełnić jakiś gaf podczas planowania. Przykładowo gdybym miał określi co mogłoby się dziać w okolicach mojej nowej stacji napisałbym, że stacja będzie usytułowana w górach, w małym miasteczku, gdzieś w zalesionej częsci tego rejonu. Z racji tego że sa tam lasy, na stacji ładowane jest na wagony drewno, dlatego przy torze ładunkowym powstała rampa boczna do załadunku drewna, które skladowane może być też obok na placu ładunkowym. Po za tym, że stacja obsługuje ruch pasażerski przyjmowana i nadawana jest poczta. Załadunek większych ilości przesyłek drobnicowych może odbywać się wprost z magazynu, a wagony odstawiane. Parowozy będą mogły uzupełnić zapas wody z istniejących żurawi wodnych.
I dzięki temu wiem, że będe porrzebował po za torem głównym jakis tor do wymijania i krzyżowania się pociągów z peronem do obsługi ruchu pasażerskiego a także tor dodatkowy z żeberkiem i torem odstawczym gdzie moża będzie pozostawić załadowane wagony.
Czy taka kolejność postępowania nie daje klarowniejszej wizji budowanej stacji? Polecam. |
|